Superfood

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
dhr_held
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 03 dec 2018 12:39

Superfood

Bericht door dhr_held »

Dag iedereen,

Fanatieke sportievelingen die "superfoods" eten voor betere prestaties zoals Red beet bijvoorbeeld of wat nemen jullie om betere prestaties te leveren (geen doping e manne :wink: ) ?

Gr
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Superfood

Bericht door dirkdierickx »

havermout, en alles wat je daarmee kan doen (bars, pap, cake, brood, ...)
bananen, hoeft geen uitleg :)
yogu/platte kaas met hoog proteinegehalte.

verder gewoon veel verse groenten en fruit, gewoon gezonde dingen dus.
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Re: Superfood

Bericht door jurgen stich »

Ik meng ook wel eens wat chia zaad door mijn havermout.
En een goed tasje koffie geeft je ook wel een boost.
Verder heb ik eens zelf energie reepjes gemaakt naar een recept van gmb mountainbikekers op you tube.
Maar dit was een heel smodder werkje en je kreeg er een plakmond van geef mij dan maar de repen uit de handel.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Superfood

Bericht door Mister No Chaïn »

Op zich is het wel handig om eens via een app (bv MyFitnessPal) bij te houden wat je eet en of je zodoende genoeg koolhydraten, eiwitten etc binnenkrijgt. Enkel op dagen dat ik kip of dergelijke eet kom ik aan voldoende eiwitten, zo dus heb ik tegenwoordig een zak Whey eiwit staan om als is een shake te maken.
Ik ben van nature gewoon een slechte eter dus ik probeer daar wel op te letten. Als tussendoortje eet ik vaak rijstpap met wat honing, ideaal om veel koolhydraten binnen te krijgen :)
Voor mij gaat het daarbij niet om beter presteren, maar om er voor te zorgen dat ik mijn lichaam niet leeg rijd. Ik fiets toch 3 a 4x per week dus als ik dan niet voldoende eet word ik alleen maar vermoeider, futlozer, etc ...
Veel mensen zouden jaloers zijn maar ik moet mezelf echt dwingen om voldoende te eten :P
Gebruikersavatar
ladaribl
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: za 09 jun 2018 22:49
Rijdt met: Trek 8000(oud) / Stevens Sonora ES DI2(nieuw)

Re: Superfood

Bericht door ladaribl »

Pasta met bechamelsaus. Je kan er suiker aan toevoegen (van enkele grammen tot enkele honderden grammen), je kan er kruiden aan toevoegen, je kan er olie aan toevoegen enz. ...

PS: Wil je van je partner weten hoe je bechamelsaus maakt? Probeer het recept te ontfutselen voor bloemkool in witte bechamelsaus. Voor zo'n caloriebom wil je toch iets simpel leren koken!
Plaats reactie