Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door junior72 »

Jochen74 schreef:Zijn er die vandaag maandag 11 november een rit hebben gereden met de Edge 1000 en ook het volgende hebben ervaren?
Net vertrokken zoals gewoonlijk alles ok. Na een km of 2 satellieten verloren. Heropstart gedaan. Terug vertrokken, na een paar minuten terug hetzelfde. Zo de hele rit. Enkele seconden of minuten verbinding met de satellieten, dan weer minutenlang geen.
Op een gegeven moment schoot ook de nachtdisplay aan (donker) en ging het uur van rond 9u40 plots naar 1 uur 's nachts. Beetje later was dat ook weer in orde.
Geen km/u, geen totale kms, wat normaal is met het verlies van de satellieten. Hs bleef wel werken.
Bij het uitlezen toch een 40 km geregistreerd, met nogal veel rechte lijnen (door het verlies van de satellieten).
Gisteren ook een rit gedaan en geen enkel probleem gehad.

Ligt het aan de satellieten of aan de gps?
Heb vandaag ook mijne 1000 gebruikt tijdens de TT van Stal en ik heb niets gemerkt aan mijne gps.
Zal dan eerder aan uwe gps gelegen hebben.
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Erik.B »

Jochen74 schreef:Zijn er die vandaag maandag 11 november een rit hebben gereden met de Edge 1000 en ook het volgende hebben ervaren?
Net vertrokken zoals gewoonlijk alles ok. Na een km of 2 satellieten verloren. Heropstart gedaan. Terug vertrokken, na een paar minuten terug hetzelfde. Zo de hele rit. Enkele seconden of minuten verbinding met de satellieten, dan weer minutenlang geen.
Op een gegeven moment schoot ook de nachtdisplay aan (donker) en ging het uur van rond 9u40 plots naar 1 uur 's nachts. Beetje later was dat ook weer in orde.
Geen km/u, geen totale kms, wat normaal is met het verlies van de satellieten. Hs bleef wel werken.
Bij het uitlezen toch een 40 km geregistreerd, met nogal veel rechte lijnen (door het verlies van de satellieten).
Gisteren ook een rit gedaan en geen enkel probleem gehad.

Ligt het aan de satellieten of aan de gps?
Een paar weken geleden had een mede biker hetzelfde probleem, hij heeft toen een hard reset gedaan
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door TaurineR »

Het ligt niet aan 11.11’!
Heb zoiets ook wel voorgehad, gps volledig uitgeschakeld, en terug herstart.
Na een paar keer terug normale werking.
Reden: geen idee...
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Beny »

Staat het toestel op gps+glonass?
Er is een bug in de 1000 reeks wanneer glonass extra staat ingeschakeld
Zet toestel in dat geval enkel op gps
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Jochen74 »

Allen, bedankt. Ik ga eens kijken wat hij doet na de hard reset.
Instellingen staan juist.
Nomad888
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 13 nov 2019 07:57
Contacteer:

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Nomad888 »

Ligt het aan de satellieten of aan de gps?[/quote]

Een paar weken geleden had een mede biker hetzelfde probleem, hij heeft toen een hard reset gedaan[/quote]

Bekend probleem hier ook al meermaals gebeurd en behoorlijk irritant, want alle data gaat verloren. kan niet meer zien wat mijn km stand voor de maand is etc. best teleurstellend voor het geld wat je voor dit apparaat
betaalt
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door TaurineR »

Tja, soms hebben doe elektronische dingen ook al eens hun dagje niet, denk ik dan....
Maar het is echt wel storend :-?
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Jochen74 »

Nomad888 schreef:best teleurstellend voor het geld wat je voor dit apparaat
betaalt
Klopt. En daarom zal het voor mij ook niet meer zo een duur toestel zijn bij de volgende aankoop.
Als deze crasht, koop ik iets simpeler. Het toestel kan dan mss wel heel veel, maar ik heb er nog niet de helft van nodig. En voor wat het kost inderdaad toch niet echt de kwaliteit die je ervan verwacht...
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door TaurineR »

Ik heb mijn Edge 1000 al +3jaar, en ben er echt tevreden over.
Ondanks dat deze zich ook al eens verslikt heeft (denk dat ieder toestel dit al eens heeft)
Plaats reactie