Joberg2c 2020

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Joberg2c 2020

Bericht door wimwimwim »

Is hier toevallig iemand die dit jaar ingeschreven is?
Ik twijfel om deze nog te gaan rijden voor het 'fun' effect, maar wil ffe kijken hoe ik dat organisatorisch ga aanpakken..
Croc14
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 29 dec 2013 07:59
Rijdt met: Focus Jam²(e-mtb) + Scott Strike 910 (e-mtb)

Re: Joberg2c 2020

Bericht door Croc14 »

Beste Wim,

NIet twijfelen, als je spreekt over fungehalte. Veel beter, mooier, schoner, gezelliger …. etc dan de Pioneer en andere avonturen in Zuid Afrika. Iedereen van de 27-koppige delegatie die ik vorig jaar heb "ingeschreven", was het ronduit met me eens. Net als ikzelf , waren er mensen bij die al vele andere mtb-eventen in buitenland hadden gereden. DOEN!!!!
basgas
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 14 okt 2013 21:49
Rijdt met: Cube LTD

Re: Joberg2c 2020

Bericht door basgas »

Hoi Wim, deze staat al een tijdje op mijn verlanglijstje en eindelijk een beetje financiële kracht om dit mogelijk te maken. Kan je me als insider meer inzicht geven over de kosten en hoe je dit best aanpakt qua organisatie? Je hulp zou heel welkom zijn.

Gr. Bas
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: Joberg2c 2020

Bericht door wimwimwim »

basgas schreef:Hoi Wim, deze staat al een tijdje op mijn verlanglijstje en eindelijk een beetje financiële kracht om dit mogelijk te maken. Kan je me als insider meer inzicht geven over de kosten en hoe je dit best aanpakt qua organisatie? Je hulp zou heel welkom zijn.

Gr. Bas
Dag Bas,

Ik weet niet welke info je precies zoekt, maar ik probeer de grote lijnen even weer te geven ;

KOSTEN

-Materiaal :
Ik veronderstel dat je een fiets, voldoende kledij en wat spare parts hebt? :-D Ik pak altijd veel te veel in, let daar dus mee op :roll:

-Reiskosten :
In dit geval zal een vliegticket naar Joberg een goeie 8-900 euro kosten ( reken nog een 100 euro extra voor je fiets). Fietskoffer kan je gewoon ergens huren moest je dit maar 1x van plan zijn.
Best een hotelletje zoeken nabij startplaatst voor 1 of 2 nachten. Reken maar een reservedag voor de start van de race om nog wat dingen in orde te brengen/op je positieven te komen van de reis.
Andere kosten = Inschrijving, massage?,transfer naar de start met bus + nadien naar de luchthaven ( zie organisatie).

ORGANISATIE
Voorbereiding = fietsen fietsen fietsen.
Zorg dat je fiets in orde is, plan zeker een afspraak in bij je fietsenmaker/of doe het zelf, een weekje voor vertrek. Zorg voor voldoende fietskleding. Bekijk het schema van de race goed, en bepaal hoe je deze zal aanpakken-> Hoeveel voeding zal je meenemen/sportdrank etc. ( verlies je veel vocht? Probeer te berekenen hoeveel opname je nodig hebt per uur)


Indien je erg specifieke dingen wil weten, stuur me even een berichtje. Ik help je met alle plezier verder!

Wim
basgas
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 14 okt 2013 21:49
Rijdt met: Cube LTD

Re: Joberg2c 2020

Bericht door basgas »

wimwimwim schreef:
basgas schreef:Hoi Wim, deze staat al een tijdje op mijn verlanglijstje en eindelijk een beetje financiële kracht om dit mogelijk te maken. Kan je me als insider meer inzicht geven over de kosten en hoe je dit best aanpakt qua organisatie? Je hulp zou heel welkom zijn.

Gr. Bas
Dag Bas,

Ik weet niet welke info je precies zoekt, maar ik probeer de grote lijnen even weer te geven ;

KOSTEN

-Materiaal :
Ik veronderstel dat je een fiets, voldoende kledij en wat spare parts hebt? :-D Ik pak altijd veel te veel in, let daar dus mee op :roll:

-Reiskosten :
In dit geval zal een vliegticket naar Joberg een goeie 8-900 euro kosten ( reken nog een 100 euro extra voor je fiets). Fietskoffer kan je gewoon ergens huren moest je dit maar 1x van plan zijn.
Best een hotelletje zoeken nabij startplaatst voor 1 of 2 nachten. Reken maar een reservedag voor de start van de race om nog wat dingen in orde te brengen/op je positieven te komen van de reis.
Andere kosten = Inschrijving, massage?,transfer naar de start met bus + nadien naar de luchthaven ( zie organisatie).

ORGANISATIE
Voorbereiding = fietsen fietsen fietsen.
Zorg dat je fiets in orde is, plan zeker een afspraak in bij je fietsenmaker/of doe het zelf, een weekje voor vertrek. Zorg voor voldoende fietskleding. Bekijk het schema van de race goed, en bepaal hoe je deze zal aanpakken-> Hoeveel voeding zal je meenemen/sportdrank etc. ( verlies je veel vocht? Probeer te berekenen hoeveel opname je nodig hebt per uur)


Indien je erg specifieke dingen wil weten, stuur me even een berichtje. Ik help je met alle plezier verder!

Wim

Hoi Wim, Zijn jullie van plan om in 2021 deel te nemen?

Achteraf hoe moeilijk of makkelijk is het om terug in een internationale luchthaven te raken zonder grote kosten?

Mvg
Bas
vaeske
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 09 dec 2005 20:00
Rijdt met: merida

Re: Joberg2c 2020

Bericht door vaeske »

Ik heb de joberg2c al 2 keer gedaan. Is geen enkel probleem de luchthaven van Durban ligt op een uurtje van de finish dacht ik. ofwel neem je de shuttle service die de organisatie inlegt ofwel vraag je aan het hotel waar je de laatste avond verblijft dat ze een taxi regelen. Wij lagen toen in het Blue Marlin hotel.
Veel plezier ginder.
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: Joberg2c 2020

Bericht door wimwimwim »

basgas schreef:
wimwimwim schreef:
basgas schreef:Hoi Wim, deze staat al een tijdje op mijn verlanglijstje en eindelijk een beetje financiële kracht om dit mogelijk te maken. Kan je me als insider meer inzicht geven over de kosten en hoe je dit best aanpakt qua organisatie? Je hulp zou heel welkom zijn.

Gr. Bas
Dag Bas,

Ik weet niet welke info je precies zoekt, maar ik probeer de grote lijnen even weer te geven ;

KOSTEN

-Materiaal :
Ik veronderstel dat je een fiets, voldoende kledij en wat spare parts hebt? :-D Ik pak altijd veel te veel in, let daar dus mee op :roll:

-Reiskosten :
In dit geval zal een vliegticket naar Joberg een goeie 8-900 euro kosten ( reken nog een 100 euro extra voor je fiets). Fietskoffer kan je gewoon ergens huren moest je dit maar 1x van plan zijn.
Best een hotelletje zoeken nabij startplaatst voor 1 of 2 nachten. Reken maar een reservedag voor de start van de race om nog wat dingen in orde te brengen/op je positieven te komen van de reis.
Andere kosten = Inschrijving, massage?,transfer naar de start met bus + nadien naar de luchthaven ( zie organisatie).

ORGANISATIE
Voorbereiding = fietsen fietsen fietsen.
Zorg dat je fiets in orde is, plan zeker een afspraak in bij je fietsenmaker/of doe het zelf, een weekje voor vertrek. Zorg voor voldoende fietskleding. Bekijk het schema van de race goed, en bepaal hoe je deze zal aanpakken-> Hoeveel voeding zal je meenemen/sportdrank etc. ( verlies je veel vocht? Probeer te berekenen hoeveel opname je nodig hebt per uur)


Indien je erg specifieke dingen wil weten, stuur me even een berichtje. Ik help je met alle plezier verder!

Wim

Hoi Wim, Zijn jullie van plan om in 2021 deel te nemen?

Achteraf hoe moeilijk of makkelijk is het om terug in een internationale luchthaven te raken zonder grote kosten?

Mvg
Bas
Dag Bas,

De organisatie geeft de mogelijkheid de inschrijving over te zetten naar 2021, wat ik zal proberen.
Er is natuurlijk nog steeds een grote kans dat reizen naar ZA nog niet volledig veilig kan verlopen voor ons Europeanen. In dat geval zal de inschrijving automatisch naar 2022 verschuiven.

Groeten,

Wim
Plaats reactie