Giant fathom E+

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Plaats reactie
geert1974
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 09 apr 2020 13:35

Giant fathom E+

Bericht door geert1974 »

Weet er iemand hoe ik mijn trapas van mijn giant E+ demonteer? De laatste week kraak ze een beetje,Denk dat ik ze eens moet kuisen en terug invetten.

Merci alvast voor de info
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Giant fathom E+

Bericht door triumph_st »

geert1974 schreef:Weet er iemand hoe ik mijn trapas van mijn giant E+ demonteer? De laatste week kraak ze een beetje,Denk dat ik ze eens moet kuisen en terug invetten.

Merci alvast voor de info
Je rijd met een E bike dus met een motor. De trapas zit dus verwerkt in de motor. Dat is helemaal anders dan een 'gewone' trapas bij een 'gewone' MTB. Niks smeren dus.
geert1974
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 09 apr 2020 13:35

Re: Giant fathom E+

Bericht door geert1974 »

Ok, mss eens binnen brengen bij de winkel waar ik hem heb gekocht, het hangt ervan af hoe ik mijn krachten zet of de trapas kraakt.
Maar de crank kan ik er wel zelf afdoen met een cranktrekker of niet? Dan kan ik die eens tegoed reinigen.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Giant fathom E+

Bericht door triumph_st »

geert1974 schreef:Ok, mss eens binnen brengen bij de winkel waar ik hem heb gekocht, het hangt ervan af hoe ik mijn krachten zet of de trapas kraakt.
Maar de crank kan ik er wel zelf afdoen met een cranktrekker of niet? Dan kan ik die eens tegoed reinigen.
De cranks kan je er inderdaad met de juiste puller zelf afdoen.
Welke motor zit er op jouw ebike?
geert1974
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 09 apr 2020 13:35

Re: Giant fathom E+

Bericht door geert1974 »

De motor is een syncdrive sport.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: Giant fathom E+

Bericht door endorfin »

Yamaha
geert1974
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 09 apr 2020 13:35

Re: Giant fathom E+

Bericht door geert1974 »

Ja, een yamaha syncdrive sport
Plaats reactie