Ik heb mijn verende voorvork vervangen door een vaste Carbon.
Ik heb de vorkbuis op dezelfde lengte gezaagd als de oorspronkelijke alu vork, dus een paar mm lager dan bovenkant stuurpen
Blijkbaar moet je een Carbon vorkbuis gelijk of iets hoger afzagen maar dat wist ik niet.
Is dit gevaarlijk of op te lossen of is mijn vork geschikt voor de vuilbak?
Mvg
Carbon voorvork
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- kevx
- Mountainbiker
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
- Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO
Re: Carbon voorvork
Wie heeft u zoiets wijsgemaakt?
Paar mm lager dan de stuurpen is prima... Gewoon zien dat je met de topcap aan te spannen de speling van uw balhoofd wegkrijgt.
Paar mm lager dan de stuurpen is prima... Gewoon zien dat je met de topcap aan te spannen de speling van uw balhoofd wegkrijgt.
Re: Carbon voorvork
Als je stuurpen 2 van elkaar afhankelijke klembanden heeft kan het zijn dat de bovenste klembanden de stuurbuis kapot duwd. Maar dit gebeurt echt maar zelden en altijd door het te hard opspannen van de stuurpen. In normale omstandigheden geeft de expander genoeg tegendruk om dat te vermijden
Re: Carbon voorvork
Ik denk dat de belangrijkste vraag is : met welke methode denk jij je vork in je balhoofd vast te zetten ? Ik hoop dat dat een expander zal zijn ?