Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
pluxy
Mountainbiker
Berichten: 286
Lid geworden op: do 09 dec 2004 22:54
Rijdt met: Specialized

Re: Herentals - Bloso

Bericht door pluxy »

Over de gehele route liggen of hangen verschillende bomen schuin.
Extra lus aan oud Sus Pad. hangt er kort na de bocht voor spoor een boom op lage hoogte.
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Bossi13 »

Vandaag blauwe route gereden, samen met de vrouw (ja zij heeft ook een fietsje aangeschaft).
Zeer mooie en leuke route, perfect aangegeven door goed zichtbare pijltjes.

Ideaal om te beginnen met soms wat "heuveltjes". En een zalig weertje, 23°C

Daarna de cyclocross tour van 2,78km even alleen afgewerkt. Da's wel andere koek in die stukken met los zand. Maar wel een leuke rit.

Pech dat de cafetaria op donderdag gesloten is van Floreal. Dus dan maar elders iets gaan drinken.

Groetjes,

Bossi
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 430
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Prospeer »

Super tof om te rijden. Erg toegankelijk, met leuke singeltracks, een hoog off-road gehalte en het gehele jaar door berijdbaar.

Heb ook een korte video review gemaakt van de blauwe en groene lus van Lichtaart / Kasterlee (vertrek aan de Floreal).

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Re: Herentals - Bloso

Bericht door flyboy »

Nog eens een goei ouderwets Herentalske gedaan. Het is hier en daar spelen in de zandbak, op de drie lussen zijn er lastige stukken me los zand waardoor sommige klimmetjes erg moeilijk worden (laatste klimmetje richting Floreal op groen en op rood aan de trapkjes waren echt nie te doen nu voor mezelf en bikemaat), maar het duurt gelukkig meestal maar kort en dan bolt het terug beter. Ik heb het ooit al erger geweten tijdens de zomermaanden.
Gebruikersavatar
Trekkie 800
Mountainbiker
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:14
Rijdt met: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Trekkie 800 »

Gisteren (maandag) hier ook geweest. Begint inderdaad weer een goeie zandbak te worden.
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Hans wynants »

vandaag met de zoon (8) de nieuwe zwarte lus aan de Skiberg in Herentals gaan testen.

enorm technisch rondje ! op de berg zelf zelfs heel technisch!! of dit de orzaak is van het mulle zand, in combinatie met de steile hellingsgraad en de korte bochtjes... nog niet veel nodig gehad maar vandaag toch enkele keren men 50t achteraan aangesproken. de rest van het rondje is vrij vlak , en naar mijn gevoel is dit rondje ook meer CX minded. met sommige korte klimmen waar lastig op te rijden is door het lopen en los zand.


als je de rood/groen/blauw gaat rijden zeker eens over denken om de zwarte mee te pikken !
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Herentals - Bloso

Bericht door IPPE »

Waar is de skiberg?
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Hans wynants »

Achter de schaatsbaan aan de wielerschool.
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Herentals - Bloso

Bericht door IPPE »

Top, dat ga ik eens verkennen.
JoVD
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 06 feb 2019 17:53

Re: Herentals - Bloso

Bericht door JoVD »

Hans wynants schreef:vandaag met de zoon (8) de nieuwe zwarte lus aan de Skiberg in Herentals gaan testen.

enorm technisch rondje ! op de berg zelf zelfs heel technisch!! of dit de orzaak is van het mulle zand, in combinatie met de steile hellingsgraad en de korte bochtjes... nog niet veel nodig gehad maar vandaag toch enkele keren men 50t achteraan aangesproken. de rest van het rondje is vrij vlak , en naar mijn gevoel is dit rondje ook meer CX minded. met sommige korte klimmen waar lastig op te rijden is door het lopen en los zand.


als je de rood/groen/blauw gaat rijden zeker eens over denken om de zwarte mee te pikken !

Is er ergens wat meer info te vinden over die nieuwe lus ? (plannetje, startpunt...)
Ik vind niet direct iets maar wel geïnteresseerd om eens te gaan uit proberen.
Plaats reactie