Vervanging voorvork Rockshox Reba RL 27,5"

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
RumaNoV
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 26 dec 2008 16:02
Rijdt met: Granville Pulse Synergy 27,5"

Vervanging voorvork Rockshox Reba RL 27,5"

Bericht door RumaNoV »

Mijn voorvork heeft zijn beste tijd gehad en ik denk eraan om een nieuwe voorvork te kopen.

Mijn huidige vork, een Rockshox Reba RL van 2013/2014 heeft deze specificaties. Ik wens deze te vervangen door een Rockshox 35 Gold RL SA DebonAir 120 mm BOOST 44 mm Offset tapered black.

Mijn wielen heb ik vorig jaar vervangen door een setje van Fulcrum, de Red Zone 7. Deze zijn zowel met quick-release als steekas compatibel, het is mij alleen niet heel duidelijk of deze ook de boost (110mm) ondersteunen...

Mijn remschijf is een Shimano Deore XT SM-RT81-A Center Lock 160 mm.

Kan er mij iemand bevestigen dat deze vork gaat passen op mijn fiets? Voor mij is het niet volledig duidelijk waar ik allemaal moet op letten :-"
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Vervanging voorvork Rockshox Reba RL 27,5"

Bericht door spaghetti_2 »

Boost is een bredere as maat (110 mm ipv 100 mm). Je wielset gaat enkel passen indien er adapters beschikbaar zijn. Je moet dan niet enkel converteren van QR naar TA, maar dus ook van non-boost naar boost.
Plaats reactie