Leuke track's regio Hasselt/Genk/Diepenbeek

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Leuke track's regio Hasselt/Genk/Diepenbeek

Bericht door Mister No Chaïn »

En? Was de zwarte route de moeite?
Om eens een andere streek aan te doen wil ik deze ook is gaan rijden.
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Re: Leuke track's regio Hasselt/Genk/Diepenbeek

Bericht door jurgen stich »

Ten eerste sorry voor de late reactie.
Zwarte route was echt wel een uitdaging .
Eergisteren reed ik er nog een stuk van.
Man ik moet wel toegeven dat ik de hele tour niet heb gedaan.
Voor zo ver ik weet dilsen en maasmechelen.
Serieus zwaar voor deze ouwe pee van 46.
Vertrokken in station As en zo de tour gevolgd en zo en 35 km gedaan en toen terug richting As station..
In het begin wat saaie gravel banen maar eenmaal in de bos moest ik serieus uit mijn pijp komen met de verschillende beklimmingen (en ook afdalingen) in los zand en keien.
Super fun maar dan merk je dat je on je kopje misschien nog jong bent maar fysiek toch net wat minder .
Nu ga ik binnenkort nog eens het andere deel doen.
Ik ga dan inpikken in wiemersmeer zo richting As en daar weer terug volgen richting lanaken/zutendaal.
Fun verzekerd.
Alleen die jumpjes die ik graag doe daar heb ik nog niet veel van gezien op de delen die ik heb gedaan.
Ik weet niet wat andere hun gemiddelde snelheid zoal is maar meestal zit ik aan een algemeen gemiddelde van 20km/h maar daar had ik maar een gemiddelde van 15,7 dus volgens mij zegt dit al iets van hoe zwaar sommige stukken voor mij waren .
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: Leuke track's regio Hasselt/Genk/Diepenbeek

Bericht door dejoere »

jurgen stich schreef:Ten eerste sorry voor de late reactie.
Zwarte route was echt wel een uitdaging .
Eergisteren reed ik er nog een stuk van.
Man ik moet wel toegeven dat ik de hele tour niet heb gedaan.
Voor zo ver ik weet dilsen en maasmechelen.
Serieus zwaar voor deze ouwe pee van 46.
Vertrokken in station As en zo de tour gevolgd en zo en 35 km gedaan en toen terug richting As station..
In het begin wat saaie gravel banen maar eenmaal in de bos moest ik serieus uit mijn pijp komen met de verschillende beklimmingen (en ook afdalingen) in los zand en keien.
Super fun maar dan merk je dat je on je kopje misschien nog jong bent maar fysiek toch net wat minder .
Nu ga ik binnenkort nog eens het andere deel doen.
Ik ga dan inpikken in wiemersmeer zo richting As en daar weer terug volgen richting lanaken/zutendaal.
Fun verzekerd.
Alleen die jumpjes die ik graag doe daar heb ik nog niet veel van gezien op de delen die ik heb gedaan.
Ik weet niet wat andere hun gemiddelde snelheid zoal is maar meestal zit ik aan een algemeen gemiddelde van 20km/h maar daar had ik maar een gemiddelde van 15,7 dus volgens mij zegt dit al iets van hoe zwaar sommige stukken voor mij waren .

Gemiddelde moet je niet naar kijken :). Hangt veel te veel af van de omstandigheden. en 46 is nog niet zo oud hoor, ik iemand die ouder is wekelijk met de koersfiets 100 K gaat rijden aan 33/u terwijl ik met de koersfiets amper 28 haal...
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Re: Leuke track's regio Hasselt/Genk/Diepenbeek

Bericht door jurgen stich »

Bedankt voor je opmerking.
Ik probeer minstens 2 keer per week te rijden maar ben aardig wat conditie kwijt.
Ik had namelijk corona zonder het te weten.
Ik moest als chefkok in een rustoord een tijdje alle afwezige collega's (geveld door corona) opvangen en werd over vermoeid en ben toen 3 weken thuis geweest.
Achteraf bleek door een bloedtest dat ik anti stoffen had terwijl een swipe aangaf dat ik geen corona had.
Blijkbaar heb ik het dus toch doorgemaakt en ik merkte kort na die 3 weken ziekteverlof dat mijn conditie sterk verminderd was
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Re: Leuke track's regio Hasselt/Genk/Diepenbeek

Bericht door jurgen stich »

Nog eens een vraagje voor wie van de regio is (of de regio goed kent).
Ik heb nu verschillende van de sport bloso touren gedaan en die zijn wel leuk (alhoewel die van hoge kempe mij wat te zwaar uitviel).
Klimmen is dus niet mijn sterkste kant maar gek doen en racen op de mtb wel.
Zo hou ik ook enorm van jumpjes .
Nu is de vraag waar vind ik meer van dit leuks in de buurt.
Tourtocht blauw zutendaal van bloso bevalt mij wel maar ook daar bijzonder weinig jumpjes of snelle afdalingen.
Of is er meer fun te beleven in de buurt ???
Misschien op de mijnterril van waterschei ?
Of wat kan een van jullie voorstellen ?
-Simon-
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 29 okt 2015 22:12
Rijdt met: Evil - The Following MB

Re: Leuke track's regio Hasselt/Genk/Diepenbeek

Bericht door -Simon- »

Vergeet die bloso-routes, dat heeft weinig te maken met MTB....
In deze regio zijn er enorme mogelijkheden, wie hier z'n gading niet vindt heeft niet ver genoeg gezocht.
Ik zou beginnen in Genk, daar valt genoeg te beleven en anders kan je van daaruit alle kanten op.
De terrils (Winterslag en Waterschei) en omgeving zijn een ware speeltuin, via apps als strava, trailforks,... kan je zien waar er veel gereden wordt om zo gericht op verkenning te gaan.
Jumps, snelle of technische afdalingen, drops, kombochten, singletracks,....it's all there.
njits
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 08 jul 2020 14:31
Rijdt met: Cube Reaction Pro

Re: Leuke track's regio Hasselt/Genk/Diepenbeek

Bericht door njits »

Inderdaad, zowel in Winterslag als Waterschei kan je je hele dagen uitleven met het ontdekken van diverse paadjes!
Kijk eens op Trailforks ( https://www.trailforks.com/trails/map/? ... on=5.47826" onclick="window.open(this.href);return false; ) zodat je een idee hebt in welke richting je kan gaan verkennen. Je zal niet teleurgesteld zijn!
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Re: Leuke track's regio Hasselt/Genk/Diepenbeek

Bericht door jurgen stich »

Hey bedankt voor de reacties en link.
Ik vermoed dat ik nu wel meer mijn gading ga vinden.
Ik heb er wat op rondgekeken en herken wel wat punten waar ik heen kan.
Maar wat mij niet echt duidelijk is of je er ook tracks kan van downloaden naar een gpx bestand zodat je weet dat je ongeveer die route bent aan het rijden via je fietscomputer.
Ik heb de polar v650 kan je daar van die tracks op downloaden ?
Plaats reactie