Canyon Lux remmen vervangen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Canyon Lux remmen vervangen

Bericht door Boebbel »

Ik heb ze even de kans gegeven, maar ik kan die Level TL's niet gewoon worden. De vrije slag is me te lang. Door te overvullen kan ik de 4-5cm terug brengen naar 3, maar dan blijft er natuurlijk te weinig speling en krijg je meteen gesleep bij wat modder.

Ik wil ze vervangen door XT's, nu is de vraag hoe vlot dat gaat lukken met interne routering. :-k Ik heb al een beetje gedemonteerd en bestudeerd: de remslang aan de achterbrug loopt in een andere dikkere die de overgang tussen achterkant en voorkant voor zijn rekening neemt, door de zadelbuis zie ik die ook verder lopen richting voorkant.

Iemand een idee of je de nieuwe slang gewoon langs de achterbrug kan insteken? Of moet ik andere truken uitsteken?

Het lijkt me ook handig zonder pressfit, maar tikken met een stukje bezemsteel en hamer doet niks bewegen. Is die te verwijderen zonder te slopen?
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Canyon Lux remmen vervangen

Bericht door Boebbel »

Samen met de hulp van @Svinx uitgeplozen hoe het zit:

https://singletrackworld.com/2018/06/ca ... race-bike/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cables and hoses are hidden inside the frame, with bonded plastic tubes running through the chainstay tubes to help with installation. There are no such guide tubes through the top or downtubes, but foam insulating tubes are designed to help mitigate any vibration and noise from loose cables and hoses flapping about.

Afbeelding
Daarnet de nieuwe remslang via de achterbrug ingevoerd en de mousen van de originele langs voor overgeschoven. Geen truukjes nodig. :-D
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Canyon Lux remmen vervangen

Bericht door zaskar72 »

En welke adapter heb je gebruikt bij het monteren van de remcaliper achteraan aub ? Want dat is van flatmount ( Sram remmen ) naar Flatmount ( shimano remmen ) toch ? :-k
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Canyon Lux remmen vervangen

Bericht door Boebbel »

Flatmount is flatmount, hé. Het is gelukkig niet merkafhankelijk. :-) Anders moet je een ander frame of vork kopen als je van remmen wil wisselen.

Ik kon gewoon dezelfde postmount adapter gebruiken, al was het even zoeken met de lengte van de vijzen.
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Re: Canyon Lux remmen vervangen

Bericht door bartike »

ik heb de tlm erop staan, en remt toch prima vind ik .
op de winter fiets heb ik xt staan en dit is aan of af, want toch telkens weer wennen is :)
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Canyon Lux remmen vervangen

Bericht door zaskar72 »

zaskar72 schreef:En welke adapter heb je gebruikt bij het monteren van de remcaliper achteraan aub ? Want dat is van flatmount ( Sram remmen ) naar Flatmount ( shimano remmen ) toch ? :-k

Ik bedoelde het goed maar schreef het fout... ](*,)

even opnieuw [-o< :

SRAM remmen staan flatmount gemonteerd en SHIMANO remmen staan postmount gemonteerd.
Gezien de gaten in het LUX frame flatmount gemaakt zijn met hartafstand van 34 mm en de SHIMANO caliper gaten een hartafstand hebben van 74mm dacht ik, moet je een adapter hebben.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Canyon Lux remmen vervangen

Bericht door Boebbel »

De Sram TL er op waren ook gewoon postmount, met adapter. Voor zover ik al heb gezien, zouden enkel roadie remmen écht flatmount zijn.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Canyon Lux remmen vervangen

Bericht door zaskar72 »

Boebbel schreef:De Sram TL er op waren ook gewoon postmount, met adapter. Voor zover ik al heb gezien, zouden enkel roadie remmen écht flatmount zijn.

tjiens das raar :-k :-k
Bij mij stond mijn LEVEL TLM rem er flatmount er op en uiteraard passen mijn xtr's er niet op dus ben op zoek naar beugel.
Plaats reactie