18.08.2019 - Dour

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

18.08.2019 - Dour

Bericht door filiep72 »

les rampes des hauts pays.
parcours tres boise avec quelques terrils.

parcours de 15-25-35-45-55-70 km de 1a 3 ravitos

Rue Cauderloo, 7370 Dour
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 18.08.2019 - Dour

Bericht door Witte79 »

Ik kom af.
Gr witten
Gebruikersavatar
Sick Sam
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 10 jun 2019 14:17
Rijdt met: Trek X-Caliber 7

Re: 18.08.2019 - Dour

Bericht door Sick Sam »

Ik kom ook af voor de 55km met de 2 terrils!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 18.08.2019 - Dour

Bericht door filiep72 »

Sick Sam schreef:Ik kom ook af voor de 55km met de 2 terrils!

Hebben wij ook nog gedaan. Nu doen we al enkele keren de 35 en dan de 25 km. Op het 55 parcours veel verbindingsweg en zelfs een beetje asfalt. Geen meerwaarde. Daarmee kiezen we voor al het mooiste nog eens te bissen. ;-) .
Dus eerst 35 en dan naargelang de form 25 of 35 opnieuw.

Oppassen voor de 1e klim offroad. Op asfalt naar beneden en dan links een klimmetje met steenbrokken. U bent gewaarschuwd :-)

Terrils zitten normaal ook in de kortere afstanden. 1 heel mooie terril naar ik mij herinner.
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 18.08.2019 - Dour

Bericht door Witte79 »

Klim ???
Pff, mijnen benen zijn in verlof :)
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 18.08.2019 - Dour

Bericht door Witte79 »

Deze morgen om 06u00 in Ruiselede gestart met de auto richting Dour.
1ste maal Dour en toch een tamelijke verre verplaatsing.
Regen tot en met maar ons humeur was in opperbeste stemming.
Bij aankomst om 07u20 3 auto's op de parking, nog steeds regen.
Ingeschreven voor de 55kms, en hupla weg was ik.
Na een paar kms een metgezel tegengekomen, hij was op zoek naar de bepijling.
Na een tijdje waren we al met 6 ant zoeken.
Dan pijlen gevolgd, en met 10 kms op de 1ste bv toegekomen. Moesten er 25 geweest zijn.
Dan vanaf de bv alles mooi kunnen volgen en genoten van de streke (in de gietende regen).
Af en toe moeten stoppen om de bril proper te krijgen. En jawel hoor, moeten afstappen wegens te gladde klim.



Na de 2e bv were genoten van de massale singletracks.
Op een bepaald moment in het woud, heel alleen en geritsel tss de bomen.
Daar nam een ree de poten. Na x tijd kwam een ree het padje over op 2m van me.
Goed verschoten maar dat is dus MTB'n in la Wallonie.

Dan aangekomen bij de finish met 35 kms.

Dan nog eens de 15 kms gedaan om toch nog eens te genieten van de streke maar dan in het droge.

Conclusie: zalige streek, machtige paadjes en vriendelijke mensen.
Afspuitstand: dik in orde.
BV: dik in orde.
Douches: niet aanwezig, dus met de lans wat afgespoeld.


Tot de volgende keer.

gr Witten
meyke1
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 16:16
Rijdt met: nen oldtimer en ne ktm scarp master

Re: 18.08.2019 - Dour

Bericht door meyke1 »

Deze morgen ook aangezet richting Dour.
Daar vertrokken in de gietende regen en het heeft niet meer gestopt tot ik aan de auto was.
Het anders al zo technisch parcours was ....Ja, hoe noem je dat? Op sommige plaatsen waren het net kleine riviertjes die naar beneden stroomden.Wat wel leuk was.Door de omstandigheden verschillende keren voet aan grond moeten zetten.Lang geleden dat ik zo een gemiddelde had. :-D 13,4 :-D .Mij toch goed geamuseerd op een toch wel mooi parcours waar door omstandigheden het toch wel eens schuiven was.Pijltjes in begin inderdaad beetje moeilijk.
Gebruikersavatar
Sick Sam
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 10 jun 2019 14:17
Rijdt met: Trek X-Caliber 7

Re: 18.08.2019 - Dour

Bericht door Sick Sam »

filiep72 schreef:
Sick Sam schreef:Ik kom ook af voor de 55km met de 2 terrils!

Hebben wij ook nog gedaan. Nu doen we al enkele keren de 35 en dan de 25 km. Op het 55 parcours veel verbindingsweg en zelfs een beetje asfalt. Geen meerwaarde. Daarmee kiezen we voor al het mooiste nog eens te bissen. ;-) .
Dus eerst 35 en dan naargelang de form 25 of 35 opnieuw.

Oppassen voor de 1e klim offroad. Op asfalt naar beneden en dan links een klimmetje met steenbrokken. U bent gewaarschuwd :-)

Terrils zitten normaal ook in de kortere afstanden. 1 heel mooie terril naar ik mij herinner.

Ben bewust wat later vertrokken wat me toch een hoofdzakelijk droge tocht heeft opgeleverd, enkel de eerste 5km regen daarna "droog"! 10u op de velo gesprongen voor de 35km te doen gezien de weersomstandigheden, bepijling was echt niet simpel de eerste kilometers.
Na 500m een klimmetje het bos in, ik was niet overtuigd of het de juiste weg was, het was een stromende beek die naar beneden kwam, LOL!
Zeer leuke singletracks, prachtige terril waar je toch een klein uurtje kon op amuseren en weinig verbindingswegen. De hele tijd stond er een smile tot achter men oren af te lezen van mijn gezicht!
Vorige donderdag VTT Poperinge gedaan met een gemiddelde van 30, nu was men gemiddelde 12,5, zegt genoeg.
Ik ga er terug droog of nat maakt niet uit! Mooie streek en leuke tocht!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 18.08.2019 - Dour

Bericht door filiep72 »

Uiteindelijk toch iedereen content van de rit. Leuk om te lezen. Echte Frandriens, ze bestaan nog ;-) . Ikzelf had geen zin om uren in de regen te fietsen. Modder is niet erg , constant regen daarentegen...

Ik ga dus toch maar topics blijven openen over de Waalse en Noord Franse (terril)tochten. Ondanks dat de animo sterk verminderd is bij vroeger op het forum.
Gebruikersavatar
Sick Sam
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 10 jun 2019 14:17
Rijdt met: Trek X-Caliber 7

Re: 18.08.2019 - Dour

Bericht door Sick Sam »

filiep72 schreef:Uiteindelijk toch iedereen content van de rit. Leuk om te lezen. Echte Frandriens, ze bestaan nog ;-) . Ikzelf had geen zin om uren in de regen te fietsen. Modder is niet erg , constant regen daarentegen...

Ik ga dus toch maar topics blijven openen over de Waalse en Noord Franse (terril)tochten. Ondanks dat de animo sterk verminderd is bij vroeger op het forum.
:bounce: Mag je zeker doen! =D>
Plaats reactie