Lille-Beerse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Den jjag »

Door de storm van 18/01/2018 liggen er nog een hoop omgewaaide bomen op het parkoers.
De gemeente is bezig met opruimen.
Een filmpje van nu zondag 21/01/2018:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
TNTrek
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: di 18 aug 2009 14:55

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door TNTrek »

Gisteren op de (prachtige) Halloweenrit van Gierle gemerkt dat er ontbost, of laten we zeggen 'uitgedund' wordt op de golf-singletrack. Moeilijk te zeggen in het donker maar ik had wel de indruk dat de bomen die de track omzomen wel zijn blijven staan, dus buiten het zicht verwacht ik weinig verschillen.
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Den jjag »

TNTrek schreef:Gisteren op de (prachtige) Halloweenrit van Gierle gemerkt dat er ontbost, of laten we zeggen 'uitgedund' wordt op de golf-singletrack. Moeilijk te zeggen in het donker maar ik had wel de indruk dat de bomen die de track omzomen wel zijn blijven staan, dus buiten het zicht verwacht ik weinig verschillen.
Ze zijn inderdaad serieus aan het bossen, er zijn meerdere single-tracks waar dat je gewoon niet meer door kan.
Zoals deze naast de golf, ook deze aan het oude stort...
Momenteel niet de geschikte route om te gaan rijden.
Wanneer dit is opgelost?? Ik laat het weten.
Chelle
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 01 nov 2013 15:56
Rijdt met: Merida

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Chelle »

Momenteel valt er niet veel plezier te beleven. Zowel op de rode lus zijn enkele singletracks niet berijdbaar door de ontbossing als op de blauwe toer het stuk van voor de heuveltjes tot aan de Antwerpsesteenweg.
Scale960
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 19 mei 2017 13:45
Rijdt met: Scott Scale 960

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Scale960 »

@ den jjag

Hoe is de huidige toestand van de parcoursen rood en blauw?
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Hans wynants »

Nog niet veel veranderd , afgelopen weekend nog voorbij gereden en ontbossing is nog bezig zo te zien ...
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Den jjag »

Scale960 schreef:@ den jjag

Hoe is de huidige toestand van de parcoursen rood en blauw?

Vandaag de groene en rode lus gereden.
Gisteren is er (gedeeltelijk) de TT van Liever Bergaf over gegaan en het ligt er al veel beter bij, hier en daar nog sporen van de zware tractoren, maar overal berijdbaar.
De blauwe ga ik morgen rijden, moest er deze slecht bij liggen laat ik het hier weten.

Groetjes;
Guido.
Scale960
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 19 mei 2017 13:45
Rijdt met: Scott Scale 960

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Scale960 »

Nog nieuws Guido?
Vorige keer dat ik er reed was vooral de aanloopstrook op blauw naar de "heuveltjes" helemaal kapotgereden.
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Den jjag »

Scale960 schreef:Nog nieuws Guido?
Vorige keer dat ik er reed was vooral de aanloopstrook op blauw naar de "heuveltjes" helemaal kapotgereden.
Hey;
De aanloopstrook naar de heuveltjes (blauwe lus) is volgens mij te doen nu.
Het is na de heuveltjes dat het er vrij zwaar bij ligt (veel regen de laatste dagen.)
Na enkele droge dagen zou het beter moeten zijn.
Met de laatste stormen Ciara en Dennis liggen er enkele bomen (3stuks) op het parcours, er is melding van gemaakt en zullen (snel) weg zijn. (Je kan er vrij gemakkelijk langs.)

Groetjes Guido
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Den jjag »

AfbeeldingAfbeelding

Hey allemaal, zoals op bovenste foto's te zien is, zijn er op de rode lus (single-track naast de golf) enkele jump bergjes aangelegd.
Voor mezelf helemaal geen probleem, maar... aangezien er op deze routes veelvuldig door: beginnende MTBers, kinderen... gereden wordt, kunnen we dit niet goedkeuren.
Vooral niet omdat deze jump routes de Bloso routes kruisen! (zie foto's)
Er zijn ook vrij diepe putten gegraven net naast de Bloso route!

Sorry jongens, maar dit doe je niet.
Aan de andere kant van dit bergje is er veel plaats om zoiets aan te leggen.
Zelf ben ik al enkele jaartjes peter van deze routes ik weet hoeveel moeite het kost om iets aan te vragen.
Doe het nu niet naar de kl.... door zo maar iets aan te leggen.
Wil je zoiets aan leggen, ga naar de gemeentelijke sportdienst en praat eens met deze mensen!

In verband met dit voorval heb ik melding gemaakt bij de bevoegde instanties.

Sportdienst Vlaanderen heeft het volgende geantwoord:

Bedankt voor de feedback. Het lijkt me best dit inderdaad op te volgen en in eerste instantie zou ik aan de gemeente willen vragen te onderzoeken wie de eigenaar/beheerder van dit stuk grond is. Gemeente of ANB of privé eigenaar. Het is belangrijk dit te weten vermits de eigenaar in principe aansprakelijk gesteld kan worden indien er hier ongelukken gebeuren. Het is volgens mij dan ook best dat de eigenaar deze constructies best terug afbreekt. Indien de makers bekend zijn deze hierop wijzen lijkt me moeilijk maar zeker te overwegen om hen te wijzen op hun verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid hier omtrent.

Hopelijk begrijpen de makers van de jumps dat dit veel te gevaarlijk is.

Groetjes Guido, peter Haarlebeekroute.
Plaats reactie