23.06.2019 - Celles - La Kluiz MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

23.06.2019 - Celles - La Kluiz MTB

Bericht door Gino_mtb »

Gisteren op de mtb-rit van Blaton waren we aan de praat over mtb'ken en ze zeiden ons dat de rit van volgende week in Celles - la kluiz mtb, wel de moeite zal zijn.
Een rit uitgestippeld door echt mtb'kers zeiden ze.
Even op hun fb-pagina gekeken en het ziet er idd een pittig ritje uit. 1100 hm op de langste afstand van 65 km en 700hm op de 45 km. Beklimmingen van oa de kluisberg met oa het befaamde "leo piron pad".
Ik denk wel dat het in orde zal zijn.
We gingen eerst naar Antoing gaan maar ik denk dat we toch maar naar deze gaan gaan.

Of zijn er onder jullie die de rit van Antoing echt top vinden?

grtzzz
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 23.06.2019 - Celles - La Kluiz MTB

Bericht door filiep72 »

Ik denk ook wel dat Celles uitdagender kan zijn dan Antoing.
Wij gaan naar Noord Frankrijk .
Rouvroy - rando des terrils ;-)
Gebruikersavatar
frederique
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 jan 2012 21:35
Rijdt met: cube 29er, gravelbike

Re: 23.06.2019 - Celles - La Kluiz MTB

Bericht door frederique »

zijn er hier mensen die al iets meer weten over de ondergrond daar
vrees mee de regen dat er nu wel veel stukken niet berijdbaar meer gaan zijn

vandaag spoot water er gewoon af aan de paterberg waar mtbpad is
Gebruikersavatar
moonrider
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:05

Re: 23.06.2019 - Celles - La Kluiz MTB

Bericht door moonrider »

Het zal de volgende dagen wel opdrogen , ik ga alvast een kijkje nemen !

Tot dan !

Moonie
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 23.06.2019 - Celles - La Kluiz MTB

Bericht door Fritsie »

Een weekend met heel wat keuze: Rouvroy, Maurage, Antoing en dan nog die eersteling in Celles. Gekozen voor de laatste, omdat ik na een dag klimmen in de Ardennen vandaag de kilometers met de auto wat wilde beperken. Benieuwd naar wat Celles te bieden had... en dat was heel wat. 70 km met bijna 1200 hm. Zwaar, vooral omdat de hoogtemeters bijna allemaal in de middelste 40 km zaten. De aanloop en terugtocht waren meer opwarming en cooling-down met toch nog mooie stukjes tussen. De Kluis was een ander verhaal. Hier werd een schitterend parcours uitgetekend. Een parcours waar de organisatie ook veel werk heeft ingestoken. De Waalse kant werd tenvolle benut. Prachtig. Het stuk naar Kwaremont en Zulzeke was ook mooi in elkaar gestoken. Het Pirronpad werd beklommen, de Patersberg off-road naar beneden. Rond de Kwaremont werden enkele toffe lussen gereden. Een zeer mooie toertocht die zeker voor herhaling vatbaar is. Een puntje van kritiek... de pijlen waren niet zo goed zichtbaar en nogal klein. Toch twee keer verkeerd gereden o.a. in een weide naar beneden. De pijl rechts niet gezien en aangekomen bij een ruime villa waar ze aan het aperitieven waren. Zelf een slokske water gedronken en terug naar boven. Oorspronkelijk zouden ze andere pijlen hebben, maar op het laatste moment hoorde de organisator dat ze voor Antoing bestemd waren. Ook moest in de terugweg nog een stuk aangepast worden, door de weigering op het laatste moment van een landbouwer. De organisatie was tevreden met een kleine 600 deelnemers. Een tocht die toch wat meer belangstelling verdient, maar dit komt wel. Staat reeds met stip genoteerd voor volgend jaar. Hartelijk dank! =D> =D> =D>
Voor wie er niet bij kon zijn...binnen twee weken organiseren de Krierecrossers eveneens een tocht die het mooiste van de Kluis laat zien.
Gebruikersavatar
moonrider
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:05

Re: 23.06.2019 - Celles - La Kluiz MTB

Bericht door moonrider »

Volledig eens met de mening van Fritsie !
Het was top ! Al veel hier gereden in mijn achtertuin maar toch mooie onbekende kluispassages gedaan die mooi en pittig gemaakt waren . Tot volgend jaar !!!

Moonie
MrJones
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 28 apr 2009 11:27
Rijdt met: Scalpel SI Carbon 3, Canyon Grand Canyon CF SLX 9.9

Re: 23.06.2019 - Celles - La Kluiz MTB

Bericht door MrJones »

Ik kan de 2 vorige reacties alleen maar beamen! Alle hoeken van de Kluis gezien, prachtig gecombineerd! Hoe de mannen aan al die toelatingen kwamen, god mag het weten... maar het zal ons worst wezen, het was genieten. TOP rit!
De kleine pijltjes idd niet ideaal.
Scotty72
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 sep 2017 20:51
Rijdt met: Scott Scale 720

Re: 23.06.2019 - Celles - La Kluiz MTB

Bericht door Scotty72 »

Ik kan me volledig vinden in de commentaren die hier geschreven worden.
Machtige baantjes op en af de Kluis.
Wel een keer een aanvaring met 2 jonge snaken: er was een wachtrij van een aantal bikers aan een tredepad. Zonder schaamte iedereen voorbijsteken, zelfs na opmerking van mij aan die 2, gewoon iedereen voorbij... [-X
Ik had zo gehoopt dat ie ferm op ze'n bakkes ging gaan daar!

Alsook, dank aan de persoon die mijn GSM heeft gevonden in de eerste beklimming/afdaling van de Kluis. Ben ik even blij dat deze gevonden is! 100x dank! (o)
Jammer dat ik deze persoon niet meer ben tegengekomen bij de finnish, hij en zijn echtgenote had ik graag een Kluis getrakteerd.
Krierimartin
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 26 jul 2016 20:25

Re: 23.06.2019 - Celles - La Kluiz MTB

Bericht door Krierimartin »

Waar kunnen we de foto´s vinden :bounce:
MrJones
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 28 apr 2009 11:27
Rijdt met: Scalpel SI Carbon 3, Canyon Grand Canyon CF SLX 9.9

Re: 23.06.2019 - Celles - La Kluiz MTB

Bericht door MrJones »

Krierimartin schreef:Waar kunnen we de foto´s vinden :bounce:
Ik dacht Dominque Verheye te herkennen als fotograaf. Als dat klopt, nog even geduld (de man doet veel zo'n evenementen), en dan op zijn fotopagina op FB https://www.facebook.com/groups/dominiq ... .de.sport/.
Plaats reactie