14.12.2019 - Gent - MTB Gent for Life

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
didius
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 nov 2018 21:13

14.12.2019 - Gent - MTB Gent for Life

Bericht door didius »

Blijkbaar nog geen topic, vandaar even aanmaken.

Enige informatie waar het parcours dit jaar heengaat? Ik passeerde vandaag in het Geerbos en ik denk dat er daar al uitgepijld was. Het lag er wel nu al enorm vettig, wat zal dat geven als er nog eens 500 man op passeert. Ik twijfel om dit jaar mee te doen, ze voorspellen echt stormweer... Misschien de korte tour?
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 548
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 14.12.2019 - Gent - MTB Gent for Life

Bericht door Jumping Jack »

Ben ook aan het twijfelen, ik rij wel graag in het donker maar het weer is heel wat minder...
groovebiker
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 27 jan 2019 12:13

Re: 14.12.2019 - Gent - MTB Gent for Life

Bericht door groovebiker »

hallo, ik ben lid vd organiserende club (mtb gent).

Ter geruststelling: komende nacht valt er nog een pak regen, maar overdag en tijdens de rit is de neerslagkans gelukkig laag.

We zorgden voor een mooi, uitdagend parcours (drops, singletracks, zelfs wat HM), beweren dat het droog ligt zou overdreven zijn :-) maar echte modderstroken zijn beperkt (woe avond nog nagereden).

Bovendien steun je door deelname ook het goede doel (music for life > Safe vzw)!

Allen van harte welkom dus op onze rit en after-party!
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: 14.12.2019 - Gent - MTB Gent for Life

Bericht door KrisMaes76 »

Van The Hill komen we ook met een paar man af om die drops te testen 8)
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: 14.12.2019 - Gent - MTB Gent for Life

Bericht door kenny »

Kan je die drops vermijden ? De 10jarige compagnie is daar (nog) geen liefhebber van
groovebiker
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 27 jan 2019 12:13

Re: 14.12.2019 - Gent - MTB Gent for Life

Bericht door groovebiker »

Met een 10-jarige erbij zou ik zeker voorop rijden om zelf in te schatten of het haalbaar is voor hem/haar, problemen beter vermijden.

Enkele afdalingen en trapjes onderweg, bij twijfel beter afstappen op dat ogenblik, behouden thuiskomst en plezier is 't belangrijkste.

Maar het overgrote deel is bos en singletracks, voor iedereen technisch haalbaar & plezant...
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: 14.12.2019 - Gent - MTB Gent for Life

Bericht door kenny »

Thanks, tot morgen
didius
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 nov 2018 21:13

Re: 14.12.2019 - Gent - MTB Gent for Life

Bericht door didius »

Vertrokken rond 19u en dat was merkbaar aan de paadjes :-D. Het was slieren en schuiven, vettig ritje. Na een paar keer dat mijn fiets niet wou meedraaien toch voorzichtig gereden, beter om in één stuk terug aan te komen. Ze hadden eerst rukwinden voorspeld maar daar was uiteindelijk niets van aan, het was zelfs vrij windstil? Ofwel waren we zodanig gefocust om recht te blijven in de modder dat het me niet opviel.
Tof dat er toelating was om het Heilig-geestgoedpad te mogen berijden! Als ze morgen de staat ervan controleren denk ik wel dat het de laatste keer is :wink: Het bosje aan de kerk van Melsen was ook echt slieren naar beneden, best dat die waarschuwingsborden er waren, anders lag ik waarschijnlijk in de beek. #-o
Ik wist ook niet dat je langs de R4 die tunnel in kon, super cool om daar te rijden! (Denk wel dat er veel die afslag gemist hebben)
Merci aan de organisatie!
(Blijkbaar waren er triestigaards die bordjes hadden weggenomen aan de Pontweg aan de Scheldemeersen... Organisatie kwam manueel de weg wijzen! Daar hadden die triestigaards niet op gerekend :wink: )
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 548
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 14.12.2019 - Gent - MTB Gent for Life

Bericht door Jumping Jack »

T was inderdaad super vettig! Maar wel heel erg veel uit de streek gehaald en een paar deftige technische passages =D>.
Op het einde heb ik wel een afslag gemist, ik ben veel te lang over die single langs de ringvaart blijven rijden. Uiteindelijk kwam ik op een stuk van in het begin terecht en ben ik over de weg naar de kantine gereden...

Ik denk dat ik op woensdag wel eens ga meerijden met mtb Gent, lijkt me leuk =D> .
groovebiker
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 27 jan 2019 12:13

Re: 14.12.2019 - Gent - MTB Gent for Life

Bericht door groovebiker »

bedankt voor komst en positieve reacties.

Opkomst helaas minder groot dan vorig jaar, de regenbuien 's middags hebben vermoedelijk heel wat twijfelaars doen afhaken.

Maar een zwaarder parcours is ook goed om je technische skills te trainen... ;-)

Thx, altijd welkom ook op onze woendagavondrit!
Plaats reactie