Forumoverzicht Bikemogelijkheden In het buitenland Winterberg

Winterberg

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht di 23 apr 2019 13:46
annh Mountainbiker

Mijn bike: trek wsd 6700

eatsleepcrashrepeat schreef:
http://www.trailgroundbrilon.de/index.php?id=2

In september heb ik na mijn bezoek aan Winterberg deze nog gereden. Hoewel voorlopig nog beperkt tot een 20tal km, is deze zeer aan te raden. Als de streek wordt bezaaid met dergelijke trails, ga ik mss wel verhuizen... 8)

Wij gaan in juni vier dagen daarheen om te biken...
Dien ik op voorhand alles goed uit te spitten en tracks op gps te zetten of is er lokaal voldoende info ter beschikking? We logeren in principe vlakbij.

mvg
ann

Bericht vr 26 apr 2019 19:18
eatsleepcrashrepeat Mountainbiker

Mijn bike: Bulls copperhead 3 27.5, Trek fuel ex 8 27.5, Kona Wo
Hey,
een beetje voorbereiding kan nooit kwaad dacht ik... De Trailground in Brillon is goed uitgepijld, start aan de parking en gewoon de pijltjes volgen. Ter plaatse zijn er borden voorzien met de volledige trails erop. Niet te technisch, dikke fun.

Aan de parking van het bikepark in Winterberg starten ook een aantal trails, deze helaas nog niet gereden. Tzal voor de volgende keer zijn.

Een paar video's :

https://youtu.be/XdP4BnmG3eY

https://youtu.be/kcB5zEwki9o

Mvg Koen

Bericht do 06 jun 2019 16:43
Fluffy Mountainbiker

Heeft iemand gpx files van technische ritten in Winterberg. Ik zit juli 1 week in een Land al park ginder. Moet wel zeer technisch zijn, dus liefst wandelpaden.

Bericht do 19 sep 2019 21:06
JL157 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Ne zwarten en ne roden..
Iets gevonden? :-)

Bericht vr 20 sep 2019 14:11
Free_ltd Mountainbiker

Mijn bike: Niner RKT 9 RDO ‘18
Zal wel veel te fietsen zijn. Enkel het betalende bikepark vermijden. Ik zie alleen maar foto's en hoor alleen maar verhalen van enorme lange wachtrijen aan de lift.

Bericht vr 20 sep 2019 14:54
dennisVO Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Spectral CF 8.0 2017
Free_ltd schreef:
Zal wel veel te fietsen zijn. Enkel het betalende bikepark vermijden. Ik zie alleen maar foto's en hoor alleen maar verhalen van enorme lange wachtrijen aan de lift.

Die lange wachtrijen zijn echt niet heel de dag en als ze er zijn, gaat het nog echt goed vooruit.
Ben er al geweest met goed weer en veel volk en met slecht weer en amper volk.
Wees gerust, je haalt er je dagpass wel uit.
Het bikepark is een aanrader!

Bericht vr 20 sep 2019 20:17
sam2300 Mountainbiker

Mijn bike: Granville evo

Deze is wel een mooie, met redelijk wat singletrack (in vergelijk met hetgeen je daar doorgaans aantreft) en met afdaling van Bikepark Willingen. Ook downhill stuk aan Hochheidehutte zit erin. Bikepark Winterberg passeer je naast dus kan je gerust meenemen. Los daarvan is het ook echt een mooie rit met passage langs springschans in Willingen, heide bovenaan de Ettelsberg en ga zo maar verder... Aanrader! https://www.gpsies.com/map.do?fileId=fyfqjxtlvhgqighp

Bericht zo 22 sep 2019 20:05
JL157 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Ne zwarten en ne roden..
Net terug van een weekendje Winterberg...
Bikepark was idd zeer druk maar we hebben er toch een zeer geslaagde dag gehad.
De plaatselijke mtb-routes zijn zeker ook niet slecht!

Bericht vr 18 okt 2019 09:29
Fluffy Mountainbiker

JL157 schreef:
Iets gevonden? :-)

Ik heb de lokale routes gedaan in het trailpark. Ik heb me er wel geamuseerd op de fiets, maar technisch zou ik het zeker niet durven noemen. Routes zijn ook heel kort. Ik heb de meeste direct 3x na elkaar gereden.
Trailpark is wel ok als je er in de buurt bent, maar ik zou er niet speciaal voor naar daar rijden.
Bikepark zag er wel ferm uit, maar met mijn xc fiets heb ik enkel eens die pumptrack een paar keer gedaan.

Vorige

Keer terug naar In het buitenland