Ottignies - Bois de Reves

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Ottignies - Bois de Reves

Bericht door Bossi13 »

Ben jij dit Kris op het filmpje? Ik herken de omgevallen boom wel...

Ik ben hier vandaag geweest, klein 1,5uurtje gaan kijken en rondrijden wat dat daar allemaal is. Sowieso te hoog gegrepen op dit moment voor me.
Ik ging eens testen of mijn fiets betere grip had met de Nobby Nic banden maar het lag er veel te vettig bij. Ik heb me wel wat kunnen afreageren op de soms steile beklimmingen. 1 van 18,8% volgens Strava. Dat ging allemaal goed.

Maar bergaf rijden... ik ben redelijk veel afgestapt en teruggedraaid. Soms hele steile en korte bochten. Eerst nog maar wat clinics volgen alvorens ik hier terugkom. :-?
Dat is nog andere koek dan de Schorre.

Wel een magnifiek mooie plaats voor gevorderden, en het zonnetje scheen er zowaar.

Groetjes,

Bossi

ps: Er is kort na de start een nieuwe sprong aangelegd of eentje vernieuwd. Die was rond 14:30u klaar. Een sprong met een hap uit om op deel 2 te landen. Ik weet niet of dat een specifieke naam heeft.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Ottignies - Bois de Reves

Bericht door KrisMaes76 »

Bossi13 schreef:Ben jij dit Kris op het filmpje? Ik herken de omgevallen boom wel...

Ik ben hier vandaag geweest, klein 1,5uurtje gaan kijken en rondrijden wat dat daar allemaal is. Sowieso te hoog gegrepen op dit moment voor me.
Ik ging eens testen of mijn fiets betere grip had met de Nobby Nic banden maar het lag er veel te vettig bij. Ik heb me wel wat kunnen afreageren op de soms steile beklimmingen. 1 van 18,8% volgens Strava. Dat ging allemaal goed.

Maar bergaf rijden... ik ben redelijk veel afgestapt en teruggedraaid. Soms hele steile en korte bochten. Eerst nog maar wat clinics volgen alvorens ik hier terugkom. :-?
Dat is nog andere koek dan de Schorre.

Wel een magnifiek mooie plaats voor gevorderden, en het zonnetje scheen er zowaar.

Groetjes,

Bossi

ps: Er is kort na de start een nieuwe sprong aangelegd of eentje vernieuwd. Die was rond 14:30u klaar. Een sprong met een hap uit om op deel 2 te landen. Ik weet niet of dat een specifieke naam heeft.
Da ben ik ja, ik zit wel een beetje te veel naar achter tijdens de airtime, aan die houding heb ik ondertussen wel al wat gewerkt :) is gefilmd tijdens een clinic met Kris Hertsens. Ben er ondertussen al een keer of 4 terug geweest en ga er deze winter wel nog een paar keer rijden. Bodem blijft daar redelijk ok bij nat weer.

Als je met die nobby's niet genoeg grip hebt, verlaag dan de druk een beetje.

in die jump met gat is een gap-jump. eerst je techniek oefenen op een gewone jump of een table-jump. Als dat goed gaat en je weet bij welke snelheid hoever je kan 'vliegen', dan pas aan gap -jumps beginnen!

We hebben in bois des reves al eens iemand moeten oprapen die zich mispakt had aan een gap jump.

Het leuke aan bois des reves is dat je vrij gemakkelijk kan kiezen welke moeilijkheidsgraad je daar gaat rijden door de vele tracks die door elkaar lopen. Iemand meehebben die het daar wat kent kan ook helpen.

Kris
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: Ottignies - Bois de Reves

Bericht door dejoere »

Op een schaal van 10 hoe moeilijk (technisch dan) is dit parkour ? Ik dit graag eens doen, maar het moet wel voor mijn niveau zijn.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Ottignies - Bois de Reves

Bericht door KrisMaes76 »

Voor een ervaren enduro rijder: 4/10 denk ik.

Voor een doordeweekse tt rijder uit de vlaanders 9-10/10.

Er is daar een beetje vanalles en de moeilijkste stukken kan je wel ontwijken indien gewenst. Gebruik gewoon je verstand.
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Ottignies - Bois de Reves

Bericht door Svenny007 »

is daar ook goed te rijden na wat regenval van de voorbije dagen ?

ik zoek nog iets voor zondag te gaan rijden en dit staat op m,n lijstje.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Ottignies - Bois de Reves

Bericht door KrisMaes76 »

Svenny007 schreef:is daar ook goed te rijden na wat regenval van de voorbije dagen ?

ik zoek nog iets voor zondag te gaan rijden en dit staat op m,n lijstje.

de ondergrond kan veel regen verdragen, enkel de onderste strook wordt wat vettig
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Ottignies - Bois de Reves

Bericht door Bossi13 »

Hoi,

Ik ben hier gisteren met MTBClinics en Svenny007 geweest en voor mij was het zaa-lig.

Waar ik de 1ste keer misschien 20% van het parcours aandierf, is gisteren omhooggetrokken naar 80% minimum.

Toen we startten goot het pijpenstelen, maar na een uur lag het er eigenlijk perfect bij. Zoveel vertrouwen dat die mannen u geven, gewoonweg top!

Maar inderdaad, nooit alleen gaan rijden. Als je crasht is de kans groot dat je hulp nodig hebt. Maar voor de ervaren mtb'er is dit een droomparcours. Lekkere drops, switchback's, step-ups en nog meer...

Groetjes,

Bossi
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Ottignies - Bois de Reves

Bericht door Bossi13 »

KrisMaes76 schreef:
de ondergrond kan veel regen verdragen, enkel de onderste strook wordt wat vettig
En met de onderste strook bedoel je wss hetgeen lager ligt dan de brede strook die daar ligt.

Groetjes,

Bossi
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Ottignies - Bois de Reves

Bericht door KrisMaes76 »

Bossi13 schreef:
KrisMaes76 schreef:
de ondergrond kan veel regen verdragen, enkel de onderste strook wordt wat vettig
En met de onderste strook bedoel je wss hetgeen lager ligt dan de brede strook die daar ligt.

Groetjes,

Bossi

yup (nu pas je bericht gezien )
Fritzz
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 18 aug 2014 17:53
Rijdt met: Radon Team 8.0

Re: Ottignies - Bois de Reves

Bericht door Fritzz »

Wij gingen met onze beperkte fiets capaciteiten en onze camera eens een kijkje nemen op het te gekke Bois des Reves. We komen zeker nog eens terug :bounce:
Plaats reactie