Ventoux offroad

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Ibiets
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 12 jan 2017 15:09
Rijdt met: spark RC team 2018

Ventoux offroad

Bericht door Ibiets »

Hey iedereen,
ik zou graag een van dees (begin oktober) de Ventoux gaan beklimmen met de mtb, off road dus.
Heeft er iemand raad ivm welke route te nemen? Op Wikiloc heb ik er enkele gevonden, maar ben zelf nooit aan de Ventoux geweest dus kan niet oordelen welk mooist of best is.
Ik hoor het graag en alvast bedankt.
Ilja
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: Ventoux offroad

Bericht door wimwimwim »

Hi!

Check mijn blog even voor meer info. ( zie offtopic map helemaal onderaan)
Onlangs alle kanten offroad beklommen. Heb m'n ervaring uitvoerig uitgeschreven ( gpx files staan er volgens mij ook bij, anders moet je ze maar ffe vragen.)

https://wimcycling.weebly.com/blog/july-31st-2019
Groeten,
Ibiets
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 12 jan 2017 15:09
Rijdt met: spark RC team 2018

Re: Ventoux offroad

Bericht door Ibiets »

Hi,

alvast bedankt voor uw reactie, ga ik volgende week eens werk van maken sè.

Groeten

Ilja
Ibiets
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 12 jan 2017 15:09
Rijdt met: spark RC team 2018

Re: Ventoux offroad

Bericht door Ibiets »

Dag Wim,

kan je me die gpx eens bezorgen, ik zie m er niet staan.

Ik stuur je een PB met m'n mail.

Alvast bedankt.

Ilja
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: Ventoux offroad

Bericht door wimwimwim »

Zit momenteel weekje in zuid Afrika, maar van zodra thuis zoek ik je de gpx files even op.( Je kan ze op m’n strava ‘ Wim Lemal’ ook terugvinden en downloaden via pc)

De beklimming vanuit bedoin is de eenvoudigste. ‘Goed’ lopende grindweg die je na een tijdje op de asfalt net boven chalet reynard brengt ( nog een 4 tal km naar de top gok ik)

De beklimming vanuit malaucene is de zwaarste ( maar mooier vind ik) de eerste kilometers zijn echt heel rotsachtig en gaan traag vooruit, eens je daar voorbij bent kom je op mooiere paden en krijg je prachtige uitzichten in de plaats. Je komt uit aan de skipiste net onder de top, van waaruit het nog een paar km klimmen is op de asfalt. Zowel asfalt als off-road is deze kant leuker en uitdagender.

De 2 beklimmingen in 1 rit kwam ik op 100km en 3500HM (5uurtjes), maar apart is zeker doenbaar op een uurtje of 2.

De route vanuit bedoin begint links iets voorbij de gekende fietsenwinkel (aan start beklimming), eenvoudig te vinden met gpske

Groetjes
Ibiets
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 12 jan 2017 15:09
Rijdt met: spark RC team 2018

Re: Ventoux offroad

Bericht door Ibiets »

Hey

zo gezegd zo gedaan... onderweg naar de Roc d'Azur een dagje in Bédoin geweest voor de Ventoux off road te doen.

Moet zeggen, is super meegevallen. De klim vanuit Bédoin is goed te doen, soms is de laag kiezel wel zo dik dat je ter plekke doortrapt maar al bij al goed te doen...veelal brede kiezelpaden omhoog...

Eens aangekomen te Chalet Reynard over de weg laatste stuk naar boven.

Vervolgens gekozen voor de Enduro afdaling (rode pijltjes). Deze wel pas aangevangen vanaf Chalet Reynard opnieuw...je kan van heel boven beginnen maar er was zoveel wind dat we daar zo een beetje aan het bevriezen waren en zo vlug mogelijk een warme koffie wilden in de chalet...

Ik moet zeggen de afdaling is super, single track door het bos tot beneden... best wel wat tricky stukken tussen, maar om het nu enduro te noemen, nee dat niet...

Conclusie, een goed gespendeerd dagje op de mtb!
Plaats reactie