fietsslot van bbb

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
taso
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 01 mar 2020 13:33

fietsslot van bbb

Bericht door taso »

Ik denk dat ik interesse heb in deze fietsslot:
bbb bbl-63 QuickLoop

Code: Selecteer alles

https://bbbcycling.com/nl_nl/bbl-63-quickloop
Afbeelding

Hij is lang (ong. 2 meter), maar is hij wel lang genoeg om mijn beide banden + fietshelm + fietszadel vast te maken, hij moet namelijk ook nog eens aan het fietsrek vast gemaakt worden.

Iemand ervaring met deze slot?? Ik kan nergens een handleiding of een voorbeeld/review vinden.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: fietsslot van bbb

Bericht door Jumping Jack »

Pakt een touw van dezelfde lengte en probeer eens? :roll:
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: fietsslot van bbb

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik heb geen ervaring met dit type slot maar je beseft toch dat die kabel niet veel waard is? Daar zou ik nog net een studentenfiets mee vastleggen maar ook niks beters.
Tenzij geweldig voorzichtig wil zijn bij de inschrijving aan een TT, dan ga je wel bekijks hebben :P
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: fietsslot van bbb

Bericht door Jumping Jack »

Ik heb er altijd zo eentje bij, voor eventjes: Afbeelding
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: fietsslot van bbb

Bericht door TaurineR »

Ik heb dergelijk slot en ben er heel tevreden over. (wel met cijferslot, dan heb je geen sleutel nodig)
Ja, het is een geïsoleerde kabel van 3 of 4 mm, dit is niet veel, maar veel beter dan niks.
De lengte en het lage gewicht en omvang is ideaal, waardoor het heel bruikbaar wordt.
Je kan er probleemloos 2 fietsen aan een paal mee vastmaken.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: fietsslot van bbb

Bericht door Free_ltd »

Jumping Jack schreef:Ik heb er altijd zo eentje bij, voor eventjes: Afbeelding
Dat stelt helemaal niets voor. Met een gewoon knijptangetje zit ge er door. Ik het dat type voor mijn snowboard.
Maar het is het ontraden. Iemand die echt komt om fietsen te pikken, heeft ook gerief bij. Gewoon iemand die ff denkt voor de grap een fiets te pikken, die heeft meestal geen gerief bij. Dus gaat die vooral de fiets pakken waar net niets aan hangt.

Ik heb zelf wel een degelijk slot bij, maar niet al te lang. Dat is voor als we achteraf in het café binnen gaan zitten, om een paar fietsen met de kaders aan mekaar te hangen. Denk niet dat iemand dan snel moeite gaat doen om ze los te maken en 3 fietsen tegelijk opnemen, is ook niet handig om ermee weg te rennen :lol:

Naar mijn inziens is een slot vooral voor iemand te ontraden, maar als ge hem elke dag uren aan het station of langs de straat laat staan, gaat ge toch wel heel ander gerief moeten hebben. En dan is een oud krel mss een betere oplossing.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: fietsslot van bbb

Bericht door Jumping Jack »

Daarom dat ik zeg 'voor eventjes'. Op een toertocht bv. En is er geen bewaakte stalling, dan blijf ik niet plakken. Het werkt idd enkel tegen gelegenheidsdieven.
Plaats reactie