Service manual Specialized Rockshox Sid brain 29-2015

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
maanzaatje76
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 11 jan 2014 12:30

Service manual Specialized Rockshox Sid brain 29-2015

Bericht door maanzaatje76 »

Hallo,

Ik zou graag mijn voorvork een servicebeurt willen geven, vervangen dust seals,olie etc.
Hiervoor ben ik opzoek naar de service manual van deze vork.
Ik heb gezocht op de site van Specialized en Sram-rockshox maar het juiste document heb ik niet kunnen vinden....
Wie kan mij helpen om dit document te vinden? liefst in Nederlands mocht dit er zijn.
ik zou graag willen weten hoeveel olie in deze vork moet, welke producten en typenrs die ik moet bestellen en een overzichtelijk stappenplan hoe dit moet worden gedaan(evt. op video).
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: Service manual Specialized Rockshox Sid brain 29-2015

Bericht door SLCubeLTD »

maanzaatje76 schreef:Hallo,

Ik zou graag mijn voorvork een servicebeurt willen geven, vervangen dust seals,olie etc.
Hiervoor ben ik opzoek naar de service manual van deze vork.
Ik heb gezocht op de site van Specialized en Sram-rockshox maar het juiste document heb ik niet kunnen vinden....
Wie kan mij helpen om dit document te vinden? liefst in Nederlands mocht dit er zijn.
ik zou graag willen weten hoeveel olie in deze vork moet, welke producten en typenrs die ik moet bestellen en een overzichtelijk stappenplan hoe dit moet worden gedaan(evt. op video).
Het beste is dat je het navraagt waar je je spullen gaat kopen,... Het is zeer moeilijk te vinden als particulier.
TarmacPusher
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 17 sep 2018 16:11
Rijdt met: Canyon Exceed CF SL 6.9 2017

Re: Service manual Specialized Rockshox Sid brain 29-2015

Bericht door TarmacPusher »

Geen documentatie gevonden op onderstaande site? Op je vork staat normaal een serienummer aan de binnenkant onder de crownrace. Als je deze ingeeft op deze website krijg je alles te zien m.b.t. tot je vork nl. specs, servicekits, documentatie, enz... Ik heb hier onlangs alles voor mijn Reba gevonden en een volledig onderhoud zelf kunnen uitvoeren.

https://trailhead.rockshox.com/en/search/

Aangezien de Brain-technologie van Specialized is verschiet ik er niet van dat je niet veel informatie kan terugvinden. Specialized staat er niet echt om bekend om veel documentatie te delen. Ik heb een wegfiets van Specialized en daar vind ik ook zo goed als niets van.
maanzaatje76
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 11 jan 2014 12:30

Re: Service manual Specialized Rockshox Sid brain 29-2015

Bericht door maanzaatje76 »

He tarmacpusher,

Dank voor je reactie en de tip en link naar de website.
Dit is precies de info waar ik naar zocht.
Ik ga zeker proberen of ik hier info over kan vinden.

Het is inderdaad een pain in the ass dat specialized alles dicht timmert en niet bereid is om info te delen i.t.t bv. shimano.

Mocht iemand info m.b.t technische documenten van Specialized (pdf of een link naar een website met zoekmachine) dan houd ik mij aanbevolen.
Plaats reactie