Pos/ Neg ervaringen met een verkoper/koper

Verkoop hier je komplete bike of het frame apart.
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Re: Pos/ Neg ervaringen met een verkoper/koper

Bericht door pukkie89 »

Goei ervaring met breght
Gebruikersavatar
sammyboy
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 20 jul 2005 21:19
Rijdt met: Bulls Bushmaster2, HS 33, Reba Team, Full XT,ritchey PRO & Ridley tiger ,RS recon, xt-lx, crossr

Re: Pos/ Neg ervaringen met een verkoper/koper

Bericht door sammyboy »

Vandaag een uiterst positieve koop gehad van Black M. Zeer correcte communicatie en goed afspraken.
danadik
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 25 sep 2015 18:45

Re: Pos/ Neg ervaringen met een verkoper/koper

Bericht door danadik »

Niner frame gekocht van corragio... Heel tevreden over de gang van zaken... Geduld, nette prijs, eerlijk verhaal.. Super geregeld.
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: Pos/ Neg ervaringen met een verkoper/koper

Bericht door corragio »

danadik schreef:Niner frame gekocht van corragio... Heel tevreden over de gang van zaken... Geduld, nette prijs, eerlijk verhaal.. Super geregeld.

Graag gedaan, veel plezier ermee ;-)

Correcte koper, komt zijn afspraken na, vlotte afhandeling...
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Pos/ Neg ervaringen met een verkoper/koper

Bericht door kevx »

Heb er effe over getwijfeld maar ik ga hier toch es om wat meningen van anderen vragen.

Ik heb onlangs 2 dingen gekocht bij een forumlid(ik ga geen naam noemen)

Het 1e item was een stuurpen. Op de foto die hier in het te koop topic stond zag je een volledig zwarte pen.
Bij het uitpakken was er zwarte plakband rond de pen gedraaid met daaronder redelijk opvallend een merknaam die totaal niet bij men fiets past. Ik breng de verkoper daarvan op de hoogte en die zei

"oei sorry, maar tis toch zo ook een mooie pen en je kan die toch makkelijk een kleurtje geven."

Mja, wat denk je dan... Ik had iets van manman, ik ga er niet over zagen en zie wel wat ik doe voor de minste zever.

Het 2e item waren wielen die verkocht werden als in "uitstekende staat, topstaat enz... Heb de berichten nog in men box staan als bewijs.

De wielen gemonteerd en vanaf de 1e keer dat ik achteruit draai met men pedalen gaat men ketting op men chainstay hangen. Ik dacht miss moete de wielen nog wat ingereden worden, miss is het vet in de lagers nog wat dik...
Na 2 ritten op de baan nog niks beterschap. Na controle blijkt dat de lagers van het achterwiel aan vervanging toe zijn. Lopen stroef. Dus ik neem contact op met de verkoper.

"Bij mij draaide die wielen super zegt hij..."

Mja ok maar op die korte tijd dat ik de wielen heb is er niks niks niks aan de wielen verandert en het achterwiel loopt gewoon niet goed. Ik vraag of hij de wielen wil terugnemen omdat ik geen zin heb om al direkt lagers gaan te vervangen bij een wielset die in zogezegde topstaat is.

"Dan moet je de lagers maar laten vervangen en ik zal 30 euro storten om wat bij te leggen is het antwoord"

Stel dat ik de lagers vervang kost me dit al 50 euro...

Tja wat moet je dan doen?
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 13 okt 2016 12:20
Rijdt met: Specialized Epic Marathon

Re: Pos/ Neg ervaringen met een verkoper/koper

Bericht door waarnaartoe »

Persoonlijk vind ik dit zeer ergerlijk, als je topstaat gebruikt al term dan moeten ze dat ook zijn... anders is dat pure oplichterij.
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: Pos/ Neg ervaringen met een verkoper/koper

Bericht door corragio »

Om geen naam te noemen, die wielen komen van bij mij idd en gaat om een zeer goeie en prima Tune/ztr Crest wielset idd.

Ik heb de vraag gekregen of ze veel kmers hadden, op welke ik gezegd heb dat ik dat niet exact weet want heb ze zelf tweedehands gekocht als reserve vr men lynskey.
De voorste lagers waren splinternieuw, de achterste heb ik geen weet van hoeveel kmers juist, maar die bolden idd prima bij mij, alsook de titanium body erop draait perfect.
Als je de wielen vastneemt aan de endcaps en doet draaien draait die perfect, alsook de body super vlot.
Ik heb ze zelf maar weinig gebruikt, maar die paar keren niks problemen gehad.
De naven en titaniumbody zijn top en duur, de velgen perfect recht en niks aan. Blijkbaar nu ze verkocht zijn een maand geleden is er in die achterste lagers ondertussen toch iets stroever waardoor het achterste wiel niet perfect soepel bolt blijkbaar, waarop ik meteen gezegd heb dat dan hij me op de hoogte moet houden.
Hij heeft ze nauwer gaan bekijken en gezegd dat wss de wiellagers achter de body toch moeten vernieuwd worden want de endcaps draaien wat stroef nu.

Een lagersetje kost een goeie 40 euro nieuw ongeveer en kevx gaat ze zelf vervangen zegt hij.

Maar idd daarop heb ik voorgesteld om dan 30Euro te betalen/bij te dragen en dat meteen gedaan omdat ik idd me slecht voelde dat iemand niet perfect tevreden was door iets waar ik niks van gemerkt had spijtig genoeg.

Uiteindelijk heb ik nu 50 euro terugbetaald om zo de nieuwe lagers volledig te vergoeden.

Ik heb me ook geëxcuseerd gezien ik nooit zoiets voor heb en anders die lagers had laten vervangen voor verkoop, zoals ik de voorste lagers heb laten vervangen toen ik de set kocht omdat ik daar wel speling opgemerkt had en ze perfect wou, maar niks probs met achterwiel.

De stuurpen was een Giant OD diepe stuurpen, dewelke idd een opprint heeft, maar idd ik reed daar altijd met een 1cm brede matzwarte tape over (viel niet op in realiteit door de zelfde kleur van tape en stuurpen) en heb daar idd geen aandacht aan besteed omdat ik die zo gewoon was en ze al enige tijd in het originele doosje opzij lag terug. Ik had alvast wel een foto van de stuurpen gepost en heb daar zelf niet slecht bedoeld niet meer aan gedacht.

Ik heb nog niks slechte ervaring of probs zelf gehad met spullen in verkoop dus vond dit echt jammer en heb daarmee direct ingestemd kosten bij te dragen.

Ik heb gevraagd vr de stuurpen of het echt stoorde maar was niet zo erg omdat het maar vr een extra/winterbike was meen ik me te herinneren...

De wielset heb ik in goede staat beschreven, niet nieuw maar prima in orde en alle verdere detailfotokes op voorhand gemaakt en gestuurd.

Terugname doe ik niet gezien de wielen, ondanks tweedehands, echt wel top zijn, het waren geen nieuwe maar idd wel zeer goede staat..op men erewoord.
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: Pos/ Neg ervaringen met een verkoper/koper

Bericht door roderider »

Goede ervaring met madskatingcow als verkoper. Snelle reacties en verzending.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Pos/ Neg ervaringen met een verkoper/koper

Bericht door bip bip »

Prima aankoop bij wim007, supersnelle verzending !

grt,
bip bip
bramf
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 20 aug 2013 09:04

Re: Pos/ Neg ervaringen met een verkoper/koper

Bericht door bramf »

Goede ervaring met Kennyvdj. Eerlijke verkoper, gemakkelijk af te spreken.
Plaats reactie