Upgrade remmen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
rogierdb
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 15 okt 2020 18:41

Upgrade remmen

Bericht door rogierdb »

Ik kocht een nieuwe cube attention sl 2021. https://www.cube.eu/nl/2021/bikes/mount ... lackngrey/

Ik ben tevreden van de fiets maar ik zou graag een upgrade doen van de remmen.
Remmen nu op de fiets: Shimano BR-MT200

Mijn vragen zijn:
naar welk systeem van Shimano schakel ik best over?(niet opzoek naar de top-end, maar wel degelijker dan de BR-MT200)
kunnen de remschijven op de fiets blijven en met het nieuwe systeem worden gecombineerd?
kan ik de bestaande leidingen gebruiken en gewoon aansluiten op het nieuw systeem?

Alvast bedankt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Upgrade remmen

Bericht door Boebbel »

rogierdb schreef: Mijn vragen zijn:
naar welk systeem van Shimano schakel ik best over?(niet opzoek naar de top-end, maar wel degelijker dan de BR-MT200)
SLX of XT. Het prijsverschil is zo klein dat ik meteen voor XT zou gaan.
kunnen de remschijven op de fiets blijven en met het nieuwe systeem worden gecombineerd?
Ja, dat is geen probleem. Het zijn de adapters die je in het oog moet houden. Het is waarschijnlijk dat de nieuwe op dezelfde manier bevestigen, maar dubbelchecken!
kan ik de bestaande leidingen gebruiken en gewoon aansluiten op het nieuw systeem?
Nee, bevestiging lijkt me anders aan de klauw.
rogierdb
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 15 okt 2020 18:41

Re: Upgrade remmen

Bericht door rogierdb »

bedankt!
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Upgrade remmen

Bericht door dirkdierickx »

ik weet niet hoeveel duurder dat slx is, maar ook deore is een prima remsysteem als je niet allerhande snufjes nodig hebt.
op mijn oude trek xcal stond er ook origineel een 200 reeks op, wat een rommel was dat. vervangen door deore en dat was perfect.
Plaats reactie