Stoneman Arduenna

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door sam2300 »

Mja, ik was toch niet de enige die de pijltjes moeilijk zag. De kleurencombinatie is sowieso al niet ok. Maar misschien was ik iets te enthousiast in de afdalingen? :-) Moet wel toegeven dat als ik terug reed, er effectief wel altijd een pijltje stond. Maar sommigen stonden op een splitsing zelfs enkele meters in de wegel waar je in moest slaan...

Uiteindelijk aangekomen net buiten de vooropgestelde 10u rijtijd. (10u12) maar dat steek ik dus toch op de bepijling. :-)
Laatst gewijzigd door sam2300 op vr 24 jul 2020 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door sam2300 »

BertG schreef:
sam2300 schreef:Dus.
Vertrokken in Malmedy rond 08u00, vol goede moed en plannen direct de track gevonden et en avant. Om 08u01 stond ik al te voet op de eerste klim. :-) Onopgewarmd en stuurfout waren de onbetwiste oorzaken. Mijn gedeukte ego werd gelukkig verzacht door de mooie omgeving en ik zette mijn tocht verder.
Het werd al snel duidelijk dat de bepijling ondermaats was. De pijltjes stonden er wel altijd, maar vaak na/in een bocht. Gpx op het Garmin scherm. Ter hoogte van Butgenbach 2 Duitsers tegen gekomen die ook de pijltjes aan het zoeken waren. Na uitwisselen van enige Engels/Duitse beleefdheden bleek 1 van hen bij het Rose XC team te rijden en de andere was vorig jaar 2e op de 90km van de RDHF. Geen spek voor mijn bek dus, en wijselijk afgehaakt. Van in Butgenbach tot in Ouren nergens geen refill mogelijkheden meer en is toch een stuk van 65km, opgelet hiervoor.
Parcours verveelde ondertussen nooit, zonder extreem te zijn. Er zullen vast wel technischere rondjes uit te tekenen zijn, maar ik hoef niet zo nodig 170km op het puntje van mijn zadel te zitten.
Het stuk tussen Ouren en St Vith was dodelijk. Enkele zadel-in-reet beklimmingen direct gevolgd door rechtstaande afdalingen deden het licht uitgaan.
In St Vith even moeten gaan zitten + cola + kop in fontein. De moed zakte wat in de schoenen met nog 30km te gaan, maar een blik op het hoogteprofiel deden nog veel dalende km's vermoeden.
Verstand op 0 en trappen dus. Het laatste stuk richting Malmedy bevatte nog enkele technische wortel/steen afdalingen, opletten voor stuurfouten na 170km. Nergens last gehad van de begroeiing en (het debacle bij de openingsklim buiten beschouwing gelaten) slechts 1x moeten afstappen voor een omgevallen boom. Nooit zo tevreden geweest over de extra euro's die ik in een fully investeerde, met een hardtail had ik sowieso niet uitgereden.
Uiteindelijk binnen gekomen met 180km en 3820hm, en TaurineR nog ontmoet in de plaatstelijke Quick. :-)

Kortom, het is een heel mooie rit, dus als je er echt van wilt genieten rijdt je deze best op 2 dagen. Maar wie ben ik om Mathieu Van Der Poel tegen te spreken: Don't settle for silver.
Knap. Ritje niet op Strava gezet?
Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/iX5Bd5Lwn8" onclick="window.open(this.href);return false;
Zazoo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: di 24 aug 2010 18:21
Rijdt met: 2013 Specialized Stumpjumper HT alu comp 29

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door Zazoo »

Iemand een tip voor goede parkeerplaats in Malmedy om auto 2 dagen achter te laten? Ben van plan om volgend weekend ook deze Stoneman te rijden. Plan zou zijn om op vrijdagochtend na afhalen van startpakket op toeristisch infokantoor rond 9u30 te starten om dan 's avonds te overnachten in Ouren of Burg-Reuland. Op zaterdag dan de rest van het parcours rijden. Heb even getwijfeld om het op 1 dag te doen maar dan wordt het echt doorvlammen om binnen te zijn voor zonsondergang, en dan is starten na 9u ook al aan de late kant. Liever wat meer kunnen genieten van de omgeving.
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door dejoere »

Als iemand die deze op 3 dagen gaat rijden (normaal zou ik voor 2 gaan, maar er gaat een vriend mee die tijdens de corona gestart is met mtb...). Heb ik probeeren te boeken via Ost belgien, maar die reageren niet... Wij hebben natuurlijk het weekend gekozen dat er 1 of andere race aan de gang is in spa...

Nog iemand die moeite heeft met het boeken van een hotels?
Laatst gewijzigd door dejoere op za 25 jul 2020 00:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door endorfin »

Trouwens ZEER storend en ook t enige storende waren de vele insecten.... wtf was me dat allemaal.
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door sam2300 »

Misschien wat weersafhankelijk? Het is me donderdag niet echt opgevallen...
dannyvannuf
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 03 aug 2020 20:42

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door dannyvannuf »

Wij hebben de Stoneman Arduenna vorig weekend gereden vanuit Sankt Vith met een groep van 5 : 1 ging voor goud op zaterdag, ik en de andere drie voor zilver.
vooraf starterspakket geboekt bij de organisatie en de jeugdherberg met ontbijt geboekt in Sankt Vith.
Na aankomst vrijdagavond in Sankt Vith met een auto en een bestelwagen naar Herresbach gereden om daar vlak naast de controlepost 1 de bestelwagen achter te laten. Dat is ongeveer 45 minuten op en af rijden vanuit Sankt Vith.
Door die indeling is het de eerste dag 97 km met 1650 HM en de tweede dag 79 km met 1750 HM.
zaterdagmorgend op de MTB voor een prachtige rit waar we als normaal getrainde bikers een bewogen gemiddelde van 15,5 km/h konden maken, in de late namiddag aangekomen aan de bestelwagen, de 4 fietsen erin en 20 minuutjes bollen naar St Vith. daar zijn eetgelegenheden zat.
Zondag morgend met de bestelwagen terug naar Herresbach om deel 2 aan te vatten.

Wij vonden deel 2 zwaarder ondanks 18km minder lang dan deel 1. Er zitten veel meer beklimmingen in de regelmatig een eindje boven de 15% gaan.
Al bij al :
-goed uitgepijld maar best rijden in combinatie met GPX
-prachtige natuur en trails
-veel afwisseling in het parcours.
-zaterdag middagpauze aan Signal de Botrange, zondag middagpauze op camping international voor Ouren.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door bip bip »

staat op de planning in september om in 2 dagen af te haspelen. Kan je onderweg (sport)drank bij tanken of toch beter met de camelbag en drinkbussen starten ?
Gebruikersavatar
SteveHillen
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 19 mei 2004 12:48
Rijdt met: Kona Hei Hei

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door SteveHillen »

Wij gaan hem dit weekend in 2 dagen doen. Op basis van de tracks kom je wel enkele plaatsen tegen waar je drinken kan kopen indien nodig.
je komt bv door st vith, Butgenbach, Malmedy, ... maar gezien de afstand en doorlooptijd lijkt me een camelbag en/of drinkbussen aangewezen
J!nX
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: za 22 apr 2006 16:04
Rijdt met: stumpjumper ht/ epic
Contacteer:

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door J!nX »

Iemand die deze en miriquidi heeft gereden en beide kan vergelijken? Puur afgaande op cijfers lijken ze vrij gelijk qua zwaarte.
Plaats reactie