18.01.2020 - Lombardsijde - VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

18.01.2020 - Lombardsijde - VTT

Bericht door berdunnor »

Dat Middelkerke mtb-minded is hoeft geen betoog. Hier zijn volgens mij de leukste singletracks aan de kust te vinden. Deze TT werd voor de tweede keer door de gemeente georganiseerd.
Leuke mix van de beste stukken van de zone Middelkerke/Koksijde, vaak over de vaste routes, maar die zijn op zich ook het beste van wat de streek te bieden heeft. Hierdoor wel af en toe een verbindingsstuk, maar dat viel al bij al goed mee, net als de passages in de polders. De grootste afstand was 67km, wat volgens mij meer is dan de meeste winterzeetoertochten en dat kan alleen maar toegejuicht worden.
De conditie heeft dan weer af te rekenen met de grootste winterdip ooit, maar dat is natuurlijk mijn probleem :-)...
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: 18.01.2020 - TT Lombardsijde

Bericht door sofeurken »

deze ook gereden.eerst den groten en dan nog de 36 erbij.goed voor 101km en t was meer of genoeg .veel mooie stukken die ik ooit bij andere kust mountainbiketochten al eens gedaan had maar voor iemand uit het binnenland toch pure fun.sommige stukken ook nog flink modderig .voor de bepeiling moest je toch goed wakker zijn.die was iets minder.nadien nog lekker pakje pannenkoeken mmm.ik kom graag terug
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 18.01.2020 - Lombardsijde - VTT

Bericht door Gino_mtb »

Vorige zaterdag ook deze rit gereden.
Dit is topritje, met de gekende duinpassages, maar dit verveelt nooit.
Er was weer een nieuw stukje bijgesnoeid die ook in de bloso-route zit.. TOP!

Ik hoorde bij aankomst dat Gemeente Middelkerke dit nog zal uitbreiden, dit kan ik enkel toejuichen. Als er eens geen toffe VTT-rit is in de streek zak ik altijd naar daar af voor wat duinenplezier met achteraf een teugsje in de gezellige surfclub de kwinte.

Wat deze rit betreft heb ik ook één bemerking: de bepijling kon veel beter, te weinig pijlen, soms héél moeilijk zichtbaar.
Ook de kleur van de pijlen was niet goed vond ik.
Maar ....ik heb me gejeund en dat is het bijzonderste.
Plaats reactie