aanschaf mtb

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
qeja
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 03 dec 2019 19:55

aanschaf mtb

Bericht door qeja »

Ik heb wat opzoek werk verricht.

Maar nu is het probleem, de winter komt eraan, mountainbike kan niet in huis staan, maar wel buiten onder een mini afdakje.
Eigenlijk is mijn grote probleem, dzo die fiets al meteen voor de 60% in de koude verwaarlozen na het mountainbiken, dat lijkt mij eigelijk geen goed idee voor slijtage van ketting, cassettes, etc
Laatst gewijzigd door qeja op wo 11 dec 2019 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: mtb kopen of niet?

Bericht door chrisper »

mtb in koude vochtige omstandigheden laten staan zou ik zeker niet doen.
alles kan staan roesten en oxideren.
denk maar aan ketting, wiellagers, balhoofd, kabels van versnellingen, remschijven.....
ook al kan je hem iedere keer proper maken en invetten.
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: mtb kopen of niet?

Bericht door dirkdierickx »

heb je echt nergens plaats in huis? desnoods met een ophangsysteem, zo staat die toch binnen maar hinderd niet.
je moet toch ook niet elke dag werken? best om te gaan fietsen op je vrije dagen, zo heb je geen zorgen aan je hoofd (bv pech onderweg, geraak ik nu nog op tijd thuis, etc).
qeja
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 03 dec 2019 19:55

Re: mtb kopen of niet?

Bericht door qeja »

dirkdierickx schreef:heb je echt nergens plaats in huis? desnoods met een ophangsysteem, zo staat die toch binnen maar hinderd niet.
je moet toch ook niet elke dag werken? best om te gaan fietsen op je vrije dagen, zo heb je geen zorgen aan je hoofd (bv pech onderweg, geraak ik nu nog op tijd thuis, etc).
Nee, teveel kartonnenn dozen met boeken en dossiers. Ik kan ze niet verplaatsen, ze liggen geordend en uiteraard kan ik mtb niet ophangen, omdat er overal kasten hangen met vol dossiers.
Laatst gewijzigd door qeja op wo 11 dec 2019 15:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: mtb kopen of niet?

Bericht door Jemp »

Als je geen tijd hebt om de fiets een beetje te onderhouden, zou ik je eerder een koersfiets aanraden. Veel minder onderhoud aan. Maar voor elke fiets is het natuurlijk beter dat hij binnen staat.
Overwegen om een garagebox te huren?
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: mtb kopen of niet?

Bericht door dirkdierickx »

Jemp schreef:Als je geen tijd hebt om de fiets een beetje te onderhouden, zou ik je eerder een koersfiets aanraden. Veel minder onderhoud aan. Maar voor elke fiets is het natuurlijk beter dat hij binnen staat.
deze tijd van het jaar maakt het niet veel uit, ge moet mijn wegfiets eens zien na een ritje :(
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: mtb kopen of niet?

Bericht door TaurineR »

dirkdierickx schreef:
Jemp schreef:Als je geen tijd hebt om de fiets een beetje te onderhouden, zou ik je eerder een koersfiets aanraden. Veel minder onderhoud aan. Maar voor elke fiets is het natuurlijk beter dat hij binnen staat.
deze tijd van het jaar maakt het niet veel uit, ge moet mijn wegfiets eens zien na een ritje :(
Tja, als ge nu met uw wegfiets gaat MTBken.. :-k
qeja
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 03 dec 2019 19:55

Re: mtb kopen of niet?

Bericht door qeja »

Jemp schreef:Als je geen tijd hebt om de fiets een beetje te onderhouden, zou ik je eerder een koersfiets aanraden. Veel minder onderhoud aan. Maar voor elke fiets is het natuurlijk beter dat hij binnen staat.
Overwegen om een garagebox te huren?
"Een beetje" onderhouden? Als ik op internet lees, dan is dat geen "beetje", bijvoorbeeld, fiets ophangen en de wielen eraf schroeven, tja... de modder moet immers verwijderd worden.

Of is dat gewoon allemaal te overdreven? Ik heb zelfs geen ervaring om de rem af te koppelen. Zo handig ben ik niet. ](*,)
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: mtb kopen of niet?

Bericht door Christ D. »

qeja schreef: de wielen eraf schroeven, tja... de modder moet immers verwijderd worden.

Of is dat gewoon allemaal te overdreven?
Schroeven ??? En ja , je overdrijft.
Plaats reactie