voorblad 34 of 36

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Anami
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 16 nov 2020 09:45

voorblad 34 of 36

Bericht door Anami »

Hallo,
MTB besteld, rijd nu voornamelijk weg of met de cyclocross fiets.
Ben 85kg, fiets toch al behoorlijk lang, maar altijd cross fiets nu overstappen naar mtb(hardtail).
1x12 casette
Nu is de vraag ga ik voor 34 of 36 voorblad, kan redelijk wat paardjes duwen - ben redelijk explosief.
Momenteel rijd ik reeds met de crossfiets voornamelijk in limburg, als de mtb er komt, kan een sporadische rit in de ardennen er wel eens in zitten (Maar niet de hoofdzaak)

Als het niet in het juist "afdeling" gepost is mag u het verplaatsen of verwijderen :bounce:

Hoor het graag van jullie.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 552
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: voorblad 34 of 36

Bericht door Jumping Jack »

Je zal eerst moeten zien of een 36 wel gaat passen, dan is het gauw beslist.

Een 34 is imo wel een beetje best of both worlds: snelheid op het vlakke maar ook goed voor de meeste klimmetjes in Vlaanderen.
Anami
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 16 nov 2020 09:45

Re: voorblad 34 of 36

Bericht door Anami »

Hallo,

Bij de technische specs van de fiets staat dat 36 mogelijk is. :)

Ook woon ik niet op 1km van de bos, maar moet ik meestal toch ne km of 10 over de weg fietsen, met de auto tot aan de bos of dergelijk zie ik mezelf niet rap doen.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: voorblad 34 of 36

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik zou 36t steken als je toch ook veel asfalt doet. Met die cassettes tot 51 of 52t kan je zelfs met een 36 toch heel wat steile klimmetjes verteren. Het enige nadeel is dat je sprongen weer iets groter worden.
Op de 1x11 generatie zat je met een 42t achteraan, daar ben ik in Vlaanderen ook nergens mee in de problemen gekomen. 32x42 nog altijd een behoorlijk stuk zwaarder als 36x51.
Anami
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 16 nov 2020 09:45

Re: voorblad 34 of 36

Bericht door Anami »

Hallo,

De bedoeling is om zoveel mogelijk bos/offroad te doen, maar ik moet er ook geraken hé. Zonder in de auto te stappen. :lol:

Het wordt een 10-51 blok vanachter. :bounce:
Plaats reactie