Picardisch Wallonië (WAPI)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
JDSsmetje
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 13 apr 2015 22:11

Picardisch Wallonië (WAPI)

Bericht door JDSsmetje »

Dag iedereen

Op de website van Picardisch Wallonië staan 14 uitgepijlde mountainbikeroutes (en nog veel meer wandelroutes). Heeft iemand daar ervaringen mee? De link vind je hier

https://www.visitwapi.be/nl/wapi-per-mo ... de-routes/

Onlangs hebben wij de permanente route van Frasnes-les-Anvaing gebiket. Ondanks de routes ginder klaarblijkelijk niet onderhouden worden, evenaarde/overtrof het wel meteen de bekende routes van de Vlaamse ardennen (zowel naar fysiek, techniek als landschap). En dat terwijl de route van 22km als 'relatief gemakkelijk' beschouwd wordt op de website. Dat doet verlangen naar meer. Alle ervaringen met de routes uit de regio zijn daarom welkom. Het gaat voornamelijk om Beloeil, Péruwelz, Bernissart, Antoing, Doornik, Silly, Frasnes, Ellezelles en de Waalse zijde van Kluisbergen.

Welke zijn de moeite?
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 554
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Picardisch Wallonië (WAPI)

Bericht door Jumping Jack »

Merci voor de link, die ga ik ook eens doen. Alleen geen hm’s te vinden op die site precies (niet onbelangrijk als ik mijn zoontje wil meenemen, die is geen grote fan van veel klimmen :-D ).
JDSsmetje
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 13 apr 2015 22:11

Re: Picardisch Wallonië (WAPI)

Bericht door JDSsmetje »

De 28km route van Frasnes heeft alvast rond de 500 hoogtemeters en is dus best pittig. Andere routes zouden volgens de site dan weer overwegend vlak zijn. Soms kan je ook een GPS file downloaden (dan weet je het ook als je die ergens inlaadt).
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: Picardisch Wallonië (WAPI)

Bericht door cowboy peter »

Jumping Jack schreef:Merci voor de link, die ga ik ook eens doen. Alleen geen hm’s te vinden op die site precies (niet onbelangrijk als ik mijn zoontje wil meenemen, die is geen grote fan van veel klimmen :-D ).
alle routes rond peruwelz ,beloeil enz zijn vooral bosroutes. hier en daar wel een helling, maar niet klimmen zoals in pays de collines. Een zeer aangename streek om te gaan rijden met veel bos . Soms dreven, maar vooral kleiner paden door de bossen. zoek maar eens op bij toertochten van peruwelz, huissignies, willaupin, wiers,.. . een streek waar iedereen wel zijn gading vindt.
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Picardisch Wallonië (WAPI)

Bericht door Prospeer »

Merci voor de link, hier wil ik wel eens gaan biken 8)
Plaats reactie