BEMC 2020

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

BEMC 2020

Bericht door wimwimwim »

Heren/Dames,

De inschrijvingen zijn geopend zie ik :)
Mss leuk een topic te hebben met commentaren, tips, vragen en deelnemers.

Na 2 jaar LCMT neem ik voor de eerste keer deel. Ik twijfel enkel nog beetje over hoe ik de overnachting ga aanpakken ( ben solo).

Groetjes

Wim
bervoets
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 17 okt 2016 12:19

Re: BEMC 2020

Bericht door bervoets »

Wij ook met 5 man voor de 1ste keer BEMC.
Nog 6 maanden om ons voor te bereiden.
Wij dachten aan Hotel floreal of camping Benelux (chalet).
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: BEMC 2020

Bericht door spaghetti_2 »

Voor mij wordt het mijn 4de deelname op rij. Eenmaal heb ik in hotel Floreal verbleven, maar was niet echt mijn ding. Kamer is zeer warm op hete dagen (was een warme editie 2j geleden) en heel veel valt er niet te doen op je kamer, buiten rusten. Fietsenruimte wordt enkel 's nachts bewaakt. Dus overdag moet je het maar vertrouwen of je fiets elders zetten. Ik beleef veel meer plezier aan het huren van een huisje in de Ardennen.

Als je de LCMT gewoon bent, dan zal je hier een toporganisatie aantreffen ;)
Larwing&
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 13 jan 2008 16:44
Rijdt met: Canyon Exceed CF-SLX , Olympia CSL-X2 ,Qube Reaction E Cr 2010

Re: BEMC 2020

Bericht door Larwing& »

Zal de 7de deelname na elkaar worden,is al elk jaar wel top georganiseerd,enkel die bike wash vind ik elk jaar een gedoe ...Is al elk jaar iets geweest,zeker met een moddereditie als vorig jaar ..maar voor de rest top !Logement is meestal een huisje dat we huren in de buurt ,Huisjes van floreal naast de start zijn wel zeer handig ..Tot in mei :-)!
bervoets
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 17 okt 2016 12:19

Re: BEMC 2020

Bericht door bervoets »

voor ons 1ste maal, ben benieuwd. wij hebben 2 chalets gereserveerd bij camping Benelux.....
Gebruikersavatar
Bieper
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00

Re: BEMC 2020

Bericht door Bieper »

Ik deed hem twee jaar geleden. Ik vond de organisatie ondermaats. Ik vind dat ik voor mijn 250€ wel wat meer kan krijgen dan 5 bananen, 5x drinkbus vullen en een knalgeel t-shirt. Dan was ik nog bij de goeie want de laatste 100 hadden niets meer aan de bevoorrading.
Er waren zelfs plaatsen waar die al opgeruimd was voor de laatste gepasseerd waren. Het is natuurlijk een UCI wedstrijd en geen tourtocht. Misschien verwachtte ik er teveel van?
appel
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 21:31
Rijdt met: trek 8000 en scott oldtimer

Re: BEMC 2020

Bericht door appel »

Ik heb hem vorig jaar de eerste keer gereden. De organisatie vond ik ook niet bepaald indrukwekkend, je moet het meeste maar zelf uitzoeken.

Ik ben ook met technische problemen gestrand aan een bevoorrading. Na 2uur wachten kwam iemand met een pickup, waar dan 4 fietsen en wat spullen van de bevoorrading ingegooid werden, zonder degelijk vast te maken. Dat de lak van al die fietsen op vele plaatsen beschadigd was na de rit, vond de man geen probleem. (Ik heb dit via mail ook vriendelijk aangekaart achteraf als verbetertip, geen antwoord gekregen)

Dat gezegd zijnde, ritten waren zo prachtig dat ik in 2020 toch terug ga.
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: BEMC 2020

Bericht door Thibault »

De organisatie kent al vele jaren toch wat verbeterpunten.

De bikewash is een regelrechte ramp.

In 2018 hadden ze voor de "achterste" rijders (toch nog een behoorlijk aantal) op de laatste rit geen water aan een van de bevoorradingen waardoor ze daar een kwartier mochten wachten op drinken.
Zelf geen last van gehad, maar dat vind ik toch vrij onvergeeflijk.

Persoonlijk vind ik dat ze bij de BeMC zich te veel willen profileren als de (fysiek) moeilijkste te willen zijn (dus hoogtemeters naar boven) ipv ook de leukste afdalingen erbij te nemen. Dat lokt natuurlijk veel mensen die deze fysieke uitdaging ook willen aangaan. Om die reden had ik mij ook de eerste keer ingeschreven...

Daarnaast ken ik de streek ook zeker niet goed genoeg om in te schatten of er meer uit gehaald kan worden, maar de focus ligt hier meer op het klimmen en afzien en niet het afdalen.


Ik heb hem echter drie keer met veel plezier gereden (midden van het pak), en daar blijft het voorlopig bij. Het voelde de laatste keer iets te vertrouwd aan voor een vierde deelname.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: BEMC 2020

Bericht door spaghetti_2 »

Ik moet zeggen dat ik meestal in de voorste gelederen van de Open categorie rijd en dus ook niet veel over de bevoorradingen kan zeggen (want daar stop ik niet). De bikewash is voor mij altijd super daar want zowat het enige event op het jaar waar ik m'n fiets kan gaan wassen zonder wachtrij. Zo zie je maar dat ervaringen sterk kunnen verschillen tussen renners onderling.
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: BEMC 2020

Bericht door blubberduck »

Thibault schreef:De organisatie kent al vele jaren toch wat verbeterpunten.

De bikewash is een regelrechte ramp.

In 2018 hadden ze voor de "achterste" rijders (toch nog een behoorlijk aantal) op de laatste rit geen water aan een van de bevoorradingen waardoor ze daar een kwartier mochten wachten op drinken.
Zelf geen last van gehad, maar dat vind ik toch vrij onvergeeflijk.

Persoonlijk vind ik dat ze bij de BeMC zich te veel willen profileren als de (fysiek) moeilijkste te willen zijn (dus hoogtemeters naar boven) ipv ook de leukste afdalingen erbij te nemen. Dat lokt natuurlijk veel mensen die deze fysieke uitdaging ook willen aangaan. Om die reden had ik mij ook de eerste keer ingeschreven...

Daarnaast ken ik de streek ook zeker niet goed genoeg om in te schatten of er meer uit gehaald kan worden, maar de focus ligt hier meer op het klimmen en afzien en niet het afdalen.


Ik heb hem echter drie keer met veel plezier gereden (midden van het pak), en daar blijft het voorlopig bij. Het voelde de laatste keer iets te vertrouwd aan voor een vierde deelname.
Hoi Thibault,
Blij dat je je geamuseerd hebt in de voorbije 3 edities.
De editie 2020 is een vernieuwd parcours, we kunnen nog meer uit de streek halen helaas beslissen wij daar niet over maar wel de eigenaren - jachtpachters en DNF (Waalse tegenhanger van ANB in Vlaanderen). Vele paadjes worden hierdoor niet toegelaten...en de focus ligt meer wel op het klimmen dan dalen maar ook door de aanhaalde redenen van toelatingen. :wink:
Plaats reactie