Tacx Flux Smart - raar geluid, normaal?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
rasmazzer
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 sep 2013 08:51

Tacx Flux Smart - raar geluid, normaal?

Bericht door rasmazzer »

Hallo,

De winter is weer daar en bij deze de 'rollen' nog een bovengehaald.
Ik heb zo'n Tacx Flux Smart van net geen 2 jaar. Blijkt die nu een raar geluid te maken dat volgens mij niet normaal is.
Ik heb er een filmpje van gemaakt:

https://youtu.be/3RuNOxyGOXU

Wat denken jullie?
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Tacx Flux Smart - raar geluid, normaal?

Bericht door Mister No Chaïn »

Dat is niet normaal. Met de eerste generatie Tacx Flux waren héél veel problemen, als hij nog net geen 2 jaar is zou ik er zo snel mogelijk mee naar je fm hollen!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tacx Flux Smart - raar geluid, normaal?

Bericht door Free_ltd »

Ff'kes hierop verder gaan. Zelf heb ik een iVortex en persoonlijk vind ik ook dat er redelijk wat hinderlijk geluid van het toestel zelf komt. Ik heb deze 2 jaar geleden occasie gekocht en toen dacht ik dat het minder was. Ben sowizo verbannen naar de garage omdat mijn vrouw dat lawaai niet in huis wil :lol:

Nu heb ik altijd de iPad op het stuur en oortjes in om Netflix te kijken. Daardoor heb ik er weinig last van. Maar wat ik raar vind is dat er niet echt een mogelijkheid is om dat systeem eens te smeren of zo. Iemand een idee? Want lijkt me niet gemaakt om iets te demonteren.
Kawafd
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 19 sep 2019 20:39

Re: Tacx Flux Smart - raar geluid, normaal?

Bericht door Kawafd »

Free_ltd schreef:Ff'kes hierop verder gaan. Zelf heb ik een iVortex en persoonlijk vind ik ook dat er redelijk wat hinderlijk geluid van het toestel zelf komt. Ik heb deze 2 jaar geleden occasie gekocht en toen dacht ik dat het minder was. Ben sowizo verbannen naar de garage omdat mijn vrouw dat lawaai niet in huis wil :lol:

Nu heb ik altijd de iPad op het stuur en oortjes in om Netflix te kijken. Daardoor heb ik er weinig last van. Maar wat ik raar vind is dat er niet echt een mogelijkheid is om dat systeem eens te smeren of zo. Iemand een idee? Want lijkt me niet gemaakt om iets te demonteren.
Ik kocht vorig jaar ook een 2dehands Tacx Vortex en die maakte ook érg veel lawaai.
Na wat zoeken blijkt de metalen bus waar het wiel tegen draait los te komen van de kunststoffen as.
Voelbaar met de hand was dit niet maar tijdens het rijden zorgt dit toch voor een erg resonerend geluid.

De oplossing was simpel:
De metalen bus heeft aan de randen een aantal gaatjes waar het witte kunststof zichtbaar door is, in ieder gaatje enkele druppels superglue doen tot de lijm blijft staan.
Daarna best een dag laten drogen.

Bij mij maakte dit een heel groot verschil, dus het proberen waard!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tacx Flux Smart - raar geluid, normaal?

Bericht door Free_ltd »

Kawafd schreef: vr 23 okt 2020 21:02
Free_ltd schreef:Ff'kes hierop verder gaan. Zelf heb ik een iVortex en persoonlijk vind ik ook dat er redelijk wat hinderlijk geluid van het toestel zelf komt. Ik heb deze 2 jaar geleden occasie gekocht en toen dacht ik dat het minder was. Ben sowizo verbannen naar de garage omdat mijn vrouw dat lawaai niet in huis wil :lol:

Nu heb ik altijd de iPad op het stuur en oortjes in om Netflix te kijken. Daardoor heb ik er weinig last van. Maar wat ik raar vind is dat er niet echt een mogelijkheid is om dat systeem eens te smeren of zo. Iemand een idee? Want lijkt me niet gemaakt om iets te demonteren.
Ik kocht vorig jaar ook een 2dehands Tacx Vortex en die maakte ook érg veel lawaai.
Na wat zoeken blijkt de metalen bus waar het wiel tegen draait los te komen van de kunststoffen as.
Voelbaar met de hand was dit niet maar tijdens het rijden zorgt dit toch voor een erg resonerend geluid.

De oplossing was simpel:
De metalen bus heeft aan de randen een aantal gaatjes waar het witte kunststof zichtbaar door is, in ieder gaatje enkele druppels superglue doen tot de lijm blijft staan.
Daarna best een dag laten drogen.

Bij mij maakte dit een heel groot verschil, dus het proberen waard!
Hey,

Dat probleem heb ik een 2-tal jaar geleden al eens gelezen, maar was me volledig ontgaan. Heb er dan ook nog niet naar gekeken, maar ga ik van de week eens doen.

Thanx.
Plaats reactie