07.07.2019 - Oud-Heverlee - 27e Meerdael Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 07.07.2019 - Oud-Heverlee - 27e Meerdael Classic

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik heb vandaag een route nagereden voornamelijk gebaseerd op de Tel & Corona 2 met een lusje richting de gekende singletracks langs het spoor in Florival. Start en aankomst aan de Zoete Waters.
RWG is nogal schaars met de hoogtemeters, het zullen er eerder +/- 1000 zijn op 57km (ik kwam van thuis dus heb het niet exact in het oog gehouden). Gezien de hoogtemeters dus wel best pittig.
Vrij te downloaden dus amuseer u er mee :-)

https://ridewithgps.com/routes/32669541
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: 07.07.2019 - Oud-Heverlee - 27e Meerdael Classic

Bericht door dirkdierickx »

Gisteren ook gereden, vertrokken thuis vanuit Tienen, kwam in totaal aan een 130km.
Sommige loopjes waren wat verwarrend, maar ik denk dat ik ze allemaal heb behalve 1, waren gewoon teveel pijlen door elkaar, ik geraakte er niet aan uit.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 07.07.2019 - Oud-Heverlee - 27e Meerdael Classic

Bericht door Mister No Chaïn »

Sommige padjes waren inderdaad behoorlijk goed verscholen dat het al eens zoeken was. En in volle afdaling kan je dan ook nog moeilijk op je GPS zitten kijken. Uiteindelijk kom je altijd wel beneden uit, iets andere lijn of niet maakt toch niet veel uit :P
1 lusje kon ik ook niet aan uit, aan de lange zandklim in Nethen. Die heb ik er zelf ook maar uitgehaald. Je belande dan ook via een serieuze drop op het pad. Als je dat op een drukke zondagvoormiddag doet kan je al eens prijs hebben als daar iemand naar beneden komt gevlamd :-)
marsellus_2000
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 jan 2019 11:23
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Re: 07.07.2019 - Oud-Heverlee - 27e Meerdael Classic

Bericht door marsellus_2000 »

[DHB]KweNi schreef:Hier de GPX voor de 100km ( :^o ; 104km dus) van vorig jaar.
Privéstukken zijn er uit. Geen garanties over de staat van het parcours.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Parcours in zeer goede staat (afgezien van de occasionele boom op het pad) en heel goed te doen op gps vond ik. Idd op 1 plaats kwamen de tracks wat te dicht bij elkaar en heb ik denk ik een stukje afgesneden. Maar zeer mooie tocht, heb enkel de ambiance achteraf gemist. Hopelijk volgend jaar!
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: 07.07.2019 - Oud-Heverlee - 27e Meerdael Classic

Bericht door bip bip »

afgelopen zondag ook de 105 km ( zonder privé ) nog eens gereden, ik had de toertocht vorig jaar ook gereden en éénmaal onderweg begon mijn geheugen terug zijn werk te doen :-D . Daardoor zonder veel moeite alle lussen kunnen rijden, blijft een toprit !
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: 07.07.2019 - Oud-Heverlee - 27e Meerdael Classic

Bericht door dejoere »

Het is besloten ik ga volgende week voor de 100 km
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: 07.07.2019 - Oud-Heverlee - 27e Meerdael Classic

Bericht door theguy »

Mister No Chaïn schreef:Ik heb vandaag een route nagereden voornamelijk gebaseerd op de Tel & Corona 2 met een lusje richting de gekende singletracks langs het spoor in Florival. Start en aankomst aan de Zoete Waters.
RWG is nogal schaars met de hoogtemeters, het zullen er eerder +/- 1000 zijn op 57km (ik kwam van thuis dus heb het niet exact in het oog gehouden). Gezien de hoogtemeters dus wel best pittig.
Vrij te downloaden dus amuseer u er mee :-)

https://ridewithgps.com/routes/32669541
Heel erg bedankt voor deze track. Ik ben vanuit het verre West-Vlaanderen naar daar afgezakt om eens 'iets anders' te rijden (ik snak naar de vtt's) omdat ik het meer heb voor echte mtb ritten (dus onberijdbaar voor gravelbikes!). Voor mij was dit ronduit een sublieme rit en ik bleef hier en daar wel eens plakken om met mn xc fiets een dirt jump uit te testen!
Dus duizendmaal bedankt en ik zal zeker nog terugkeren! btw, ik heb een heel klein stukje moeten afsnijden wegens een onbestaand pad en ik kwam aan 54km en iets minder dan 800hm.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 07.07.2019 - Oud-Heverlee - 27e Meerdael Classic

Bericht door Mister No Chaïn »

Blij te vernemen dat je je geamuseerd hebt :P!
Plaats reactie