Garmin Edge Explore

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Garmin Edge Explore

Bericht door theguy »

Hallo,

Een algemene vraag ivm vermoedelijke ontbrekende mogelijkheid.
Ik navigeer zelden en gebruik de fietsgps alleen voor ritregistratie. De zeldzame keren dat ik navigeer kom ik tot de conclusie dat de fietsgps alleen kan navigeren door gekende wegen en paden op zn kaart te gebruiken. M.a.w. men kan geen route 'letterlijk' volgen in navigatie modus (dat geeft soms problemen met onnodige omwegen die niet altijd zichtbaar zijn vanwege de witte navigatiepijl op de kaart). Ik zou natuurlijk kunnen rijden op kaart alleen en zo de route volgen maar op de meer recentere Garmin gps toestellen (meerdere personen in de club hebben dit ook voor) wordt deze route allesbehalve tot in detail weergegeven en is deze echt niet te volgen.
Zou er alsnog mogelijkheid zijn om deze route met al zn navigatiepunten tot in detail weer te geven op de kaart zonder in navigatiemodus te moeten gaan?
...toch wel heel straf mocht Garmin hier niet aan gedacht hebben want bij offroad is dit onontbeerlijk.

thx
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Garmin Edge Explore

Bericht door spaghetti_2 »

Je kan eens proberen een track (kruimelspoor) ipv route te volgen. Bevoorbeeld een route op strava maken, deze exporteren als gpx en dat bestand dan op je garmin zetten.
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: Garmin Edge Explore

Bericht door theguy »

spaghetti_2 schreef:Je kan eens proberen een track (kruimelspoor) ipv route te volgen. Bevoorbeeld een route op strava maken, deze exporteren als gpx en dat bestand dan op je garmin zetten.
Het enige wat ik daarvan voorlopig kan zeggen is dat de laatste route die ik gereden heb als pad (en dus niet als route) in de GPS geladen werd met Basecamp (rechtstreeks in map newfiles zorgt voor het vastlopen van de GPS en zorgt voor een hele berg frustratie en miserie).
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge Explore

Bericht door Beny »

De rit die je wilt rijden staat op uw toestel bij uw opgeslagen koersen?
In het lijstje van de koersen heb je rechts onderaan de drie horizontale streepjes... hier kan je de afslagbegeleiding uitschakelen (en bij mtb ook best de foutwaarschuwing)
Resultaat is een te volgen lijn op kaart een paarse lijn donker omboord
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: Garmin Edge Explore

Bericht door theguy »

Beny schreef:De rit die je wilt rijden staat op uw toestel bij uw opgeslagen koersen?
In het lijstje van de koersen heb je rechts onderaan de drie horizontale streepjes... hier kan je de afslagbegeleiding uitschakelen (en bij mtb ook best de foutwaarschuwing)
Resultaat is een te volgen lijn op kaart een paarse lijn donker omboord
Dat zou wel eens de clue kunnen zijn voor mij! Dus Beny thx!....wel onnozel dat ik dit niet gevonden heb maar velen kunnen het wss beamen dat de gebruikers interface op een Garmin fietsgps niet intuïtief en dus allesbehalve gebruiksvriendelijk is (o wee als je MOET naar fabrieksinstellingen gaan wegen vastlopen om dan opnieuw in te instellen!!!!). Als je dat dan combineert met vastlopers allerhande....Bij de rit deze ochtend bleef het toestel zoeken naar zn satellieten zonder dat ik het eerst in de gaten had en na het uit-en inschakelen was het ok.Weeral heel vreemd!
Plaats reactie