Roc d’azur

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: Roc d’azur

Bericht door Zotte Marre »

dirkdierickx schreef:
Zotte Marre schreef:Alles is mogelijk met een hardtail:

Mega-Avalanche on a hardtail ! https://youtu.be/fEGdonFCL7A
ja, duh. ik sta altijd versteld als ik van die oude mtb filmpjes bekijk waar ze met van die aftandse oude fietsen (je kan ze amper mtb's noemen) de zotste parcours afraggen aan een snelheid die ik nog niet eens met een fully zou overwegen. in principe kan je alles met eender welke fiets rijden, of het dan nog wel echt leuk is, is maar de vraag.
Om het even extreem te stellen he ;-)

Ik zou gewoon eerst met mijn hardtail gaan en als het teveel kriebelt een fully aanschaffen en opnieuw gaan ;-) Ben je weer een ervaring rijker en wellicht technisch meer vooruitgang geboekt ! Ieder zijn keuze !
Gebruikersavatar
weldman
Mountainbiker
Berichten: 338
Lid geworden op: di 09 aug 2005 20:57
Rijdt met: epic s-w en g-f suger

Re: Roc d’azur

Bericht door weldman »

Je kan altijd eens kijken er zijn filmpjes genoeg ,vb. Decente fournel ROC azur".
Veel kijk plezier.
Jacky
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 02 sep 2008 20:46

Re: Roc d’azur

Bericht door Jacky »

M
Laatst gewijzigd door Jacky op wo 28 aug 2019 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacky
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 02 sep 2008 20:46

Re: Roc d’azur

Bericht door Jacky »

Bedankt voor jullie bemerkingen. Ik heb afgelopen vrijdag een fully besteld. Is normaal nu vrijdag klaar.
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: Roc d’azur

Bericht door Thibault »

weldman schreef:Je kan altijd eens kijken er zijn filmpjes genoeg ,vb. Decente fournel ROC azur".
Veel kijk plezier.
Met dat probleem dat je denkt dat je het met een stadsfiets naar beneden kan rijden op basis van zulke filmpjes :)

Na 2 edities weet ik hoe pittig de afdaling is, maar net het eerste random filmpje bekeken en het ziet er (helaas alweer) uit alsof het twee keer niets is.

GoPro's tonen toch nooit de ware aard van een trail :(

Hopelijk dit jaar beter weer dan vorig jaar. [-o<
Bedankt voor jullie bemerkingen. Ik heb afgelopen vrijdag een fully besteld. Is normaal nu vrijdag klaar.
Zo niet hé! Welke is het geworden? :)

Hoewel allemaal mogelijk op de hardtail, ga je sowieso blij zijn dat je op een fully zit.
Jacky
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 02 sep 2008 20:46

Re: Roc d’azur

Bericht door Jacky »

Thibault schreef:
weldman schreef:Je kan altijd eens kijken er zijn filmpjes genoeg ,vb. Decente fournel ROC azur".
Veel kijk plezier.
Met dat probleem dat je denkt dat je het met een stadsfiets naar beneden kan rijden op basis van zulke filmpjes :)

Na 2 edities weet ik hoe pittig de afdaling is, maar net het eerste random filmpje bekeken en het ziet er (helaas alweer) uit alsof het twee keer niets is.

GoPro's tonen toch nooit de ware aard van een trail :(

Hopelijk dit jaar beter weer dan vorig jaar. [-o<
Bedankt voor jullie bemerkingen. Ik heb afgelopen vrijdag een fully besteld. Is normaal nu vrijdag klaar.
Zo niet hé! Welke is het geworden? :) het is een specialized epic expert geworden. :-)

Hoewel allemaal mogelijk op de hardtail, ga je sowieso blij zijn dat je op een fully zit.
Gebruikersavatar
weldman
Mountainbiker
Berichten: 338
Lid geworden op: di 09 aug 2005 20:57
Rijdt met: epic s-w en g-f suger

Re: Roc d’azur

Bericht door weldman »

Super tochten daar ,het voornaamste is genieten van de streek en iedereen laten genieten op zijn tempo.
Jürgen70
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: do 11 mei 2017 18:34
Rijdt met: Pivot Mach 4 SL/Niner Air 9 Carbon/Niner EMD

Re: Roc d’azur

Bericht door Jürgen70 »

Heb deze al 2x gereden op een HT zowel de ROC als de marathon.
En overal gereden hé,ni afgestapt.
Is ook wel een beetje lichter dan de fully
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: Roc d’azur

Bericht door BGT »

Al 4 keer de Roc en Marathon gereden met een HT.

De fournel is redelijk goed te doen. Alles hangt af van met hoeveel volk je daar aankomt.
Ik heb hem vorig jaar in de zomer gereden, tijdens vakantie, toen was er geen kat. Geen enkel probleem omdat je dan je traject kan kiezen. Als er te veel volk is ... :roll:

Best dat je hem toch eerst even gaat verkennen als je niet zeker bent, is niet superver van Frejus. Als je daar voor de eerste keer aankomt is dat toch een beetje tricky IMO.
Larwing&
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 13 jan 2008 16:44
Rijdt met: Canyon Exceed CF-SLX , Olympia CSL-X2 ,Qube Reaction E Cr 2010

Re: Roc d’azur

Bericht door Larwing& »

Editie 2020 ook geannuleerd blijkbaar ?!Nu ,was wel te verwachten ..
Plaats reactie