Action cam : Garmin - Go pro

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alain
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: do 13 okt 2005 15:25
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Action cam : Garmin - Go pro

Bericht door alain »

Ben op zoek naar een goede action cam : voor en nadelen van en Go Pro /Garmin /....
Alle ideeën welkom
janvangastel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 23 jun 2017 08:35

Re: Action cam : Garmin - Go pro

Bericht door janvangastel »

Ik heb een Gopro Hero 5 black sinds ongeveer een maand en ben er zeer tevreden over. Gewoonlijk zet ik hem op mijn stuur, maar hij kan ook op je helm of op je borst (wel speciaal tuigje nodig). Zie voor filmpje over mountainbiken die ik met deze camera heb gemaakt mijn YouTube kanaal:https://www.youtube.com/channel/UC69RdT ... AdZDfy5Mbg . Ik vind de video's kwalitatief heel goed (gaan wel achteruit als je ze op YouTube zet). Deze cam heeft stabilisatie, GPS en ook spraak besturing. Hij is ook waterdicht. Ik heb nog geen nadelen kunnen ontdekken, behalve dat ik de GPS met betrekking tot weergave van hoogte niet nauwkeurig genoeg vind. Maar echt nauwkeurig geven ze die geen van alle. En de batterij zou wat langer mee mogen gaan. Is wel afhankelijk van je instellingen bij opnemen (zie (https://gopro.com/help/articles/Questio ... ttery-Last). Maar met een reservebatterij los je dat ook gemakkelijk op. Overigens komen de GPS gegevens niet zo uit de camera op de video. Ik heb die erop gezet met het programma RaceRender.

Jan.
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Re: Action cam : Garmin - Go pro

Bericht door ianaprilia »

Hey,
heb sinds kort problemen met mijn GoPro Hero 4 session, tijdens het gebruik viel die opeens uit, waarna steeds de melding NO SD erop kwam en ik er dus niets meer mee kon doen.
Dacht dat het een corrupte SD kaart was, daar deze in de pc ook niet herkend werd, maar een nieuwe SD kaart gaf, na formatteren, ook dezelfde NO SD melding en deze werd op de pc wel herkend.
Als ik probeer om de SD op de GoPro te wissen en te formatteren, lukt dit niet, krijg ik steeds de melding failed...
Begin stilaan te vermoeden dat het probleem in de cam ligt, maar deze start volledig op en lijkt wel volledig te kunnen werken...
Iemand ervaringen hiermee? Tips?

Opsturen voor herstelling? Zijn er goede winkels waar ik terecht kan hier voor?

alvast bedankt
janvriend1
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 18 nov 2019 19:18

Re: Action cam : Garmin - Go pro

Bericht door janvriend1 »

alain schreef:Ben op zoek naar een goede action cam : voor en nadelen van en Go Pro /Garmin /....
Alle ideeën welkom
Hi Alain, ik ben net nieuw op het forum en mijn eerst vraag was eigenlijk welke action cam vaak gebruikt wordt voor op de fiets. Ik ben even gaan google en kom bijvoorbeeld uit op deze Nederlandse vergelijkingssite: https://knibble.nl/action-cam" onclick="window.open(this.href);return false; Daar is de reuze keuze, dus heb geen idee waar ik op moet letten. Dus ben erg benieuwd welke het bij jou is geworden. Alvast bedankt en groeten
Plaats reactie