Dasty ontvetter gebruiken

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Django
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 20 okt 2020 20:34

Dasty ontvetter gebruiken

Bericht door Django »

Vele mountainbikers gebruiken blijkbaar Dasty van de Wibra om hun fiets zuiver te maken.
Sinds kort gebruik ik het ook...doch het lijkt me extreem straf spul te zijn, vandaar dat ik het aanleng...ongeveer 1 op 5.
Voor degenen die het gebruiken...hoe gebruiken jullie dit?
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Dasty ontvetter gebruiken

Bericht door i-Mac »

Ik gebruik de ontvetter van Dasty om mijn ketting en cassette schoon te maken. Maar die gaan wel van de fiets af, want Dasty is straf spul. Ik zou er toch mee oppassen, want ik dacht dat het voor je lak niet goed is.
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Dasty ontvetter gebruiken

Bericht door Erik.B »

Gebruik het al 3j en mijne Mtb heeft er niet onder geleden, de lak ziet er nog altijd uit gelijk nieuw. Als ik terug kom van een rit spuit ik de ganse fiets in met dasty, laat het een minuutje trekken en spuit af met de waterdarm. Dat ist
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Dasty ontvetter gebruiken

Bericht door G-m@n. »

Erik.B schreef: za 26 dec 2020 01:11 Gebruik het al 3j en mijne Mtb heeft er niet onder geleden, de lak ziet er nog altijd uit gelijk nieuw. Als ik terug kom van een rit spuit ik de ganse fiets in met dasty, laat het een minuutje trekken en spuit af met de waterdarm. Dat ist
inderdaad, ik heb zelf een mat zwarte fiets en doe het ook zo.
werkt heel goed, weekt alles mooi af.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Dasty ontvetter gebruiken

Bericht door Free_ltd »

Dat is zo een raar verhaal. Ik kuiste vroeger altijd met de gewone standaard Dasty. Super spul, maar dan heb ik ook eens ergens meegekregen dat het zo agressief is dat het de lak 'zou' kunnen aantasten. Tot de Spark gebruikte ik het. Op de Niner 2 x per jaar of zo. Na modderige ritten spuit ik vooral het hardnekkige vuil eraf en ga er met een spons over. 2 x per jaar doe ik hem eens grondig en dan komt de Dasty ook boven. Dus zo beperk ik het wat :lol:
Plaats reactie