wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
mountainB
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 08 apr 2020 17:23

wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door mountainB »

Nadat ik een wielren-shirt voor in dit warme weer heb gekocht (een nalini) , ben ik meteen gaan moutainbiken. Nu is de shirt compleet beschadigd door mijn rugzak :oops: ](*,) :cry: :cry:
Veel weggegooit geld dus. Komt vooral omdat ik slechte raad krijg. Ik moet blijkbaar alles zelf ondervinden om in de toekomst zulke fouten niet meer te maken.

Ik wil graag weten welke shirts wel goed is die je met een rugzak kan dragen. Ik wil hem vooral dun hebben en een lycra style. Tips? Je mag gerust vertellen wat jij combineerd welke lycra shirt en rugzak je hebt, zo ben jij voor mij een beetje een proef konijn.
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door henkdetank »

heb een evoc camelback dat gaat wel , iig stukken beter dan een orginele camelback maar elke camelback/ rugzak zal schade aan je lycra shirtje maken, de ene wat meer dan de andere, maar het schuiven over de stof ga je al snel zien.
mountainB
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 08 apr 2020 17:23

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door mountainB »

henkdetank schreef:heb een evoc camelback dat gaat wel , iig stukken beter dan een orginele camelback maar elke camelback/ rugzak zal schade aan je lycra shirtje maken, de ene wat meer dan de andere, maar het schuiven over de stof ga je al snel zien.
Jammer, kan ik net zo goed een nieuwe shirt kopen en mijn rugzak met drinkzak achterwege laten en 2 bidons aan de fiets hangen.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door TaurineR »

Nou, en....met je rugzak om zie je toch niets?
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door endorfin »

mountainB schreef:
henkdetank schreef:heb een evoc camelback dat gaat wel , iig stukken beter dan een orginele camelback maar elke camelback/ rugzak zal schade aan je lycra shirtje maken, de ene wat meer dan de andere, maar het schuiven over de stof ga je al snel zien.
Jammer, kan ik net zo goed een nieuwe shirt kopen en mijn rugzak met drinkzak achterwege laten en 2 bidons aan de fiets hangen.
Kunt ook stoppen met fietsen
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door BertG »

Ik ij al jaar en dag met een rugzak en ik heb nog nooit iets gemerkt van slijtage daardoor. Ik draag wel niks waarop vanalles geprint is etc., meestal Gore.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door RigolleM »

BertG schreef:Ik ij al jaar en dag met een rugzak en ik heb nog nooit iets gemerkt van slijtage daardoor. Ik draag wel niks waarop vanalles geprint is etc., meestal Gore.
+1

Jaren met rugzak gereden en nooit last gehad van beschadiging aan mijn fietstruien. Er staan wel prints op mijn shirts van (ex)-club of fietsenzaak. Merk: Bioracer vooral... De beschadiging van mijn truien kwamen meestal van tuimelpertes :-D

Btw. Lycra en MTB is zo gay!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door Mister No Chaïn »

+2. Ik heb nog nooit iets van schade gezien aan mijn truitje. Dat lijkt me toch enkel voor te komen als je rugzak niet stevig vastzit? Ik draag allerhande truitjes van simpele AliExpress tot strakkere aero versies van 'merken'.
Ik heb ook een Evoc race, heel tevreden van. Zit steviger vast als mijn vorige Vaude.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door Dickie »

Zal vnl van het type rugzak afhangen.
Ik heb een kleine Camelbak die ik 99% zonder drinkblaas gebruik, die zit met reparatiegerief, reservebiba, slot, portefeuille en gsm goed gevuld.
Zit ook tamelijk vast op zijn plaats, dat vermijdt ook al sleet.
Je kan ook een zadeltas monteren om gerief in te steken.
mountainB
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 08 apr 2020 17:23

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door mountainB »

RigolleM schreef:
BertG schreef:Ik ij al jaar en dag met een rugzak en ik heb nog nooit iets gemerkt van slijtage daardoor. Ik draag wel niks waarop vanalles geprint is etc., meestal Gore.
+1

Jaren met rugzak gereden en nooit last gehad van beschadiging aan mijn fietstruien. Er staan wel prints op mijn shirts van (ex)-club of fietsenzaak. Merk: Bioracer vooral... De beschadiging van mijn truien kwamen meestal van tuimelpertes :-D

Btw. Lycra en MTB is zo gay!
Ik doe alleen aan MTB race en dan draag je uiteraard lycra! Kijk maar op google afbeeldingen en zoek maar op "MTB race". Als jij vind dat die allemaal zo gay zijn, wat doe jij hier dan eigenlijk nog?

Maarja, ik heb inderdaad een ander shirt die niet echt lycra is en dikkere stof, wat toch iets te warm is op de warmere dagen, ik krijg er oksel vijvers van (of vind je dat ook gay?), daarom dat ik iets dun zoek en een wielrenshirt lijkt mij een oplossing. Alleen heeft mijn rugzak de hele wielrenshirt vernietigd, terwijl mijn andere shirt het makkelijk overleeft.
Laatst gewijzigd door mountainB op do 09 apr 2020 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie