"Technische rit" Schorre Boom- Terhaegen ZA 26/10

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

"Technische rit" Schorre Boom- Terhaegen ZA 26/10

Bericht door wimwimwim »

Hi !

Ze voorspellen een hele week droog weer, wat wil zeggen dat de Schorre en kleiputten tegen deze zaterdag vrijwel 100% rideable zullen zijn ( Ik check dit vrijdag nog even met een testritje). [-o<

Graag wil ik van deze ideale gelegenheid gebruik maken om de liefhebbers kennis te laten maken een leuk rondje en de talrijke technische passages die de omgeving rijk is. =D> Ondanks de asbestsaneringen heeft deze plek echt nog wel leuke trails in de aanbieding.

Het lijkt me leuk eens met een groepje op pad te gaan!

Ik stippel alvast een rondje uit van ongeveer 1.5/2u vol obstakels, pittige klimmetjes en spectaculaire afdalingen. Het hoeft niet meteen de bedoeling te zijn om aan wedstrijdtempo door te vlammen, dus ook de rustigere zielen zijn meer dan welkom om op ontdekkingstocht te gaan ! :) ( Enige technische bagage is wel noodzakelijk, al zijn er voldoende chicken runs :))

Mijn voorstel is om 10u00 af te spreken onderaan de Lift ( Ingang voetbalvelden). Of de cafetaria open is weet ik niet, maar er kan achteraf sowieso iets gedronken worden in Bar Tabac.

Indien interesse om mee te rollen, reageer hier/ stuur een PM en dan komt dat helemaal goed ! (o)

Groetjes en tot zaterdag,

Uw gids ' Die niet aansprakelijk kan gesteld worden voor gebroken sleutelbenen of mtb-orgasmes',

Wim
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: "Technische rit" Schorre Boom- Terhaegen ZA 26/10

Bericht door Svenny007 »

damn,

spijtig dat ik zaterdagvoormiddag moet werken.

ga zien dat ik nog iets kan regelen.....
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: "Technische rit" Schorre Boom- Terhaegen ZA 26/10

Bericht door TimW »

wimwimwim schreef:Ze voorspellen een hele week droog weer, wat wil zeggen dat de Schorre en kleiputten tegen deze zaterdag vrijwel 100% rideable zullen zijn
Wim
Mijn ervaring zegt dat het daar iets langer nodig heeft om op te drogen :-)
Desalniettemin, top idee! Ik denk wel dat ik mee kom rijden!

Ik heb in het Schorre/Terhagen topic ook eens voorgesteld om een forumride te doen in de Schorre dit jaar, maar dat is er niet meer van gekomen...

Flans je het rondje in Niel ook in je rit? Want daar liggen ook nog leuke paden :wink:
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: "Technische rit" Schorre Boom- Terhaegen ZA 26/10

Bericht door wimwimwim »

Goh,

Met een beetje chance zijn de meeste plekken wel te doen normaal hé. Hier en daar een nat stukske in stand gehouden door de kleigrond, maar dat zullen we wel overleven :)

Eventueel kunnen we achteraf nog doorsteken naar Niel ( moet zelf toch naar Hemiksem) om daar een rondje te draaien...

Zullen even afwachten of er nog liefhebbers zijn om af te komen, dus hop hop reageren maar ! :bounce:
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: "Technische rit" Schorre Boom- Terhaegen ZA 26/10

Bericht door roderider »

Ik zie dat wel zitten indien het inderdaad rustig gehouden wordt (heb maar nen ftp van in de 200)
Maar er is precies niet veel interesse
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: "Technische rit" Schorre Boom- Terhaegen ZA 26/10

Bericht door wimwimwim »

Ik zal morgenmiddag eens kort een toerke doen om te zien hoe het eruit ziet, en het hier dan posten.
We zullen dan zien hoeveel concrete reactie er is. Tot hiertoe tel ik 3 man, mezelf incl :)

Komaan he mannekes, da kan beter !
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: "Technische rit" Schorre Boom- Terhaegen ZA 26/10

Bericht door Svenny007 »

Ik heb vandaag WA rapper gewerkt da ik zaterdag niet moet werken.

Dus zaterdag sta ik er normaal ook.
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: "Technische rit" Schorre Boom- Terhaegen ZA 26/10

Bericht door wimwimwim »

roderider schreef:Ik zie dat wel zitten indien het inderdaad rustig gehouden wordt (heb maar nen ftp van in de 200)
Maar er is precies niet veel interesse
Meer dan welkom he ! We houden het rustig :)
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: "Technische rit" Schorre Boom- Terhaegen ZA 26/10

Bericht door wimwimwim »

Svenny007 schreef:Ik heb vandaag WA rapper gewerkt da ik zaterdag niet moet werken.

Dus zaterdag sta ik er normaal ook.
Top, als iedereen komt opdagen tel ik 4 man. Er zijn nog 6 plaatsen, dus niet allemaal tegelijk he :-D
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: "Technische rit" Schorre Boom- Terhaegen ZA 26/10

Bericht door wimwimwim »

Heb vandaag eens een rondje gereden en zo goed als alles is berijdbaar. ( 1 steil wandje dat op het randje is) 8)
Dus, ik sta morgen om 10u00 aan de lift ..
Plaats reactie