Tubeless sealent

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Tubeless sealent

Bericht door Dickie »

Imo is de gewone Stans te waterig geworden, toen ik ermee begon, een 15 jaar geleden, dichtte dat spul beter dan nu.

Ik heb me ook eens een batch zelf gemixed. Ik deed er nog 1 deel slime voor moto's bij. Deed zijn werk.
Om de vaste latexdeeltjes te vervangen in de traditionele Stans' kunnen ook 'graskorrels' en 'vezels' die je voor modelbouw vindt. De langste vezels zijn ca 5 a 6mm lang.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless sealent

Bericht door Free_ltd »

Ik gebruik dan de gewone Vittorio, maar heb ook altijd nog samourai's bij voor het geval het gaatje te groot is. Zowel bij MTB als race.

Laatst een maat van mij met de racefiets een snakebite (jawel, met de race) en dichtte niet. Nadat hij de binnenband erop had en ik in mijn zadeltasje keer, zag ik dat ik samourai's bij had :lol: Daarmee had het wss opgelost geraakt. Int vervolg aan denken dat ik dat ook nog heb :lol:
Fietsjeeeee
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 28 nov 2019 17:53

Re: Tubeless sealent

Bericht door Fietsjeeeee »

Free_ltd schreef:
kenny schreef:
Free_ltd schreef:Meestal zie ik prijzen van €20 voor 500ml en daar kunt ge toch heel wat banden mee doen als ge ziet dat ge 60ml per band nodig hebt. Ik wissel de sealant om de 4 tot 6 maanden en heb dit in 2 fietsen zitten.

Zelf heb ik nu sealant van Vittorio omdat mijne LBS dat verdeeld en geen klachten over. Orange Seal had ik voorheen en ook dik in orde, maar moeilijker te vinden. Doc Blue van Schwalbe heb ik slechte ervaringen mee.
Die doc blue is toch gewoon stands?
Ik gebruik momenteel vredestein tyre sealant en orange seal. Van beiden zeer tevreden
Ja, dat is idd stans. Maar ik reed nooit lek met biba's en iemand zei dat ik tubeless moest gaan rijden. Dus bij de fietswinkel compleet setje gekocht van doc blue. Eerste rit lek (koperdraad van 7cm door de band tot in het velglint) en biba mogen steken. 2de rit opnieuw lek omdat eerste keer niet goed gemaakt was. Derde keer een nagel erin en de melk spoot er als water uit. Dichtte totaal niets. Met de andere producten was het meteen dicht.

Mss was het net een slechte bus. Dat zou ook kunnen.
Alle andere zeggen dat stans net goed is... Vreemd.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless sealent

Bericht door Free_ltd »

Fietsjeeeee schreef: Alle andere zeggen dat stans net goed is... Vreemd.
Zoals voorheen ook geschreven door mij, kan het zijn dat deze bv niet meer goed was.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless sealent

Bericht door Free_ltd »

Nu eens ff iets anders.
Eind vorige week stond er een paar huizen verder een E-MTB'er met platte band en riep hem tot bij mij, want hij kreeg het niet gefixt. Reed tubeless, maar had geen binnenband bij omdat hij ervan uit ging dat ge niet lek kon rijden :lol: Wilde zo verder sukkelen tot thuis, maar heb dan maar wat sealant erbij gedaan en kreeg het wel dicht. Man gelukkig.

Zaterdag ook nog wat sealent moeten gebruiken voor mijn achterwiel van de racefiets.

Maar ik gebruik dat potje van Doc Bleu dat een dun teuteke heeft en precies 60ml. Ik heb dat daarna goed uitgewassen en op de wasbak laten opdrogen voordat ik het weer zou opbergen. En jawel, hoe ijverig mijn vrouw ook is. Ze dacht dat da iets oud en vies was, met het gevolg dat het in de trash terecht is gekomen en we dat daar niet meer tussen vinden.

Dus wat gebruiken jullie daarvoor? Ik weet dat ge het ook in de band kunt gieten en hem dicht doen en met een MTB band gaat dat nog, maar met die van de racefiets krijg ik dat niet voor mekaar omdat dit echt wringen is om de band erop te krijgen en dus alles vol hangt.

Thans zaterdag een nieuwe bestelling op BD gedaan, en had ik het geweten, had ik zo een flesje doc mee besteld en had ik weer eentje :lol:

Maar mss kan het simpeler. Go ahead? :lol:
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Tubeless sealent

Bericht door madskatingcow »

Haal een grote injectiespuit bij de apotheek en een transparant rubber slangetje in de doe het zelf. Verwijder de ventielkern, slangetje erover aan beide kanten. 90ml afmeten in een bekertje en in de spuit gieten zodat het doorloopt. Klaar O:)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless sealent

Bericht door Free_ltd »

madskatingcow schreef:Haal een grote injectiespuit bij de apotheek en een transparant rubber slangetje in de doe het zelf. Verwijder de ventielkern, slangetje erover aan beide kanten. 90ml afmeten in een bekertje en in de spuit gieten zodat het doorloopt. Klaar O:)
Na mijn vorige post, schoot me te binnen dat ik nog een complete bleedset heb liggen waar 2 spuiten bij zitten :lol: Wou het vanavond eens bekijken, maar nu weet ik het zeker.

Thanx.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Tubeless sealent

Bericht door madskatingcow »

Ik zou misschien toch maar een aparte spuit nemen. Je wil geen gedroogde latex in je remmen bij het ontluchten.

Die spuiten van een ontluchtingsset hebben meestal een rubber zuiger bestand tegen olie, die van de apotheek niet.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless sealent

Bericht door Free_ltd »

madskatingcow schreef:Ik zou misschien toch maar een aparte spuit nemen. Je wil geen gedroogde latex in je remmen bij het ontluchten.

Die spuiten van een ontluchtingsset hebben meestal een rubber zuiger bestand tegen olie, die van de apotheek niet.
Zitten 2 spuiten bij, dus ben niet van plan om ze te mixen :lol:
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: Tubeless sealent

Bericht door roderider »

Misschien heb je het over 2* 2 spuiten maar voor alle zekerheid:
om je remmen te ontluchten heb je 2 spuiten nodig.
Een aan de kant van de remhendel en een aan de kant van de remklauw.
Plaats reactie