Nationaal Park Hoge Kempen VERSUS Duinengordel

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Nationaal Park Hoge Kempen VERSUS Duinengordel

Bericht door clubje »

Dag allemaal,

aan de kenners van de streek:

komend weekend ben ik in de streek rond Genk, en ga ik biken. Ik heb in het verleden alle routes van het Nationaal Park Hoge Kempen al gedaan + de route van Genk. Deze zijn simpelweg TOP en door enkele van deze routes te hernemen maak ik alvast een 'veilige' keuze.

De routes die ik nog nooit deed, zijn die van de Duinengordel, iets noordelijker gelegen nabij Neerglabbeek/Opoeteren. Ik zie alvast dat het off-road % daar snor zit. Maar ik vroeg me af of het fungehalte vergelijkbaar is (of misschien zelfs beter) met de Nationaal park. Als ik deze routes kies, ga ik sowieso voor iets 'nieuws', maar ik wil vermijden op saaie routes terecht te komen. Ik hou vooral van bos en singletracks (wie niet?).

Iemand van de streek met enig advies?

thx!
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Nationaal Park Hoge Kempen VERSUS Duinengordel

Bericht door Beny »

Yep, in de driehoek Opoeteren, Neerglabbeek en Opitter liggen ook mooie parcours.
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: Nationaal Park Hoge Kempen VERSUS Duinengordel

Bericht door clubje »

Thanks!

Maar hoe zou je ze vergelijken met het Nationaal Park Hoge Kempen?

Iemand zich trouwens op hoe de routes er nu bijliggen? Het heeft veel geregend de laatste weken, maar de laatste 7 dagen is het nu wel vrij droog geweest, en de komende dagen ook. Dus hopelijk niet te vettig?
Gebruikersavatar
SteveHillen
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 19 mei 2004 12:48
Rijdt met: Kona Hei Hei

Re: Nationaal Park Hoge Kempen VERSUS Duinengordel

Bericht door SteveHillen »

Wij zijn vorig weekend de marathon lus met stukken uit de groene en blauwe lus van Opglabbeek gecombineerd gereden.
In totaal was het net geen 120km en moet zeggen dat we ons geen seconde verveeld hebben. Alles lag er trouwens heel goed bij.

Afhankelijk van de afstand dat je gaat doen kan je er misschien de rode nog bijdoen?
Plaats reactie