Remmen SRAM voor nieuwe bike

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alain
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: do 13 okt 2005 15:25
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Remmen SRAM voor nieuwe bike

Bericht door alain »

Voor mijn nieuwe fiets ( Scalpel Carbon 2 ) ga ik overschakelen naar Sram
Welke remmen zijn hiervoor het beste geschikt ( Ultimate,...)?
Met welke remset rijden jullie ?
Bedankt voor de tips !
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Remmen SRAM voor nieuwe bike

Bericht door madskatingcow »

Guide G2 RSC, top!
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Remmen SRAM voor nieuwe bike

Bericht door kenny »

Sram en remmen, succes
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: Remmen SRAM voor nieuwe bike

Bericht door corragio »

Geen fan van Sram voor remmen persoonlijk..

Altijd xtr en xt gehad super...prijs-kwaliteitverhouding top, ben nadien op de laatste magura mt8 sl overgegaan en wil momenteel niks anders meer dan die... geweldig gevoel qua doseren, tonnen power en gewoon goed..
ben ook echt tevreden over remmen op minerale olie, gewoon makkelijk in onderhoud en geen agressief inbijten enz... is persoonlijk hè... maar ik geef het maar mee, daar dient een forum voor ;-)
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Remmen SRAM voor nieuwe bike

Bericht door BertG »

Zou Sram ondertussen nogal altijd niet weten hoe ze remmen moeten maken? Dat zal ook wel evolueren zeker. XTR...dat werkt en zijn betrouwbaar, maar weinig punch, het mag wat meer zijn voor mij.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Remmen SRAM voor nieuwe bike

Bericht door Christ D. »

Als ik remmen uit het assortiment van Sram moest kiezen , kies ik de die van Hope :p
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Remmen SRAM voor nieuwe bike

Bericht door dirkdierickx »

BertG schreef:Zou Sram ondertussen nogal altijd niet weten hoe ze remmen moeten maken? Dat zal ook wel evolueren zeker. XTR...dat werkt en zijn betrouwbaar, maar weinig punch, het mag wat meer zijn voor mij.
de laatste generatie werkt perfect, maar ze hebben een ander gevoel, die opmerking vind je overal terug.
mensen beschrijven de shimano remmen als on/off en de sram remmen als meer doseerbaar, ik heb ze alletwee en ben het er daar niet echt mee eens.
heb absoluut geen problemen met doseren met shimano, sram remt ook goed maar inderdaad geven een heel ander gevoel, persoonlijk beschrijf ik het als volgt;
shimano voel je remmen in de remhendel en sram niet, zo ervaar ik het, en omdat ik shimano beter kan voelen geeft dat wel meer vertrouwen.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Remmen SRAM voor nieuwe bike

Bericht door Swannie »

Heb afgelopen jaren met xtr 9000 gereden. Nu recent nieuwe Epic met Sram Level TL remmen.
Na een paar ritjes heb ik nu xt8100 remmen. Zijn imo toch van een véél betere kwaliteit dan de Srams.
Doseren, remkracht... in alle opzichten beter, ook mooier vind ik.
Die Srams mogen wegen voor een zacht prijsje als je wil!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Remmen SRAM voor nieuwe bike

Bericht door Mister No Chaïn »

Op mijn laatste 2 mtb's stonden Sram remmen en deze doen het prima. Op mijn woonwerk heb ik XT en daar kan ik ook niet over klagen. Ik heb niet bepaald een voorkeur voor 1 van de 2.
Je spreekt ondertussen toch al over een decennia geleden dat je die slechte Avid's had. Move on!
Juraf19
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 16 nov 2020 18:08

Re: Remmen SRAM voor nieuwe bike

Bericht door Juraf19 »

corragio schreef: vr 21 aug 2020 22:15 Geen fan van Sram voor remmen persoonlijk..

Altijd xtr en xt gehad super...prijs-kwaliteitverhouding top, ben nadien op de laatste magura mt8 sl overgegaan en wil momenteel niks anders meer dan die Carton déménagement standard... geweldig gevoel qua doseren, tonnen power en gewoon goed..
ben ook echt tevreden over remmen op minerale olie, gewoon makkelijk in onderhoud en geen agressief inbijten enz... is persoonlijk hè... maar ik geef het maar mee, daar dient een forum voor ;-)
Helemaal niet slecht. Hoe dan ook, bedankt voor het delen van dit met ons.
Plaats reactie