Fully Mtb 29

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Tom77
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 20:51

Fully Mtb 29

Bericht door Tom77 »

Hi,

Op zoek naar een nieuwe fully 29 inch

Oog viel op BMC agonist 2/2 2019 of Cannondale scalpel se 2019
De specs zijn beter bij de Scalpel. Nog andere pro of cons?

Ben op zoek naar een alround mtb waar ik plezier mee kan hebben en wat vergevend is.

Gr
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Fully Mtb 29

Bericht door Free_ltd »

Beste ook uw budget aanhalen en wat ge precies met die 'fully' wilt gaan doen. Want er zijn fully's in XC, All Mountain en Trail.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Fully Mtb 29

Bericht door chrisper »

wil ik ook wel even volgen, sta op het punt ook mijn eerste fully te kopen

budget zit bij mij rond de 5000 euro
mijn eerste gedacht was om een carbon fully te kopen, iets meer comfort gericht (trail?)
misschien zoiets van 120mm veerweg
ik denk dat die niet TE lomp zijn, en toch wel vrij breed inzetbaar (zowel in het vlakke vlaanderen, vlaamse ardennen, ardennen, misschien eens tripje buitenland)
ik heb al een paar keer aan het zoeken geweest naar zo een bike, maar ik vind die rond de 12kg
is dit veel? of kijk ik beter naar nog een lichter model?
ik zoek iets met xt afmontage, om niet te gek te doen met de prijs
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Fully Mtb 29

Bericht door Jumping Jack »

Orbea oiz al overwogen? Er komen sowieso steeds meer xc-fully's uit met 120mm en evt ook een dropper waardoor de kloof met een echte trail-fiets steeds kleiner wordt.
-Simon-
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 29 okt 2015 22:12
Rijdt met: Evil - The Following MB

Re: Fully Mtb 29

Bericht door -Simon- »

https://eu.evil-bikes.com/products/following-mb" onclick="window.open(this.href);return false;

De ultieme short travel trail bike. (o)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Fully Mtb 29

Bericht door Free_ltd »

chrisper schreef:wil ik ook wel even volgen, sta op het punt ook mijn eerste fully te kopen

budget zit bij mij rond de 5000 euro
mijn eerste gedacht was om een carbon fully te kopen, iets meer comfort gericht (trail?)
misschien zoiets van 120mm veerweg
ik denk dat die niet TE lomp zijn, en toch wel vrij breed inzetbaar (zowel in het vlakke vlaanderen, vlaamse ardennen, ardennen, misschien eens tripje buitenland)
ik heb al een paar keer aan het zoeken geweest naar zo een bike, maar ik vind die rond de 12kg
is dit veel? of kijk ik beter naar nog een lichter model?
ik zoek iets met xt afmontage, om niet te gek te doen met de prijs
Voor €5000 geraakt ge al een heel eind ver.
Ik heb een carbonnen Niner RKT, GX Eagle groep, Merida dropper, DT X1700 wielen, en nog de andere zaken en ik was nog geen €5000 kwijt.
Als de XT 1 x 12 er al is, waarom niet. Maar €5000 geven aan een fiets met 1 x 11 XT zou ik dan ook niet doen.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Fully Mtb 29

Bericht door chrisper »

Ja, met die xt bedoelde ik inderdaad de nieuwe xt 1x12. Zou de 12kg voor de fully ok zijn van gewicht? Of is dit nog wat te zwaar om deftig te biken zonder dat fietsgewicht storend is. Ik weet niet welk gewicht wat gangbaar is voor fully
Gebruikersavatar
Trevorken
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:13
Rijdt met: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Contacteer:

Re: Fully Mtb 29

Bericht door Trevorken »

Canyon neuron CF 9.0 LTD, kijk maar eens wat je dan voor 5000 euro krijgt.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Fully Mtb 29

Bericht door Free_ltd »

chrisper schreef:Ja, met die xt bedoelde ik inderdaad de nieuwe xt 1x12. Zou de 12kg voor de fully ok zijn van gewicht? Of is dit nog wat te zwaar om deftig te biken zonder dat fietsgewicht storend is. Ik weet niet welk gewicht wat gangbaar is voor fully
Ik hield het allemaal wat bij, maar sinds ik eigenlijk de fiets heb die ik echt wou en afgemonteerd hoe ik echt wou, kijk ik er totaal niet meer naar. Wist niet dat de XT er al was in 1 x 12.

Maar bij deze weet ik het nu :-).
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Fully Mtb 29

Bericht door Flip FSR »

Er zijn uiteraard tal van goede merken, dat is een persoonlijke keuze, maar voor dat budget kan ik oa aanraden:
Scott Spark RC 900 Pro 2020
XTR 1X12 - SID3 - Fox demper - 100mm veerweg, voldoende als je snel wil gaan, maar ook voldoende om onderweg te spelen. 3 standen vering, bediend met 1 hendeltje aan het stuur (open/stug/lock)
10.80 kg in standaard trim, BB eruit en wat melk erin, klaar.
Zalig fietske, al zeg ik het zelf =P~

Een eventueel alternatief is de Spark zonder "RC", dan heb je 120mm veerweg + dropper seat.
bvb Scott Spark 920 met SRAM GX Eagle met "slechts" SLX remmen (12.5 kg)
of de 910 met full XT 1x12 (12.4 kg)

Voor XC (TT's) vond ik de 120mm Spark wat te comfy, maar ieder zijn meug hé :wink:
Plaats reactie