Gentenaar - Houffalize in Vlaanderen

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Plaats reactie
didius
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 nov 2018 21:13

Gentenaar - Houffalize in Vlaanderen

Bericht door didius »

Vandaag las ik het volgende in de krant: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190816_04561532" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarin staat:
De Gentenaar schreef: "... Cycling Vlaanderen kwam hier al kijken en was onder de indruk. 'Houffalize in Vlaanderen', kregen we als compliment te horen." Het parcours nabij de Koning Boudewijnlaan blijft permanent liggen. Wekelijks geeft de club er al haar trainingen aan een groep van een kleine honderd leden.
Het moet wel "Koning Leopoldstraat" zijn in plaats van "Koning Boudewijnlaan". Het parcours ligt hier: https://www.google.com/maps/@51.0939325 ... a=!3m1!1e3" onclick="window.open(this.href);return false; (Aan de overkant van het crossbosje in Merendree).

Volgens het artikel is het een oud privéterrein waar motorcross gedaan werd. Als ik het artikel goed en wel heb gelezen zou het dus vrij toegankelijk moeten zijn? Iemand al eens geweest?
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Gentenaar - Houffalize in Vlaanderen

Bericht door KrisMaes76 »

Ik zie nu pas dit bericht 8)

Ja, je kan daar gaan rijden, meestal ligt het er wel redelijk bij, afhankelijk hoeveel mx er recentelijk gepasseerd zijn. Hun sporen zijn soms zo diep dat je met je pedalen op de zijkanten blijft liggen. Er zijn wat kleine bulten en tracks. Ik om er niet zo heel veel omdat de weg naar daar nogal saai is langs die baan en er voor de rest aan die kant van het kanaal niet veel boeiends te biken valt in de omgeving van het terrein.


Aan de overkant van het kanaal, aan dat vijvertje is er trouwens ook een heel leuk terrein waar je ook gap en table jumps kan oefenen. Er zijn trouwens wel meer boeiende terreinen in en rond Gent, al dan niet makkelijk terug te vinden
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: Gentenaar - Houffalize in Vlaanderen

Bericht door dejoere »

Komaan deel die plekken!!!
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: Gentenaar - Houffalize in Vlaanderen

Bericht door demonic »

dejoere schreef:Komaan deel die plekken!!!
de google maps link staat in de post! En aan de overkant van het kanaal, aan de linkeroever, zie je de plassen met Lovendegem trails op google maps. Een paar honderd meter verder aan de linkeroever naar het westen heb je nog zo'n plas waar een paar trails rond liggen.
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: Gentenaar - Houffalize in Vlaanderen

Bericht door dejoere »

demonic schreef:
dejoere schreef:Komaan deel die plekken!!!
de google maps link staat in de post! En aan de overkant van het kanaal, aan de linkeroever, zie je de plassen met Lovendegem trails op google maps. Een paar honderd meter verder aan de linkeroever naar het westen heb je nog zo'n plas waar een paar trails rond liggen.
Die had ik gezien, maar ik had het vooral over de teaser van KrisMeas...:
KrisMeas76 schreef: Aan de overkant van het kanaal, aan dat vijvertje is er trouwens ook een heel leuk terrein waar je ook gap en table jumps kan oefenen. Er zijn trouwens wel meer boeiende terreinen in en rond Gent, al dan niet makkelijk terug te vinden
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Gentenaar - Houffalize in Vlaanderen

Bericht door KrisMaes76 »

Er staat al redelijk wat op trailforks.com, sommige stukken zetten we er expres niet op omdat we niet 100% zeker van zijn dat het openbaar domein is en / of je er wel mag rijden...

Als we terug in groep mogen rijden, moet je maar eens afkomen op donderdag avond, dan rijden we met 'The Hill' in de buurt van Gent rond om zoveel mogelijk van die plekjes mee te pakken
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Gentenaar - Houffalize in Vlaanderen

Bericht door BertG »

Vanaf nu is hier Westerlo - de Pyreneeën in Vlaanderen :lol:
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: Gentenaar - Houffalize in Vlaanderen

Bericht door dejoere »

KrisMaes76 schreef:Er staat al redelijk wat op trailforks.com, sommige stukken zetten we er expres niet op omdat we niet 100% zeker van zijn dat het openbaar domein is en / of je er wel mag rijden...

Als we terug in groep mogen rijden, moet je maar eens afkomen op donderdag avond, dan rijden we met 'The Hill' in de buurt van Gent rond om zoveel mogelijk van die plekjes mee te pakken
GPX delen mag ook altijd, ik ben nogal een een-zaad op de fiets :-), maar ik zou wel eens kunnen meerijden, ik ben vaak in de buurt, starten jullie op een vast uur?
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Gentenaar - Houffalize in Vlaanderen

Bericht door KrisMaes76 »

dejoere schreef:
KrisMaes76 schreef:Er staat al redelijk wat op trailforks.com, sommige stukken zetten we er expres niet op omdat we niet 100% zeker van zijn dat het openbaar domein is en / of je er wel mag rijden...

Als we terug in groep mogen rijden, moet je maar eens afkomen op donderdag avond, dan rijden we met 'The Hill' in de buurt van Gent rond om zoveel mogelijk van die plekjes mee te pakken
GPX delen mag ook altijd, ik ben nogal een een-zaad op de fiets :-), maar ik zou wel eens kunnen meerijden, ik ben vaak in de buurt, starten jullie op een vast uur?
Meestal donderdagavond om 19u, maar momenteel nog in beperkte kringen wegens 1 of ander virus
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Gentenaar - Houffalize in Vlaanderen

Bericht door Christ D. »

KrisMaes76 schreef: vr 31 jan 2020 13:40


Aan de overkant van het kanaal, aan dat vijvertje is er trouwens ook een heel leuk terrein waar je ook gap en table jumps kan oefenen. Er zijn trouwens wel meer boeiende terreinen in en rond Gent, al dan niet makkelijk terug te vinden
Die gaan allemaal verdwijnen. (rond de vijvers)
Plaats reactie