09.06.2019 - Virginal - Rando de la Samme

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 09.06.2019 - Virginal - Rando de la Samme

Bericht door DDT-STAS »

Prachtige rit in een prachtige streek!
Gekozen voor de 55 waarbij de eerste 10 reeds 220htm waren..
daarna wat vlakker, maar in totaal toch een kleine 900htm.
DIK genoten van deze TT
Ook een dikke =D> =D> =D> voor de organisatie
Het viel ons op dat er véél vlamingen waren (o)
Gebruikersavatar
Strijkijzer
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 14:24

Re: 09.06.2019 - Virginal - Rando de la Samme

Bericht door Strijkijzer »

De 65km gedaan en heb genoten van begin tot einde.
Een parel van een tocht !!!
Proficiat aan de organisatie
jari2057
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 08:31
Rijdt met: scott scale 730

Re: 09.06.2019 - Virginal - Rando de la Samme

Bericht door jari2057 »

Prachtige rit super organisatie
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: 09.06.2019 - Virginal - Rando de la Samme

Bericht door phille »

Peter Verhoest schreef: Tot Zondag
Peter
" onclick="window.open(this.href);return false;
Beste Peter, ik doe deze tocht nu al enkele jaren (vorig jaar gemist) en hij is de max, het parcours was ook nu weer hertekend SUPER

Mss een kleine opmerking : graag een pijltje vooraf hangen, ik heb wel veel zwaar in de remmen moeten gaan om af te slaan, de mens achter mij is nog steeds wit van de schrik :-)
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 09.06.2019 - Virginal - Rando de la Samme

Bericht door TaurineR »

Prachtige tocht, met gewoon perfecte uitpijling. = 10/10
Ik kijk al uit om volgende keer terug te komen!..
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 09.06.2019 - Virginal - Rando de la Samme

Bericht door filiep72 »

Moeilijke keuze voor deze zondag. Montroeul, eperlecque, arquennes, Virginal. Zelf geen ervaring met deze ritten. Slechts 6 Forumbikers van de 65 op pad vandaag en dan nog wel op 5 verschillende lokaties. De cowboy joeg de kogel door de kerk. Als die zegt dat het een mooie rit wordt mag je niet meer twijfelen ;-) . Tegen 7.30 stond ik vanuit Wevelgem al startensklaar in Waals Brabant. Klaar voor een 65 km mountainbike. De startlokatie was in orde. Het grasveld netjes gemaaid en Peter met zijn crew was alles in goede banen aan het leiden. Ik dus vertrokken. Na 3.7 km stond er al 100 hm op mijn teller , na 6.9 km al 200 hm. Truitje open. Hmmm , 55 km zal ook al sportief genoeg zijn. Samen met een compagnon uit het Antwerpse 3/4 van de rit gereden. Geduldige mens die steeds netjes op mij wachtte na iedere klim. Merci ;-) .
Schitterend parcours, de hoogtemeters kreeg je er gratis bij.....mouwstukken eraf... Koud zouden we niet hebben deze voormiddag, mijn gedacht. Heftige klimmen met razendsnelle afdalingen. Helemaal mij ding - alhoewel dat klimmen..... Na 25 ! Km rolden we uit het bos. Tiens ? , hier staan ook nog huizen. Enkele kilometers verpozing tot aan de bevoorrading. Euhm, 45 km is toch ook zo slecht niet é. Op dat ene glibberige stuk met diepe plassen probeerde er iemand mijn achterwiel te vermassacreren. Resultaat: 2 spaken naar de eeuwige jachtvelden.
Manman , welk een schoon toerke . 47 km met 838 hm in een schitterende streek. Super in elkaar gestoken , nog een pain saucisse als sterkmaker . 9.99 op 10 voor de mannen van Virginal. Dat ene procentje krijgen ze bij topless bediening volgende keer :-) . Cya.
Z29
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 14 feb 2016 18:18
Rijdt met: Zannata Z29 EVO en Zannata Z29F

Re: 09.06.2019 - Virginal - Rando de la Samme

Bericht door Z29 »

Dit was voor mij de eerste keer hier maar zeker niet de laatste! Wat een prachtige, pittige tocht seg.
Geweldig geamuseerd!
Scotty72
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 sep 2017 20:51
Rijdt met: Scott Scale 720

Re: 09.06.2019 - Virginal - Rando de la Samme

Bericht door Scotty72 »

Genoten van deze fantastische rit! 65km genoten!
Ik had in die regio enkel nog maar rond Halle Buizingen gefietst, maar dit is wel het betere werk.

Bevoorrading met heel wat lekkers. (alhoewel die grenadine altijd :-? )
Bepijling was zeer goed, voldoende hiervan en ook wat linten ter hulp, altijd een plus.
Parcous was schitterend, nog eens echt klimwerk en daarna enkele ferm technische afdalingen.
Er was maar 1 stuk welke onmogelijk bereidbaar was, op de 65km langs een hek naar boven, denk dat het daar in mulle bosgrond 20% helling was :roll:

Dank aan de organisatie, voor dit event, dit maakt mtb-en fun!
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 09.06.2019 - Virginal - Rando de la Samme

Bericht door _anonymus_ »

Het was weer dik de moeite.
Vier jaar geleden hier voor de eerste keer gereden, en elk jaar top.
Elk jaar een ander parcours, en gisteren was het beste tot nog toe volgens mij (vorig jaar was het wat minder technisch, dit jaar werd dat goedgemaakt).
Goede bepijling, prima bevoorradingen en een top parcours.

Blij dat het Bois de la Houssire er dit jaar weer ten volle in zat.
De eerste 25 km zo goed als niet uit het bos geweest, echt super.
Daarna wat recuperatie, wegens tijds- en conditiegebrek dit jaar ging ik de 55 doen maar na de laatste bevoorrading toch de afslag voor de 65 genomen. Daar zaten inderdaad nog enkele pittige en prachtige dingetjes in, incl. dat supersteile klimmetje.

Zeer goede tocht.
cubi
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 08 aug 2012 19:54
Rijdt met: cube

Re: 09.06.2019 - Virginal - Rando de la Samme

Bericht door cubi »

die doortocht over die 2 boerderijen na het bos , was dat nu prive of niet, was niet duidelijk, vermoedelijk wel. Ik heb de 55 gereden en wil deze nog wel eens na rijden. Was te mooi, ben al 3dagen aan het nagenieten
Plaats reactie