Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door sam2300 »

Tis al zover, alles in de Schorre is afgesloten voor TML. Terhagen is nog wel "open" maar de bramen en tingels zorgen niet echt voor een fijne rij-ervaring. Al begrijp ik uiteraard wel dat hier gen onderhoud meer op gebeurt, aangezien dit stuk toch definitief zal afgesloten worden...
Braeckie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 10 dec 2009 12:45
Rijdt met: Scott Scale 950 / Canyon Yellowstone race

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Braeckie »

Gisteren nog eens gaan rijden in Terhagen en De Schorre.
In Terhagen worden de tracks volgens mij niet veel meer gereden, veel dichtgegroeid door bramen. Je kan er wel door, maar dan moet je de krassen op armen en schenen er wel bij nemen.
Zonder te beseffen zijn we ook blijkbaar in afgesloten gebied (voor sanering) terechtgekomen, waardoor we moeite hadden om weer aan de andere kant van de afsluiting te raken.

In de Schorre is al zeer veel afgesloten voor TML, rondom het barrevoetenpad zijn nog wat stukken rijdbaar, maar bovenkant deltapiste is volledig afgesloten.

Al bij al wel weer goed geamuseerd, maar het is jammer om te zien hoe deze toptracks plaats moeten ruimen voor andere plannen :-(
Flashing2
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 03 jun 2019 19:52

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Flashing2 »

Tja, ik heb dat jaren gesnoeid ' gene tijd Meer omdat trailpark Niel belangrijk is. Misschien na het verlof toch is doen?
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door TimW »

Ben er gisteren ook nog eens door gereden/gewandeld...
Het stuk naast de bosstraat is niet meer toegankelijk, maar had al een alternatief bedacht om het asbest stuk over te slaan en nog 90% van het parcours te kunnen rijden.
Maar helaas alles vol bramen inderdaad.

Vooral de singletrack naast de zandvlakte is serieus dicht gewoekerd. En de singletrack in het begin aan de Nachtegaalstraat, daar liggen nog wat omgewaaide bomen.
Ik was er helaas niet op voorzien om wat op te ruimen (zonder muggenmelk en in lycra :lol: ), anders had ik wat bomen uit de weg gesleurd.

Wel pijnlijk om mijn favoriet rondje langzaam aan te zien afsterven :cry:
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 771
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Den Bees »

Zaterdag een gedeelte van terhagen gereden ondanks wat dichtgroei was het aangenaam , kort maar krachtig ritje

Zie hier een samenvatting
" onclick="window.open(this.href);return false;
stef_87
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 28 mei 2017 12:44

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door stef_87 »

Iemand die weet of de Schorre al terug vrij is om een toerke te fietsen?
mafel
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 20:30
Rijdt met: Orbea Laufey H20

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door mafel »

stef_87 schreef:Iemand die weet of de Schorre al terug vrij is om een toerke te fietsen?
volgens een artikel in de krant vanaf 12/08

Ook op de website:
Vanaf 12 augustus: Je kan terug over de One World brug richting het buurtpark in De Schorrestraat wandelen. Ook het mountainbikeparcours gaat dan weer open en de visvijvers in het domein zijn weer bereikbaar.
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door TimW »

Ter info, nu zaterdag organiseert Wimwimwim een forumritje in de Schorre & Terhagen!
Het zal er waarschijnlijk hier en daar nog wat vettig bijliggen, maar dat nemen we er graag bij aangezien dit 1vd laatste kansen is om te rijden dit jaar.

Indien aanwezig, ff reageren in volgend topic :wink:
viewtopic.php?f=12&t=150038" onclick="window.open(this.href);return false;

Allen daar heen!
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door wimwimwim »

TimW schreef:Ter info, nu zaterdag organiseert Wimwimwim een forumritje in de Schorre & Terhagen!
Het zal er waarschijnlijk hier en daar nog wat vettig bijliggen, maar dat nemen we er graag bij aangezien dit 1vd laatste kansen is om te rijden dit jaar.

Indien aanwezig, ff reageren in volgend topic :wink:
viewtopic.php?f=12&t=150038" onclick="window.open(this.href);return false;

Allen daar heen!
Hopelijk reageert er nog wat volk.
Ik ga morgen ffe kijken hoe het erbij ligt, maar normaal zullen we het meeste wel kunnen rijden...
Ook de 'mindere' goden die een beetje technisch willen fietsen zijn uiteraard welkom hé! 't is geen koers :)

Het zonneke zal ook van de partij zijn :bounce:
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door wimwimwim »

Heb vandaag eens een rondje gereden en zo goed als alles is berijdbaar. ( 1 steil wandje dat op het randje is) 8)
Dus, ik sta morgen om 10u00 aan de lift ..
Plaats reactie