cema of c-bear?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

cema of c-bear?

Bericht door G-m@n. »

mij BB heeft veel geleden, zou er een verschil zijn in kwaliteit tussen deze twee?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: cema of c-bear?

Bericht door madskatingcow »

C-Bear is in elk geval brol. Tot 3x toe binnen de 500km PF92 lagers stuk gehad. Vuil en water erin met roest tot gevolg. 2x nieuwe gekregen, de 3e keer geen moeite meer gedaan. Lang leve Chris King.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: cema of c-bear?

Bericht door G-m@n. »

hey K.,
in mijn vorige fietsen ook altijd c-bear gehad en derr wielletjes en nooit problemen mee gehad.
wou eens iets anders proberen :-D
ik kan er makkelijk om gaan, de hoofdverdelers wonen hier alle 2 op 1.5km van af. :lol:
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: cema of c-bear?

Bericht door madskatingcow »

Mijn eerste C-Bear PF30 ook geen problemen mee gehad, maar de 3 volgende... Idem voor een maat van mij. Zelfs al krijg je onder garantie een nieuwe, het blijft een vervelende klus om een pressfit te demonteren, en zeker die C-Bears want die knellen wel erg hard (maar dat is net hun concept). Liever een lager waarvan ik weet dat het langer mee gaat. Met de nieuwe, originele SRAM DUB lagers heb ik ook nog geen problemen gehad trouwens.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: cema of c-bear?

Bericht door spaghetti_2 »

Op de racefiets heb ik al naar schatting 30-40.000 km met een C-bear bracket. Geen onderhoud, geen gekraak, bolt als nieuw. Positieve ervaring dus. Op de MTB heb ik geen ervaring met C-bear, maar heb ik eigenlijk met geen enkele PF-bracket positieve ervaringen. Chris King doet het redelijk bij mij, maar zelfs met deze krijg ik speling na een tijd. Beste ervaring qua MTB bracket was met een Hope BSA destijds.
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Re: cema of c-bear?

Bericht door sneln eddy »

Ik heb zowel op mijn hardtail als op mijn fully de PF van hope.
Ongeveer zelfde prijs als c-bear en nog nooit problemen mee gehad. Op mijn hardtail zit hij toch al 5 jaar en doe jaarlijks toch een aantal strandraces mee en rij er mee door weer en wind. Bollen nog perfect, dus geef mij maar hope.
Plaats reactie