Wisselen remsysteem van 2 mountainbikes

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
J.M
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 02 dec 2019 18:53

Wisselen remsysteem van 2 mountainbikes

Bericht door J.M »

Hoi iedereen

Ik heb recent een Scott Spark 940 aangekocht en deze kwam met de Shimano M7000 SLX remmen.
Mijn andere mtb is een Canyon met Shimano M8000 XT remmen.

Ik zou deze nu graag wisselen. Beide systemen maken gebruik van de BH-90 remleiding.

Dus nu vroeg ik mij af of ik gewoon de leidingen kon losmaken en laten steken in de frames, en gewoon de remhendels en remklauwen overzetten?

Indien ja, haal ik dan best alle olie uit het systeem of moet je er een beetje laten inzitten? Ik heb al wel remmen ontlucht maar ik heb geen idee of je alle olie er uit mag halen?

Dank bij voorbaat voor jullie antwoord.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Wisselen remsysteem van 2 mountainbikes

Bericht door spaghetti_2 »

Als dit dezelfde leidingen zijn, dan kan je deze zeker laten steken. Ik zou het zelfs ten zeerste aanraden, want intern lopende hydraulische leidingen vervangen is zowat het ergste werkje dat je aan een fiets kan doen. Tegenwoordig kan je alle olie in de leidingen laten steken, en hoef je zelfs niet per se te ontluchten nadien (wat ik overigens toch wél zou doen). Ik zou er de Shimano handleiding eens even bijhalen. Deze zijn zeer uitgebreid.
Plaats reactie