Heel moe en duizelig/ijl dag na het sporten

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Heel moe en duizelig/ijl dag na het sporten

Bericht door PeterG »

Sinds paar weken veel last van grote vermoeidheid, ijl gevoel, duizeligheid de dag na een inspanning. De dag van de inspanning vooral moe en kan dan ook gerust om 21u al in slaap liggen. maar wat nieuw is, is dat de dag nadien in de voormiddag een erge vermoeidheid me overvalt, een ijl gevoel in het hoofd, draaierigheid zonder echt te draaien. Zeer vervelend... Momenteel bloed afgenomen voor algemene analyse en moet een 24uur holterminitoring doen om eventuele hartritmestoornissen vast te leggen (zit soms aan 42 pols wat randje is, kwestie van alles uit te sluiten). Bloeddruk is goed, suikerspiegel ook. Iemand hier ook last van (gehad)? Wat kan zeker nog onderzocht worden? Soort inspanning maakt niet uit, het gevoel verdwijnt na één dag. :-?
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: Heel moe en duizelig/ijl dag na het sporten

Bericht door JL157 »

En? Opgelost?
Ik heb reeds klierkoorts en wat andere problemen gehad, de symptomen komen me wel bekend voor. :-D
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Re: Heel moe en duizelig/ijl dag na het sporten

Bericht door PeterG »

Is vanzelf weggegaan... :-k
Bloedwaarden allemaal goed, suikerspiegel perfect, geen afwijkingen op 24u hartmonitoring. Ik ga soms wel laag in slagen maar niks abnormaals...
klierkoorts, zouden ze dat niet gezien hebben in het bloed? Nog niet aan gedacht...
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: Heel moe en duizelig/ijl dag na het sporten

Bericht door Bunga »

Is je bloed getrokken op het moment dat je je slecht voelde of was je toen al terug ok? Int laatste geval levert dat weinig op natuurlijk een kunnen ze niet altijd iets vinden.
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Re: Heel moe en duizelig/ijl dag na het sporten

Bericht door PeterG »

Is vanzelf over gegaan en sinds dan geen last meer van gehad. Wel minder aan het bewegen tegenover vorig jaar... als het ooit nog opduikt idd asap bloed proberen trekken en bekijken of het een opflakkering is van CMV of iets anders
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Heel moe en duizelig/ijl dag na het sporten

Bericht door Bossi13 »

PeterG schreef: klierkoorts, zouden ze dat niet gezien hebben in het bloed? Nog niet aan gedacht...
Dat is iets wat ze normaalgezien standaard uitpluizen als je vermoeid bent. Dacht dat ze dat tot 10j terug kunnen zien.
Ik zou daar toch nog eens voor durven terugbellen.

Bij mij is vorig jaar vastgesteld dat ik dat ongeveer een jaar of 7 geleden moet hebben gehad maar vraag me niet hoe ze dat testen...
Heb dat toen zelf ook niet gemerkt.

Groetjes,

Bossi
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Heel moe en duizelig/ijl dag na het sporten

Bericht door Flip FSR »

Ook al eens gehad, ik dacht dat ik god weet wat had. Was overtraind blijkbaar. Rust heeft het toen opgelost.
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: Heel moe en duizelig/ijl dag na het sporten

Bericht door Fluffy »

Gedehydrateerd?
Plaats reactie