Tubles rijden.

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Tubles rijden.

Bericht door madskatingcow »

Schwalbe Doc Blue = NoTubes

Caffelatex en Orange Seal :drunk: Orange Seal gaat echt wel een stuk langer mee dan 'theoretisch' vermeld in het artikel, vlot 3 tot 4 maanden vooraleer bij te vullen. De Endurance versie zelfs 9 maanden.

http://www.bikeradar.com/mtb/gear/artic ... ant-50481/
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Tubles rijden.

Bericht door Dickie »

Indertijd eens een batch zelf gemixed:
-1 deel vloeibare latex van bij de knutselwinkel (om modellen te maken, in mijn geval bij de Banier in Sint-Niklaas)
-1 deel propyleen glycol
-1 deel moto-slime voor de stukjes rubber.
-1 deel water
-1 soeplepelke ammonia
Voor het deel met propyleen glycol had ik windex gebruikt, wegens het zeepgehalte erin geen goed idee, want dat vermindert de oppervlaktespanning en dus ook de 'verstoppende' eigenschappen.
Niettemin werkte dat spul wel, nieuw gemonteerde banden kwamen even snel op druk dan met Notubes en bleven ook op druk.

als de ventielen versleten zijn kan een ventiel dat je uit een oude binnenband knipt ook prima dienst doen, zolang het een versie is met uitneembare kern.

Ik heb ook al goeie ervaringen gelezen met latex + water-mengsel als navulling voor de commerciële producten. Voordat die vloeistof volledig opgedroogd raakt, kunnen de gruisdeeltjes immers nog wel functioneren, dan kan enkel latex en water volstaan.
Gunther1234
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 okt 2017 17:32

Re: Tubles rijden.

Bericht door Gunther1234 »

Waar ergens te verkrijgen die Orange sealent?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Tubles rijden.

Bericht door madskatingcow »

UK - ik heb (denk ik) nog een fles op overschot mocht je het is willen proberen.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Tubles rijden.

Bericht door KrisMaes76 »

Ik voeg ook nog glittertjes toe aan de vloeistof (conti revosealant), dat helpt om wat grotere gaatjes te dichten.

Maar evengoed al een scheur gehad van 8 mm en daar heb ik een rubber worst moeten inrammen om het gat dicht te krijgen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubles rijden.

Bericht door Free_ltd »

KrisMaes76 schreef:Ik voeg ook nog glittertjes toe aan de vloeistof (conti revosealant), dat helpt om wat grotere gaatjes te dichten.

Maar evengoed al een scheur gehad van 8 mm en daar heb ik een rubber worst moeten inrammen om het gat dicht te krijgen.
Na mijn 3 x plat op 3 ritten, ben ik nu wel voorzien. Heb nu ook die orange erin en sindsdien geen problemen meer gehad. Weet wel niet of ik effectief nog een gaatje heb gereden. Reed al 2 jaar met biba's en nooit lek. Eerste rit TL en geen probleem. Rit 2-3 biba moeten steken en rit 4 ben ik op de baan nog tot thuis geraakt en voelde ik de latex tegen mijn benen sproeien :lol:

Heb wel een wiek erin gestoken en die orange en sindsdien geen problemen meer. Maar voor de zekerheid heb ik nu altijd wel een wiekenset bij met dikke en dunne wieken. Voor de prijs van zo een setje moet ge het niet laten. Had per ongeluk zelfs 2 setjes aangetikt en dus kan ik nog wel ff verder :lol: :lol: :lol:

Blijkbaar bestaan die wiekensetjes ook zo compact dat ze in uw stuur passen. Vermits ik toch altijd met camelbag fiets, steken ze daarin.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Tubles rijden.

Bericht door madskatingcow »

Ik heb nu deze : http://www.dynaplug.com/pill.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

De Sahmurai Sword kits die je in je stuur kan monteren zijn goed, maar de stuurdoppen zijn fragiel. Mijn fiets is 1x omgevallen en zo een dop brak gewoon in 2. Ik zou hem gewoon in de (SRAM) crank plaatsen zoals sommige racers, dan is dat probleem meteen van de baan.

Afbeelding
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubles rijden.

Bericht door Free_ltd »

Zelf had ik die setjes nog niet gezien, maar 2 mederijders hadden er al over verteld dat hun dealer dit kon bestellen voor hun. Ziet er wel tof uit.

Ik heb deze: https://www.bike-discount.de/en/buy/max ... wg_id-1807" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Tubles rijden.

Bericht door KrisMaes76 »

kheb een setje uit de decathlon
ivan10
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 17 mar 2018 12:53

Re: Tubles rijden.

Bericht door ivan10 »

Hallo,wanneer weet je dat je de sealent moet bijvullen?Volgens de beschrijving tussen 2 á 7 maanden. Sealent van no tubes.En hoe doe je dat?Via het ventiel met een spuit?
Plaats reactie