09.06.2019 - Diest

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rukke
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 10 jun 2016 06:41

Re: 09.06.2019 - Diest

Bericht door Rukke »

Is er iemand die zijn gps verloren heeft ?
Wij hebben melding van een "brave ziel" wandelaar die er 1 gevonden heeft in bos gerhagen.
Gebruikersavatar
Conrad
Mountainbiker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 15 sep 2006 10:10
Rijdt met: Specialized S-Works Epic 2021
Contacteer:

Re: 09.06.2019 - Diest

Bericht door Conrad »

Gisteren hier ook mijn km's komen mee pikken.
Van thuis uit vertrokken en hier de 62 komen rijden. Uiteindelijk afgeklokt op 93 km met een klein 900 hm's (nog een paar extra gaan doen nadien).

De rode berg was wel echt een fun gedeelte moet ik zeggen. En het cyclocross parkoers was lekker veel draaien en keren. Wie traint hier als ik mag vragen.

Bedankt voor de hamburger trouwens, deze smaakte achteraf wel.

Verder wou ik toch nog zeker het volgende meegeven:
Mijn kameraad was gevallen aan de splitsing tussen 45/62km aan de weideafscheiding. Hierbij besloot hij wijselijk om naar de finish te rijden omdat er toch een gapende wonde was en een paar goeie schaafwonden.
Bleek dat er geen EHBO-koffer voorhande was aan de start/finish.
Dit vind ik echt niet kunnen.

Vrijwillige ambulanciers is niet de standaard, maar een EHBO koffer toch wel.
Mijn kameraad is dan zelf nog naar de spoed in Diest gereden waarbij zijn hand is genaaid en de andere verwondingen opgelapt.

Ik geef het maar mee als een "te verbeteren" punt omdat er hier blijkbaar toch een discussiepunt was binnen de organisatie.
jari2057
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 08:31
Rijdt met: scott scale 730

Re: 09.06.2019 - Diest

Bericht door jari2057 »

Dat is zelf verplicht bij een grote organisatie ben vrijwilliger bij het Vlaamse kruis
Rukke
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 10 jun 2016 06:41

Re: 09.06.2019 - Diest

Bericht door Rukke »

Wij hebben elk jaar Medicare met ambulance op de site. Zij konden dit jaar niet en dan hebben we beslist om het dit jaar zelf te doen temeer daar wij zelf een verpleger met ervaring op spoed in de gelederen hebben. Jammer genoeg had diegene die de verpleegkoffer moest meebrengen deze vergeten :oops: :oops: . Mea culpa mea culpa mea maxima culpa. Onze excuses voor deze nalatigheid.
Rukke
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 10 jun 2016 06:41

Re: 09.06.2019 - Diest

Bericht door Rukke »

Wat het cyclocrossparcours betreft hier worden jaarlijks wedstrijden gereden door Wielertoeristen Kempen ergens begin oktober. Iedereen kan hier terplaatse inschrijven en met mtb fiets eens meerijden. Wat ik verleden jaar eens gedaan heb, iedereen aan te raden was fun wel totaal iets anders dan mtb.
voor meer info: http://www.wielertoeristenkempen.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
btw dan gaat het parcours ook nog aan de overkant door weides en het boerenerf ertegenover.
Plaats reactie