Sram Xsync 104 bcd met offset?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Jochem1
Mountainbiker
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 14 jun 2010 16:16
Rijdt met: Cannondale Six 13, Niner EMD, Niner Air RDO

Sram Xsync 104 bcd met offset?

Bericht door Jochem1 »

Net een quarq vermogensmeter (boost xx1 eagle) crank gestoken. Bij de originele crank die op de fiets zat er een direct mount tandblad met 6 mm offset op. Bij de quarq is de spider uiteraard niet direct mount maar is het tandblad bcd 104. Ik probeer hiervoor ook 1 te vinden met offset maar lijkt niet te bestaan? Op zich wel vreemd aangezien de ketting op de 50 wel erg schuin loopt. Iamand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Thx
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Sram Xsync 104 bcd met offset?

Bericht door spaghetti_2 »

Bij de combinatie spider+kettingblad zit de offset in de spider en niet in het kettingblad. Ik rijd ook met een powermeter (P2M NG Eco) en deze powermeter is specifiek voor het boost formaat. Hierop kunnen dus alle kettingbladen met bcd 104.
Jochem1
Mountainbiker
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 14 jun 2010 16:16
Rijdt met: Cannondale Six 13, Niner EMD, Niner Air RDO

Re: Sram Xsync 104 bcd met offset?

Bericht door Jochem1 »

Ok, thx. Is mijn eerste 12 speed ( vorige 11 speed), dus was het mss maar een gedacht.
kristof24a
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 16 dec 2019 21:04

Re: Sram Xsync 104 bcd met offset?

Bericht door kristof24a »

heb ook dit probleem. is er geen oplossing met spacers ofzo moet er echt nieuwe spider besteld worden. vind dit namelijk dure kost voor amper 3 mm
jo138
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: za 12 aug 2006 19:44
Rijdt met: Scott Spark RC 900

Re: Sram Xsync 104 bcd met offset?

Bericht door jo138 »

Bij quarq kies je normaal de juiste spider voor de offset te bekomen.

Bij mijn power2max ngeco vermogenmeter zat er een extra adapter bij die tussen de powermeter en het xsync 104 bcd blad gemonteerd moeten worden.

Je kan die apart bestellen : https://www.power2max.com/en/product/si ... -meters-2/" onclick="window.open(this.href);return false;

Is gewoon een zwarte ring die je met iets langere kettingblad bouten kan gebruiken.
Plaats reactie