31.08.2019 - Lochristi - Gentse Gordel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
TomP
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 27 dec 2015 17:41

31.08.2019 - Lochristi - Gentse Gordel

Bericht door TomP »

Hier vandaag de 55km gereden, vreemd dat er geen recent forum te vinden is. Goede organisatie, vriendelijke mensen maar toch vooral een wielergebeuren ipv mountainbike. Maar een handvol mountainbikers gezien onderweg, gestart om 8u. Wel ok rit, zeer snel parcours maar toch wel een aantal singletracks afgewisseld met grind- en veldwegen. 2 bevoorradingen en perfect uitgepijld (enkel even twijfel door 2 soorten gele pijltjes). Bedankt voor deze organisatie, veel betere keuze dan Zottegem blijkbaar.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 31.08.2019 - Lochristi - Gentse gordel

Bericht door Den Bees »

TomP schreef:Hier vandaag de 55km gereden, vreemd dat er geen recent forum te vinden is. Goede organisatie, vriendelijke mensen maar toch vooral een wielergebeuren ipv mountainbike. Maar een handvol mountainbikers gezien onderweg, gestart om 8u. Wel ok rit, zeer snel parcours maar toch wel een aantal singletracks afgewisseld met grind- en veldwegen. 2 bevoorradingen en perfect uitgepijld (enkel even twijfel door 2 soorten gele pijltjes). Bedankt voor deze organisatie, veel betere keuze dan Zottegem blijkbaar.
Dank u voor de feedback ,morgen zak ik naar daar af
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 31.08.2019 - Lochristi - Gentse Gordel

Bericht door Den Bees »

Zondagmorgen gestart om 08:00
Ik vermoed dat ze uit deze streek niet meer kunnen uithalen , was een snelle rit , spijtig voor de organisatie dat er zo weinig volk was.
Heb mijn km kunnen doen en daar gaat het toch om
didius
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 nov 2018 21:13

Re: 31.08.2019 - Lochristi - Gentse Gordel

Bericht door didius »

Ben vandaag als een van de laatste gestart bij schitterend weer, stralende zon, maar toch niet te warm. Geniaal.
Organisatie was gewoon top, super vriendelijk en goede bevoorradingen. (Op de 55km: eerste bevoorrading na 22 km, tweede een 15 km later). De uitpijling was perfect, na bochten vaak een extra pijltje om te bevestigen dat je juist zit.

Voor de hoogtemeters moet je dit parcours natuurlijk niet doen en ik denk ook dat in de streek van Lochristi er weinig singletrack te vinden valt. Toch denk ik dat ze er zo goed als het maximale hebben uitgehaald. Goede keuze ook om naar Destelbergen/Heusden/Laarne te rijden, daar vind je nog wat singeltracks. Ik passeer bijvoorbeeld wel af en toe aan dat nieuw bosje in Heusden maar wist niet dat er zo'n tof singletrack stukje in verborgen zat. Ik heb er in elk geval van genoten, mede door het prachtige weer en de uitstekende staat van de baantjes.

Ik vernam op een bevoorrading dat er ruim de helft minder mtb'ers aanwezig waren vergeleken met vorig jaar (zowel za als zo). Spijtige zaak. Hopelijk blijven ze dit organiseren.
ysewijne
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: di 16 mar 2010 19:15
Rijdt met: TREK

Re: 31.08.2019 - Lochristi - Gentse Gordel

Bericht door ysewijne »

Toffe rit , vriendelijke mensen , keer volgend jaar zeker terug .
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 31.08.2019 - Lochristi - Gentse Gordel

Bericht door Den Bees »

Hoe gaat het er morgen bij liggen na zoveel regenval vandaag ? afkomen doe ik zeker , kwestie van bandenkeuze te maken
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: 31.08.2019 - Lochristi - Gentse Gordel

Bericht door Frog 075 »

Ben van de streek, sterker nog… heb deze vorig jaar nog uitgepijld…
Kanten waar ze uitgaan is niet echt moddergevoelig. Zou gewoon de zomerbanden laten liggen.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 31.08.2019 - Lochristi - Gentse Gordel

Bericht door Den Bees »

Heb het vandaag ondervonden , was niet echt veel modder , hier en daar wat slijk en plasjes water
MrBojangles
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 14 mei 2015 21:39

Re: 31.08.2019 - Lochristi - Gentse Gordel

Bericht door MrBojangles »

Rond half 1 gestart voor de grote toer, na 2 keer gevraagd te hebben of dat nog kon. Onderweg een half uurke blijven plakken bij iemand die op het parcours woont. En: bevoorrading was al weg, bij aankomst was alles al op slot dus ook geen bikewash.
Veel volk was er niet, dus ik versta wel dat de boeken rap worden toegedaan, maar ik voel mij wel wat bekocht aangezien de rit ook op routeyou te vinden is.
Btw, rit was heel goed. Ik kende de streek niet, en het was inderdaad goed te doen met de gravelbike, op 100m na.
Plaats reactie