09.07.2023 Toertocht Wijgmaal Dwars door het Dijleland

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
karstendekkers
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 05 nov 2019 10:08

09.07.2023 Toertocht Wijgmaal Dwars door het Dijleland

Bericht door karstendekkers »

Zondag 9 juli, een week kunnen uitrusten van RW. En dan present op de jaarlijkse MTB-toertocht in Wijgmaal van WTC De Biekes. Ritten van 35km, 45km, 55km en 65km. Super nice!

De tocht slingert door het Dijleland met pittige lussen in Bertem en rond de Chartreuse in Linden. Elke jaar opnieuw vele positieve commentaren zoals "Ik kom speciaal een dag vroeger naar huis om aan deze kunnen deel te nemen!"

Na de tocht kan je genieten van "ne goeie Chimay" van de Chimay-bierkar en er staat een hamburgerkraam. Welkom!
tandem
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 21:51
Rijdt met: canyon neuron
Contacteer:

Re: Toertocht Wijgmaal Dwars door het Dijleland

Bericht door tandem »

:-k Chartreusenbos ligt in Holsbeek #-o
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: Toertocht Wijgmaal Dwars door het Dijleland

Bericht door _Pe_ »

Leuk tochtje... Alleen hebben we na een 9 tal kilometer (wegens de warmte gekozen voor de 45), even voorbij de Mollekensberg, een pijltje links in gemist. Dat pijltje stond op de grond, vlak na wat hoger gras. Gewoon niet gezien. Misschien wat afgeleid door wat wandelaars of weet ik veel wat. In elk geval, een paar 100 meter verder terug een pijltje dat het Brampad in wees. Op geen enkel moment hadden we toen door dat we niet meer juist zaten. Dat merkten we pas toen we na ongeveer 18 km terug aan de finish waren.
Ons dan maar omgedraaid en in tegengestelde richting terug gereden naar waar we gemist hadden. Gelukkig waren we heel vroeg vertrokken dus waren er bijna geen tegenliggers. Nadat we ongeveer 27 km gereden hadden vonden we dan eindelijk het punt waar we gemist hadden. Ik had toen al geen zin meer om de volledige rit te rijden want het begon serieus warm te worden. Ik wilde wel nog de bevoorrading meepikken. Daar kwamen we aan na een fikse 44 km. Serieus laat maar ok, gelukkig had ik 2 bidons drinken mee. Na de bv dan maar besloten om de rit niet meer te volgen maar om gewoon de kortste weg terug naar start te rijden. Gefinished na 53 km. Leuk ritje, maar toch spijtig dat het zo mis gelopen is.

Na de rit hoorden we nog vertellen dat er in de regio Holsbeek heel veel pijlen verdwenen waren en dat de organisatie serieus zijn werk heeft gehad om alles terug te hangen. Spijtige zaak. Misschien is het geen slecht idee om aan de inschrijving een downloadlink voor de gpx beschikbaar te stellen. De fietsers die dan de moeite hebben gedaan om te investeren in een gps vinden dan in elk geval altijd de juiste route. En zij kunnen degenen die geen gps hebben op sleeptouw nemen. Ik was in elk geval niet verkeerd gereden indien ik een gpx gehad had.

Maar nogmaal. Top tochtje hoor. Merci voor de organisatie =D>
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1013
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: 09.07.2023 Toertocht Wijgmaal Dwars door het Dijleland

Bericht door IPPE »

Super tocht. Om 10u vertrokken voor de 65km en toen was het al pokke heet. Na een rustige aanloop begon het pittige werk, veel interval bergop, afgewisseld met soms technische afdalingen. Aan de bevoorradingen snel de drinkfles gevuld en verder, t'was te warm om daar te blijven staan. De laatste 10km waren vlakker maar toch nog top.
Binnen gekomen op 68km en 880hm.
Enkel voor het streekbiertje heb ik gepast wegens andere verplichtingen, maar volgend jaar drink ik er 2.
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: 09.07.2023 Toertocht Wijgmaal Dwars door het Dijleland

Bericht door Eldi2 »

Na de lovende reacties van de vorige jaren ben ik eindelijk eens gestart in het verre Wijgmaal (vanuit Brugge). Gelukkig kon ik dit combineren met een bezoek aan mijn zus, die in het dorp woont. Rond 9u30 gestart voor de 55km, maar al snel kwam het besef dat dit door de streek (hms), de hitte en de slechte vorm na 2 weken vakantie zonder fiets, te hoog gegrepen was. Aan de 2de bevoorrading (42km) stond ik geparkeerd met krampen alom. Het plan was om van daaruit rechtstreeks binnen te bollen, maar de organisatie stelde zelf voor om mij met de auto terug te brengen. Dik plooien en tegen mijn principes, maar het vat was echt op!
Maar wat een mooie tocht in een prachtige streek! Bos, singles, constant op en af, een stuk tussen de gouden velden in Bertem, en af en toe een technisch parcours in het bos. Perfect! Bedankt organisatie voor de super rit en om mij te redden! :-D =D>
ndk
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 19 feb 2017 21:19

Re: 09.07.2023 Toertocht Wijgmaal Dwars door het Dijleland

Bericht door ndk »

Prachtige tocht!! Maar.. ik ben mijn oortjes vergeten op het terras vrees ik.. Zijn zo een OpenRun Shokz:

https://www.coolblue.be/nl/product/9028 ... zwart.html

Iemand een idee hoe ik de organisatie kan bereiken voor eens te vragen of iemand het heeft binnengebracht? Is wishful thinking natuurlijk, kunnen de meeste mensen wel gebruiken.. :-?
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 09.07.2023 Toertocht Wijgmaal Dwars door het Dijleland

Bericht door _Knarf_ »

ndk schreef: di 11 jul 2023 14:34 Iemand een idee hoe ik de organisatie kan bereiken voor eens te vragen of iemand het heeft binnengebracht?
Misschien via http://wtcdebiekes.be/contact/
Die organiseerden deze tocht.
Plaats reactie