Gpsies alternatief?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door spectral »

RigolleM schreef: Ik gebruik Komoot enkel voor op de weg, geen ervaring met Komoot offroad!
Ik heb Komoot gisteren eens verkend, ziet er op zich een heel interessante applicatie uit. Ik had gekozen voor toerfietsen en dan wat willekeurig geklikt op stukjes waar ik wilde passeren tot ik een mooie route had.

Echter in het resultaat krijg ik volgende melding:
Zware fietstocht. Goede conditie vereist. Het is mogelijk dat je in delen van de Tour met je fiets moet lopen.

Lopen met mijn fiets wil ik uiteraard liever niet, is dat een waarschuwing die je letterlijk moet nemen? Ik wil liefst gewoon een recreatieve fietsroute, er mag gerust een beetje gravel of onverhard (bospad) ofzo, maar liefst dingen die je kan doen met banden met een weinig profiel op. Geen modderpoelen dus of gewaagde afdalingen, iets dat de modale fietsrecreant zou kunnen en durven.

Heb ik dan ergens een verkeerde setting aanstaan?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door RigolleM »

Heb je ook gekeken naar welke stukken te voet zouden zijn, herken je die stukken? Is het geen wandelbrug die hij vermeldt, dit kan perfect met de fiets maar staat geklasseerd als wandelpad.
Je kunt die stukken eruit halen door deze om te leiden. Ik doe dit ook regelmatig als hij van die steenslagpaden erbij neemt, waar ik liever niet met dunne banden kom. Gravel en zand vind ik niet zo erg...
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door spectral »

RigolleM schreef:Heb je ook gekeken naar welke stukken te voet zouden zijn, herken je die stukken? Is het geen wandelbrug die hij vermeldt, dit kan perfect met de fiets maar staat geklasseerd als wandelpad.
Je kunt die stukken eruit halen door deze om te leiden. Ik doe dit ook regelmatig als hij van die steenslagpaden erbij neemt, waar ik liever niet met dunne banden kom. Gravel en zand vind ik niet zo erg...
het was geen brug, maar de picknicktafel in Linden, als ik dat eruit haal gaat de moeilijkheid van zwaar naar gemiddeld en verdwijnt de melding dat ik zou moeten lopen. Ik heb nu "kronkelen door het bos" toegevoegd in Linden. Afgaande op de foto ziet dat er mij meer iets mtb-achtig uit, is er een manier om te zorgen dat hij echt enkel alleen "makkelijk" bereidbare wegen toevoegd? Voordien gebruikte ik routeyou, dat waren vrijwel altijd zeer makkelijk bereidbare wegen, maar op zich hoeft het zich ook niet 100% aan dat fietsknooppunt netwerk te houden.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door RigolleM »

Als je hem op toerfietsen zet dan zijn het enkel gemakkelijke wegen, veel weg en af en toe eens wat offroad (vooral gravel).

Ken je iets van stafkaarten, zo kan makkelijk zien welk type weg het is.
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door spectral »

RigolleM schreef:Als je hem op toerfietsen zet dan zijn het enkel gemakkelijke wegen, veel weg en af en toe eens wat offroad (vooral gravel).

Ken je iets van stafkaarten, zo kan makkelijk zien welk type weg het is.
hij staat op tourfietsen, maar ik heb echt handmatig geklikt op "kronkelen door het bos" om die toe te voegen aan de route... Dus dan kan de app niet veel anders doen als mijn wensen volgen waarschijnlijk :D. Zou top zijn als er dan een melding zou komen dat deze route mss niet helemaal geschikt zou zijn voor toerfietsen. Ik zal het ermaar eens op wagen.

En nee van stafkaarten ken ik niet echt veel helaas, nog nooit gebruikt
Gebruikersavatar
BeemerXXL
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 29 nov 2009 17:15
Rijdt met: Cube AMS CC Ltd
Contacteer:

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door BeemerXXL »

Super! Alternatief gevonden! Dank aan k03n!

Heb JAREN Gpsies gebruikt, 10 jaar geleden idd vooral voor het simpel no nonsens converteren van Gpx naar TCX en omgekeerd, enz... (toen had je nog zo van die rare oude gps-jes :-D )

Daarna ook veel beginnen te gebruiken voor het tekenen van routes. Zelfs naar 30 jaar in sommige buurten te mountainbiken toch nog verstopte onverharde wegen gevonden dankzij de topografische kaarten.
Ook de kaarten waren vlot online te gebruiken, deze waren niet te zwaar (denk aan oudere pc's, tabletten, smartphones). Als je dans iets wou delen via de site, had je geen reacties van: werkt niet bij mij.

Dit gebruikt voor motor-vakanties, voor te gaan fietsen aller hande (familie, race en mtb) en ook voor geslaagde vakanties met de mountainbike-club. Haaa the memories, en dit dankzij Gpsies.

Ik was dus idd teleurgesteld wanneer deze zijn overgekocht.

Alltrails gebruikt, vooral voor mijn bestaande route te downloaden, maar het maken is veel minder evident. En nu kan ik ze dus ook niet meer downloaden :( ??? Ben er niet blij mee...

Komoot geprobeerd, maar is toch niet dat om te tekenen...

Garmin Connect geprobeerd... Ook niet echt top...

In de club zijn er die Basecamp gebruiken met OSM mappen... ok, maar je moet er precies wel een actuele pc voor hebben, wat hier thuis totaal niet meer het geval is. Wij kopen enkel echt nog tableten... (Hoevaak heb je nog een pc/laptop nodig...?)

Garmin explore was het ook niet.

Wikiloc ook niet :-?

Strava is ook niet echt dat.

Bikemap.net geprobeerd, ma mist veel functies.

bikehike.co.uk geprobeerd.

ridewithgps.com draaid idd vlot. Hier en daar zelfs iets gebruiksvriendelijker? Kijk er naar uit, maar dit tipt toch heel dicht bij Gpsies.

En dit forum Mountainike.be heeft voor de zoveelste keer zijn nut bewezen! Forum's are not dead! :wink:
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door kenny »

kenny schreef:
RigolleM schreef:
kenny schreef:ik gebruikte gpsies vooral om tracks om te zetten van formaat, iemand een tip waar dat even simpel kan?
Wat bedoel je met formaat?
Track <-> route of KMZ/KML -> GPX?
Gpx naar fit en dergelijke
Om op mijn eigen vraag te antwoorden. Ik vond onlangs deze en het werkt goed.
https://fit-route.pyrites.org.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Shreddie Mercury
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 01 mar 2018 15:35

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door Shreddie Mercury »

ik begrijp het toch niet helemaal... zijn alle routes die beschikbaar waren op gpsies nu 'verdwenen', in de betekenis van 'nergens meer te vinden'?
Plaats reactie